Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Harmy

Harmy

17-05-2009 om 19:02

Uitgenodigd voor h. communie, wat trek ik aan?

Volgende week ben ik uitgenodigd om de Heilige Communie bij te wonen. Het gehele programma duurt tot 's avonds (kerk, uit eten, koffie en gebak bij kind thuis, en dan weer naar de kerk). Heb dat nog nooit meegemaakt. Wat trek ik aan? Het mag niet wit zijn, aldus de moeder, want dan valt dochterlief niet genoeg op op de foto's. Het wordt 28 graden, het is in hartje Beieren (bestaan er hooggesloten Dirndles hihi) en het is mijn debuut in betreffende familie. Ik heb geen idee wat ik aan moet.

Iets donkerkleurigs of juist fleurig, stemmig of gekleed, zakelijk, feestelijk rok, jurk, broek? Dat het niet frivool of uitdagend mag zijn is me wel duidelijk.

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Dank,
Harmy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

17-05-2009 om 19:20

Harmy

Waarom vraag je de betreffende familie niet wat gebruikelijk is?

Harmy

Harmy

17-05-2009 om 19:23

Reina

Die ken ik nog niet, ga als "introducée" mee. Ben dus via via uitgenodigd.

Rieke

Rieke

17-05-2009 om 19:30

Wat gebruikelijk is voor een kerk en moskee

Niet te korte rok, geen blote schouders in de kerk, wel op het feest lijkt me als het zo warm is. Dus een lekkere dunne dunne zwierige rok met topje en jas/blouse. ik zou er geloof ik niet te moeilijk over doen en zeker niet te zwaar donker gekleed.

ayla

ayla

18-05-2009 om 09:25

Hier

ik woon in zuidlimburg dus heb al ettelijke communies achter de rug. meestal neem ik een nette broek, lichtere kleur of wit (ja dat mag ook) in een niet te strak model. Een rok kan ook maar pak dan idd niet te kort en een beetje zwierig. Daarbovn een net topje idd of een net blousje. Niet te donker, een vrolijke zomerkleur kan best. Ik doe meestal wel iets met een langer mouwtje want het weer kan tegenvallen. In laagjes werken is dan wel handig. Als je nu al weet dat het 28 graden wordt zou ik gaan voor een leuke zomerjurk of een leuke rok met een topje met een netter blousje of jasje eroverheen voor in de kerk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.