Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Berber.

Berber.

10-07-2009 om 08:57

Tweelingfietsvervoer

Hoe vervoer ik mijn tweeling op de hdigste manier op één fiets. Met een dubbelzitje, een aanhangkar, een bakfiets? Wie heeft ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor welke leeftijd

Om welke leeftijd gaat het? Ik heb ze eerst altijd in de auto gehad en toen ze goed konden zitten, 1 voor en 1 achter en oudste op een klein fietsje er naast.
Met vervoer van hele kleintjes heb ik dus geen ervaring.

marie

marie

10-07-2009 om 12:04

Hoe oud?

Hallo
Je schrijft niet hoe oud je tweeling is. Want tot een jaar of 4 zou je ze in principe op de fiets kunnen vervoere met 1 kind voorop en 1 kind achterop (deed ik ook met mijn meiden die 1,5 jaar schelen, toen had ik de jongste ook tot haar vierde verjaardag voorop).
Als ze ouder dan 4 zijn kun je kiezen voor een aanhanger (je fietst je het zweet op de rug is mijn ervaring) of een aanhangfiets waarbij ook nog een stoeltje achterop je eigen fiets past.
Bijvoorbeeld een Add+Bike of een Minionme.
Voorbeelden kun je hier vinden:
http://www.fietsenmetkinderen.info/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=
Het fietsen met de aanhangfiets vond ik ideaal. De kinderen fietsen zelf mee en ze leren zo ook spelenderwijs met het verkeer omgaan.
Succes

Rafelkap

Rafelkap

10-07-2009 om 13:59

Fietsfabriek

Google eens op de fietsfabriek. Die heeft handige fietsen, o.m. ook een fiets met dubbele achterzit. Die hebben wij ook, onze kinderen schelen niet zoveel in leeftijd. Ik moest even wennen maar voor ons is het ideaal. Ik kon zelf niet zo goed fietsen met een kind voorop (toen hij wat groter werd). Een bakfiets was voor ons geen optie, die past niet door de gang.

Linda99

Linda99

10-07-2009 om 14:24

Buggy

Een tweelingbuggy kan niet in een buggydrager. Max. gewicht voor zo'n ding is 5 kg en dat red je niet met een dubbele buggy. Heb het voor iemand opgezocht toen ik mijn buggydrager ging verkopen.

mirreke

mirreke

10-07-2009 om 17:19

Kun je geen aanhanger nemen?

Dat heeft mij nou altijd zo leuk geleken. Dan heb je het probleem van de buggy plus drager ook niet meer, omdat je de aanhanger als buggy/wandelkar kunt gebruiken. Tegenwoordig zijn die niet duur meer.

Berber je mag mijn fietskar lenen

die kun je afkoppelen en dan verder ermee rijden als kinderwagen. Perfect. Goed geveerd ook. We moeten er alleen nog maar mee op vakantie de komende weken. We wonen in Utrecht.

Nou ja, meer in algemene termen: de Chariot Cougar, die koppel je aan iedere fiets met een snelkoppeling, dus je hoeft geen onderdelen aan de fiets te monteren verder. Als je op de bestemming bent aangekomen zet je de twee kleine wieltjes aan de voorkant omlaag en rijd je zo verder. Een tweelingmoeder bij mij in de straat had er ook een, wel van een ander merk, maar ze ging altijd met die kar de stad in omdat je dan de kids niet hoeft te vertillen als je niet verder kunt fietsen.

Ik kom er ineens op...

Jakiro

Jakiro

10-07-2009 om 22:30

Aanhangwagentje

Ik had een aanhangwagentje met 2 babyschelpen erin, daar zat mijn tweeling in totdat ze konden zitten.
Daarna gingen ze de fietszitjes in, eentje voor en eentje achter en de fietskar naar broertjelief in de stad voor zijn babyzoontje.
Totdat ik op een keer de voorste eruit haalde en de fiets met tweede kind en al omknalde. (en ik dus een half jaar niet meer gefietst heb met ze)
Inmiddels kan neefje in een voorfietsstoeltje, dus ik heb snel de kar terug gevraagd en sinds gisteren zitten ze hier weer prinsheerlijk in de fietskar.
Ideaal, kar afkoppelen bij de supermarkt, wieltje eronder en je hebt de kinderwagen. Er kunnen aardig wat boodschappen in en de kinders voelen zich écht 2 prinsjes/prinsesjes.
Het voordeel is dat je oudste nog gewoon achterop kan op een zitje (eventueel alleen een beugel en voetensteuntje), maar ook dat je fiets stabiel genoeg is om hem naast je te laten fietsen.
Wij hebben die ene van de halfords -> http://www.halfords.nl/NL/Fiets/Catalog/ProductDetail.htm?productId=617012, alleen het oude model. Of deze ook als kinderwagen te gebruiken is, kan ik zo snel niet zien op de foto.
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.