Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Twee tassen vol verse tuinbonen

zoonlief heeft vanochtend twee plastic zakken vol verse tuinbonen geoogst in zijn jeugdtuin. Weet iemand nog een lekker recept om deze soldaat te maken. Wel een recept wat de tuinder natuurlijk zelf ook lekker vindt, dus kindervriendelijk. Al googlend kom ik zoveel tegen, dat ik het eigenlijk niet weet.

Enne, hoe dop je die dingen eigenlijk?

groetjes van Purk

p.s. oogst was ook nog een prachtige rode kool, twee paprika's en een paar mini-komkommers. Het blijft echt geweldig wat eruit zo'n tuintje allemaal komt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

O, heerlijk!

Eerst maar een recept, van OO nog wel: http://tinyurl.com/3qxcjn6

Echt heerlijk. Doppen: ik ris ze langs de zijkanten open en dan komen de boontjes er zo'n beetje vanzelf uit. Sommigen doen aan dubbeldoppen, dwz die zelfde boontjes nog eens openpulken, want daarin zit dan weer een nog kleiner, iets donkerder boontje. Schijnt zachter van smaak te zijn, ik weet 't niet want doe dat nooit.

purk

purk

25-07-2011 om 22:07 Topicstarter

Anneque

ziet er inderdaad lekker uit, bieslook staat hier nog in de tuin (in het kader van alles vers). Morgen overleg ik met de kinderen en dan gaan we kiezen. Op de chat kreeg ik ook nog een tip, ook met spekjes.

groetjes van Purk

Door de pasta

...evt samen met (verse) doperwtjes. Wel eerst even koken natuurlijk. Met beetje verse kruiden, wat creme fraiche of iets kruidenkaasachtigs. jammie! Spekjes erdoor mag natuurlijk altijd! Lekker zomereten! (nu het weer nog!)

Ingrid

Valkyre

Valkyre

26-07-2011 om 00:47

Door curry

Met currypasta (zelfgemaakt of uit potje), blik tomaat, klein pakje cocosmelk, en nog wat andere groenten, uien en knoflook. Serveren met basmati en/of naan en komkommers in 't zuur.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Overschot invriezen

en als je teveel hebt, boontjes 2 minuten in kokend water (1x gedopt) en invriezen. Als je ze gaat ontdooien, grote bonen nog een keer doppen, = velletje eraf halen en het binnenste nog hooguit 1 tot 2 minuten koken/bakken enz.
Tuinboontjes kun je ook pureren met knoflook en olijfolie, dit ipv humus die gemaakt wordt met kikkererwten.
Tuinboontjes koken met uitgebakken chorizoblokjes, hier altijd feestmaal

Merel

Merel

26-07-2011 om 12:06

Tuinbonensoep?

Tuinbonensoep lijkt me ook erg lekker:

http://www.receptentabel.nl/recepten/recept/?recept=368

purk

purk

26-07-2011 om 12:30 Topicstarter

Dop dop dop

best een werk al die tuinbonen doppen. We gaan ze vanavond eten met spekjes en champignons, gebakken aardappeltjes en een stukje zalm.
Volgens mij hebben we genoeg voor ons viertjes. Er blijft toch wel erg weinig over van die enorme berg tuinbonen als je ze dopt

Bedankt voor de recepten, die met chorizo lijkt me ook erg lekker.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.