Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cobi

cobi

30-03-2010 om 23:23

Uitje met tweede paasdag: muzieum nijmegen?

Oma wil graag een uitje maken op tweede Paasdag met de familie.Nu lopen leeftijden (64 - 9) en belangstelling nogal uiteen. Zoon weet niets anders te bedenken dat karten of ander luidruchtig jongensvermaak, nichtje komt met een Duits pretpark dat te duur en te ver is, en zelf krijg ik bij het vooruitzicht van krioelende mensenmassa's even een totale blackout. Dochter kwam aanzetten met het Muzieum in Nijmegen. Leek me wel aardig, maar ik vraag me af of daar een deel van het gezelschap niet te ongedurig voor is. Kent iemand dat Iemand nog andere tips in het zuiden of midden van het land.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

30-03-2010 om 23:34

O, da's ontzettend leuk

Dat muzieum is echt ontzettend leuk. Ik ben er een keer met mijn collega's geweest. Nou, als je kritisch gezelschap wilt hebben moet je met mijn collega's op stap gaan. Dat is echt leuk hoor.

Er zijn allerlei optische illusies, je kunt je eigen braillekaarten tikken, er is kunst, en het allerleukste vond ik dat je kunt ervaren hoe het is om als blinde in een huis/straat/kroeg te zijn (je wordt - door een blinde gids - in een pikdonkere ruimte geleid waar zich al deze zaken bevinden). (Erg interessant trouwens om dit met je collega's te doen. Want je houdt elkaar al gauw bij de hand vast, en op een gegeven moment herken je wie je vast hebt door de mate van beharing en overige kenmerken van zijn hand. Ik denk dat ik ze nu nog altijd feilloos uit elkaar zou kunnen houden als ik even aan hun handen mocht voelen).

Margje

Nikki

Nikki

31-03-2010 om 20:16

Reserveren

Wij (gezin met 2 dochters, toen 7 jaar) zijn vorig jaar ook naar Het Muziem geweest. Ik vond het ook leuk en dan vooral het deel waar Margje over schrijft. Wij moesten dat overigens vantevoren wel reserveren en ik denk als je met Pasen gaat dat ook wel aan te raden is om te doen.
De andere dingen in het Muziem vond ik ook interessant, maar mijn dochters waren soms wat te ongedurig om lang ergens bij stil te blijven staan.
Spelletjes spelen met blinddoek om is ook leuk om te doen.

Als je gaat, alvast veel plezier gewenst.

Groetjes,
Nikki

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.