Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Uitverkoop tuinplanten

Ik wil mijn tuin nu gaan aanvullen met wat bloeiende tuinplanten. Ik zie namelijk nu welke lelijke struiken de overhand krijgen en als ik die eruit haal of snoei en er dan een paar mooie bloeiers bij zet, heb ik de rest van de zomer een mooie tuin.
Maar....is het al tuinplanten uitverkoop, of ben ik te vroeg? En wanneer is die dan wel?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Euh

Volgens mij is de tuinplantenuitverkoop altijd aan het eind van het seizoen (dus einde van de zomer). Als je de boel nu al wilt opfleuren moet je denk ik de volle mep betalen.

Ik zou gewoon nog een maand of twee wachten en noteren wat je waar wilt planten en dan m'n slag slaan als de uitverkoop begint. Planten midden in de zomer kan wel, maar je moet alles goed nathouden wil het aanslaan.

Chris

jippa

jippa

11-07-2011 om 22:38

Vrienden met tuinen?

Heb je geen vrienden met tuinen waar je stukjes vaste planten kan vragen? dat zijn meestal prima planten en scheelt je bakken met geld. En dan aanvullen met aanbiedingen van het tuincentrum voor wat kleur. Hier op de markt heeft het ook zin om wat later op de middag te gaan, dan gaan de planten eruit voor lage prijzen, zeker met warmte omdat ze er dan niet al te fris meer bijstaan. Maar idd: goed watergeven is sowieso heel belangrijk als je er nu nog dingen in gaat zetten.

Of op marktplaats

zie titel, op marktplaats zijn ook vaak particulieren die (stekken van hun) plantjes te koop hebben

Monique

Monique

12-07-2011 om 11:46

Jawel

Ik heb vorige week onze voortuin helemaal opnieuw beplant met planten uit de uitverkoop. Hier (omgeving Arnhem) waren de heesters/borderplanten/rozen met 40% korting.

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 22:06

Hier ook

30% korting. Ik denk omdat ze ruimte moeten maken voor de herfstbloeiers - en misschien ook omdat ze in juli wel erg veel water moeten geven (duur). Als ik niet wegging, had ik m'n slag geslagen. Maar ik ga de tuin niet volzetten om vervolgens de plantjes te laten verdrogen. Tot ze goed geworteld zijn, hebben ze wel regelmatig een flinke plens nodig.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dorry1

Dorry1

12-07-2011 om 22:35 Topicstarter

Ietsiepietsie

Ik heb enkele lavendel planten gekocht, die waren voordelig. Verder toch nog weinig aanbiedingen gezien. Ik had bonnen van een tuincentrum, dus moest bij die specifieke terecht. Ik kon me herinneren dat het vorig jaar rond deze tijd al meer uitverkoop was...

Dorry

Ps. het regent hier, dus de wortels blijven goed nat

Tijgeroog

Tijgeroog

13-07-2011 om 13:38

Dorry (ot)

Hoe gaat het met het skaten? Ik had gereageerd op een skatedraadje van je, een tijd geleden, maar je hebt daar zelf niet meer gereageerd.

Dorry1

Dorry1

13-07-2011 om 16:46 Topicstarter

Tijgeroog

Oei, waar dan? Ik heb een hoofd als een zeef. Nou met skaten gaat het goed, na één tocht te hebben moeten afbreken ivm onervarenheid, skate ik nu alweer elke vrijdag 25 km. En het gaat me steeds beter af. Wilde je me iets vragen?

Dorry

Tijgeroog

Tijgeroog

13-07-2011 om 20:50

Dorry

Het ging om dit draadje: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&zoek=skate&thread=166508&forumsel=0&forum=33&post=2722928

En ik wou verder niets vragen, ik was alleen nieuwsgierig hoe het verder gegaan was.

Dorry1

Dorry1

13-07-2011 om 22:50 Topicstarter

Tijgergoog

Ik ben niet gaan skaten op woensdagavond in de R. Want dan doe ik al aan ballet. Het was helaas onmogelijk om het skaten p vrijdag op te bouwen, omdat je de rit meedoet, halverwege afhaakt of niet meedoet. Maar nu lukt het me dus redelijk, eigenlijk best wel goed. En dan te bedenken dat ik ondertussen pas 12x op die dingen heb gestaan! Skate jij wel op woensdagavond in de R?

Dorry

Tijgeroog

Tijgeroog

13-07-2011 om 23:26

Dorry

Nee, want ik heb geen skates. Ik heb ze wel regelmatig gezien, zag er leuk uit maar wel veel kleiner dan de groep die ik weleens in het centrum gezien heb, op vrijdagavond.
Maar mijn week zit al vol genoeg met 2 keer sporten 's avonds (een keer vlak bij jouw winterse sport, weet je nog? Ik ga de hoogte in). Ik wil m'n man ook nog wel eens zien.

Dorry1

Dorry1

14-07-2011 om 18:00 Topicstarter

Ot tijgeroog

"Ik wil m\'n man ook nog wel eens zien."

Mij man werkt 's avonds, dus mis ik er niks aan!

Ik heb me al opgegeven voor Ons Ireen komende winter, dus dan ga ik echt eens een keer zwaaien voor het raam. Ik heb afgelopen seizoen er ook al eens gestaan, maar kon niemand vinden die bij je naam zou passen

Dorry

Tijgeroog

Tijgeroog

15-07-2011 om 00:21

Dorry

Ik heb net nog even verlekkerd richting Ons Ireen gekeken omdat er een grote tentenshow is. Maarja die was om 11 uur al dicht, en bovendien is onze tent toch mooier.
Ik ben er altijd op donderdagavond. Ik heb meestal een rode/roze-achtige net-over-de-kniebroek en roze/wit tye-die-shirt aan. Past dat bij m'n naam?

Dorry1

Dorry1

15-07-2011 om 13:49 Topicstarter

Ot tijgeroog

Het ging er mij eigenlijk om dat ik voornamelijk tienermeiden zag, en omdat je hier komt schat ik je iets ouder in. Vandaar! Ik ga eens kijken van de herfst, ok?

Dorry

Tijgeroog

Tijgeroog

15-07-2011 om 14:06

Dorry (ot)

Ik zie er gewoon heel jong uit.
Mijn training begint om 8 uur, voor die tijd traint de jeugd en is de gemiddelde leeftijd inderdaad veel lager. Maar het lijkt me leuk om je in de herfst eens te zien. En anders kom ik wel eens in je winkeltje neuzen.

Dorry1

Dorry1

15-07-2011 om 23:43 Topicstarter

Tijgeroog

'anders kom ik wel eens in je winkeltje neuzen'

Leuk! Ik ben er alleen de komende 2 weken niet!
Maar als jij jonger lijkt dan je bent, kan ik je hand schudden, want afgelopen week werd ik 25 geschat (en ik ben 38 !)

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.