Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

niemie

niemie

08-09-2010 om 10:24

Tweede hands houtkachel

Om het rendement van onze openhaard te verhogen willen wij er graag een inzethoutkachel in hebben. Wij hebben een hoekmodel. Nu heb ik een tweede hands houtkachel op het oog maar vraag me toch af of dat wel verstandig is. Heeft iemand ervaring met een tweede hands (of derde of vierdehands ) houtkachel? Kun je je daarmee een enorme buil vallen of vallen eventuele risico's wel mee? Het lijkt mij dat als de kachel in goede staat is en het installeren ervan goed gebeurd er weinig mis kan gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

10-09-2010 om 19:14

In goede staat

wat is een goede staat van een kachel?
Ik kocht lang geleden een heel oud houtkacheltje, gietijzer, geëmailleerd, naar mijn idee in prima staat.
Echter, de binnenkant was helemaal op, moest vervangen worden, ik zag het niet !

niemie

niemie

11-09-2010 om 12:19

Minet

Bedankt voor je reaktie Minet. Wij hebben inmiddels al besloten om toch voor een nieuwe te gaan. Vanuit de winkel heb je in ieder geval "zoveel tijd" garantie.

Hanny61

Hanny61

12-09-2010 om 12:51

Bij een haarden-winkel gekocht

Wij hebben een aantal jaren geleden bij een haardenbedrijf een tweedehands inzetkachel gekocht. Ook een hoekmodel. De nieuwprijs was over de tweeduizend euro en wij hebben 'm voor 750 euro gekocht. We hadden er garantie op, maar niet nodig gehad. We gebruiken hem in de winter heel vaak: elk weekend de hele dag en door-de-week regelmatig. 's Zomers gaat hij bij een kille zondag ook wel eens aan. Wij zijn heel tevreden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.