Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

16-07-2010 om 12:08

Twijfelachtige weegschaal

Mijn digitale (personen-) weegschaal geeft in de ene hoek van de badkamer ruim 1,5 kilo meer aan dan in de andere hoek. De badkamervloer is niet helemaal recht dus ik denk dat het daardoor komt. Welke gewicht is dan juist (of ligt de waarheid ergens in het midden)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-07-2010 om 13:17

Probleem nr 2

Help! Mijn huis is niet waterpas! Uiteindelijk bleek alleen de keukenvloer (granito) waterpas te zijn. Alle houten vloeren zijn scheef. Daar heb ik nooit wat van gemerkt, dus het zal wel blijven staan.
De weegschaal gaf dus in de keuken weer iets anders aan, ongeveer het midden van de twee waarden die ik in de badkamer had gemeten. Maar ja, ik had geen zin om me weer uit te kleden, dus ik weet het nog niet precies.

Vraag:

Hoe belangrijk is het?

Als je af wilt vallen (of aan wilt komen, of gewoon in de smiezen wilt houden dat je niet afvalt of aankomt) is het toch genoeg dat je een vast plekje voor je weegschaal kiest, en daarmee een ijkpunt hebt voor alle veranderingen? Of je nou begint bij 63 65 of 67 kilo maakt toch geen moer uit?

Ingrid

Vic

Vic

16-07-2010 om 13:49

Tja

Best belangrijk. Ik kan zelf niet zo goed inschatten of ik te dik ben of te dun (en mijn tevredenheid over mijn figuur varieert gedurende de maand), dus ik ga af op de cijfertjes. Omdat ik te licht werd heb ik de afgelopen maanden heel veel gegeten en ben ruim 2 kilo aangekomen. Er hoeft nu niets meer bij.

Nou mooi vic,

dan kies je toch NU een weegschaalplek, en neem je je huidige gewicht-op-die-plek als OK. En check je 1 keer per week hoe het er mee staat. Als het je erom gaat of je BMI gezond is of niet, dan maken 1 of 2 kilo's meer of minder ook niet zo vreselijk veel uit volgens mij, toch? (en by the way...ik heb de ballen verstand van dieten en zo, maar ik weet wel dat je natuurlijke gewicht afhankelijk van tijdstip vd dag of maand (menstruatie!) zomaar een kilo of 2 kan schelen. Hou je daar wel rekening mee?)

Ingrid

Vera*

Vera*

16-07-2010 om 14:16

De mijne

Mijn weegschaal is helemaal erg. Je kunt er een paar keer achter elkaar op gaan staan en dan kan het zo bijna drie kilo schelen. Ondanks dat het een sprekende personenweegschaal is heb ik toch maar weer de oude analoge van stal gehaald. Die geeft tenminste wel aan hoeveel ik (teveel) weeg.

Brianna F

Brianna F

16-07-2010 om 14:31

Vera

Die heb ik ook. Tijdens het wegen rennen de cijfers vrolijk omhoog en omlaag, totdat het display uitvalt.
Ik gok altijd maar wat.

Margriet*

Margriet*

16-07-2010 om 16:01

Lol brianna

Waarom weeg je je dan? Ik gok ook altijd maar wat en voel of mijn broeken te strak zitten of niet.

dat heb ik ook in de badkamer waar mijn weegschaal staat, mijn gewicht schommelt ook, zodra ik zere vingers krijg hou ik vocht vast, dit kan zo een kilo schelen in een paar dagen.

Maar vic de kans dat jij te dik wordt in nihil !

Vic

Vic

18-07-2010 om 15:29

Scheelt niet zoveel

Volgens mij schommelt het bij mij maar 1 kilo gedurende de maand, waarbij ik nu op mijn lichtst ben. Dan is het toch best even schrikken als de weegschaal ineens ruim 2 kilo meer aangeeft. Stel je voor. Ben ik maanden bezig om iets aan te komen (naar nu blijkt misschien onnodig), en wat dan als ik nu ineens de stijgende lijn te pakken heb. Aan de andere kant, morgen ga ik op vakantie en dat kost me altijd wat kilo's, heb ik mooi een buffertje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.