Huis, Tuin en Keuken
Piekerdepiek
06-11-2009 om 14:00
Update Ander huurhuis en verhuistips gevraagd.
Ja dames, daar ben ik weer.
Een tijdje geleden heb ik hier een draadje gestart over het wel of niet verhuizen. Twijfel was er mbt een verhoging van 300 euro aan huurkosten, als wij zouden gaan verhuizen.
Na veel piekeren enz, hebben wij toch besloten het niet te doen. Een vakantie stond voor de deur, en het was allemaal op zeer korte termijn. We zijn lekker op vakantie geweest, hebben dus voordat we weggingen het aanbod niet geaccepteerd. Tijdens de vakantie hebben we het er nog wel regelmatig over gehad, hebben we nu wel de goede keuze gemaakt?
In het weekend thuisgekomen, en maandag kinderen weggebracht naar school. Omdat we toch nog heel erg twijfelden over de huurwoning, zijn manlief en ik er nog weer even langsgereden. Daar troffen wij de toen nog huidige bewoners. Even mee gesproken, zij waren bezig met het leeghalen, inclusief alle vloeren. Manlief en ik zijn in de auto gestapt en keken elkaar aan, en zeiden tegelijk, we doen het gewoon!
Thuis gekomen, direct contact gezocht met de verhuurder. Wat bleek, we waren te laat er waren inmiddels alweer twee andere kandidaten benaderd. Dus kwamen wij als derde kandidaat op de lijst. Poeh, balen waarom hebben we nou zolang gewacht. Afgesproken dat ze het ons zo snel mogelijk zouden laten weten. Dat kon niet langer duren dan 1 week, want dan was hun bedenk tijd om. Uiteindelijk twee weken niks gehoord, dus we gingen er al vanuit dat wij niet meer in aanmerking zouden komen.
Maar, we krijgen vanmorgen een e-mail, we zijn weer eerste kandidaat! En we gaan het dus toch doen. Waarschijnlijk zoals het nu lijkt per 1 december, wil eigenlijk nog proberen om het te rekken naar 1 januari ivm de feestdagen.
Mensen wat ben ik blij!!! Ik wil het wel schreeuwen, wij gaan verhuizen, weg hier uit deze buurt. In mijn vorige draadje was ook iemand die was verhuisd en zei dat ze zich ook nooit thuisvoelde in haar oude buurt. Nou dat kan ik heel goed begrijpen, want dat hebben wij net zo. Het gevoel dat je hier eigenlijk niet hoort, hebben wij heel erg. Helemaal als je terug komt van vakantie en dan hier weer de buurt in rijd, gewoon vervelend.
Nou ja, het is een heel verhaal maar ik moest het echt even kwijt! Alle verhuistips zijn van harte welkom. Manlief is deze en volgende maand veel meer dan fulltime aan het werk. De verhuizing komt op mijn schouders te liggen.
Nog een erg belangrijk punt, is dat onze straat vanaf maandag a.s. niet meer bereikbaar is met de auto. Er wordt hier in de buurt flink gewerkt, riolering vervangen etc. De werkzaamheden in onze straat beginnen dus a.s. maandag en zijn zoals het nu lijkt, pas eind december klaar. Dat maakt het verhaal natuurlijk niet makkelijker. Het was veel mooier geweest als we voor die tijd al weg waren, maar ja.
Alle tips m.b.t. een verhuizing zijn dus echt van harte welkom! Ik heb daar nog niet veel ervaring mee, en wil het toch wel zo overzichtelijk mogelijk laten verlopen.
Een hele blije groet,
Piekerdepiek
jippa
25-11-2009 om 17:37
Heerlijk!
Geniet ervan. Wij zijn aan het verbouwen en ik smacht naar het moment dat ik zelf eens aan de slag kan met de leuke dingen inderdaad.
Jippa
Ex Piekerdepiek
29-11-2009 om 07:16
Idd heerlijk
Vrijdag dus de sleutel gekregen, helaas moest ik s middags nog werken. Vrijdagavond ben ik samen met manlief wezen shoppen. We hebben 30 pakken laminaat gekocht voor de hele boven verdieping en hal beneden. Verder heel veel saus etc. Dat hebben we s avonds nog allemaal in het nieuwe huis gezet. Zaterdagochtend moest ik nog wat kleine dingen regelen, maar rond een uur of tien in de ochtend, stond ik in mijn oude kleren in ons nieuwe huis. Ik heb besloten om boven te beginnen, leek me handig. Gisteren heb ik twee slaapkamers in de saus gezet. Best een heel karwei als je dat in je eentje doet, maar ontzettend leuk! De vloeren liggen er nog niet in, dus ik kan lekker mijn gang gaan, radio erbij, lekker hoor. Ik zit nu ook alweer in de startblokken, kids zijn tot vanmiddag bij opa en oma. Ik wacht even tot het licht is, en dan kan ik weer lekker aan de slag, hoop vandaag de andere twee kamers ook in de saus te hebben.
Daarna moeten alle deuren op de bovenverdieping nog, die doe ik allemaal in een witte tint, wel zo makkelijk.
Volgens mij is dit draadje een soort dagboekje geworden voor mij, wel lekker even zo van je af schrijven. Er moet nog heel veel gebeuren. Manlief slaapt nog, laat ik lekker liggen. Hij komt straks vanzelf wel in het nieuwe huis, en als het goed is maakt hij dan een begin met het laminaat. Als dat erin ligt, schiet het boven mooi op.
Ook hou ik marktplaats steeds in de gaten, voor nog wat leuke meubels. Ik ben nog op zoek naar een leuke leren (echt leer) hoekbank. Helaas wordt er in onze regio niet zo heel veel aangeboden, althans niet wat ik zoek.
Tot zover even weer een update van mij. Ik ben zo blij, en het is zo`n leuke buurt/hofje. Echt helemaal te gek.
Groet,
Ex Piekerdepiek
Jacoline29
29-11-2009 om 11:44
Leuk he die pret
Bij ons al voorpret,of week 50 dit jaar of feb 2010,sleutel van ons huisje.
Druk op internet bezig geweest met uitzoeken van spulletjes ed.verf incl kleurpasta's al in huis.In de startblokken en ik ben onbewust er erg mee bezig,waar beginnen .Heb er gisteren een draadje over gestart.
Jij nog tips voor mij?