Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamba

Mamba

26-06-2009 om 10:54

Twee banken of 1 bank en fauteuils?

Wat is handiger: twee banken of één bank met twee fauteuils? Ik heb nu het laatste, maar de fauteuils zijn niet hetzelfde en ik vind de aanblik in mijn kamer wat rommelig. Voor ik de stoelen wegdoe, vraag ik me af of twee banken wel handig is. Qua ruimte past het, maar ik kan niet nog 1 fauteuil houden omdat het dan te vol wordt. Wie heeft advies of tips?

Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

2 banken geen fauteuils

Wij hebben 2 dezelfde banken en geen fauteuils.
Lekker rustig beeld. En banken zitten / liggen heerlijk.

Puck2

Puck2

26-06-2009 om 11:06

Ook 2 banken

Hier ook 2 banken: een 2,5-zits en een 2-zits: kunnen Puckman en ik 's avonds in ieder geval allebei languit.

Mamba

Mamba

26-06-2009 om 11:13

Past dat met visite?

Ik heb een leren vierzits waar we samen op kunnen liggen (daar hebben we hem op uitgezocht!), maar het valt me op dat visite met hooguit twee personen op de bank gaan. Kinderen schuiven wel door, dat is (nog) geen probleem. Oudste is nu bovenbouw, vrienden worden ook allemaal wat groter. Ik maak me wat zorgen of het wel allemaal gaat passen en tegelijk wil ik de woonkamer een stuk rustiger hebben.

amk

amk

26-06-2009 om 11:23

Ligt aan de visite

die van mij ploffen rustig met 3 volwassenen en alle kinderkontjes die er nog tussenpassen op mijn 2,5 zits bank. En dan hangt er ook nog wel eens iemand heerlijk op de armleuningen omdat het gesprek dan makkelijker gaat.

Vic

Vic

26-06-2009 om 11:28

Grote bank

Wij hebben een grote bank (4 zits en nog een vierkant stuk eraan vast) en twee losse fauteuils. We waren ooit van plan om die stoelen in te wisselen voor een anderhalfzitter, maar met twee stoelen ben je wel een stuk flexibeler. Ik denk dat het met twee banken al snel vol lijkt.

Puck2

Puck2

26-06-2009 om 11:53

Visite

Als we 15 man visite hebben dan past het uiteraard niet, maar verder is het net als bij AMK: gewoon allemaal een stukje inschikken. En verder hebben wij voor visite altijd wel een paar IKEA-klapstoeltjes staan die we dan neerzetten.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-06-2009 om 12:06

1 bank

een 2,5 zits, ik moet toegeven dat het steeds krapper word nu de jongens groter worden. Maar met visite zitten wij nooit op de bank, altijd rond de grote tafel!
die bank gebruiken wij dus alleen als we tv kijken.

groet, polly

Minnie

Minnie

26-06-2009 om 12:28

Hier...

...een bank (2,5 zits) en 1 stoel. Maar we hebben ook niet zo'n groot zitdeel in de woonkamer, dus dit was de beste optie (het had wel gepast, een grotere bank en twee stoelen).

Hier is het eigenlijk altijd wel genoeg. Met meer visite trekken we de eettafelstoelen erbij, de cajon doet dienst als kruk, onze twee losse speakers ook en we hebben een verhoogde convectorput waar je met kussens ook prima op kunt zitten.

Ik zit zelf niet graag op de bank met visite, dan pak ik toch liever 'n stoel of kussen. Beetje te 'intiem' en bovendien niet handig als je 'n gesprek wilt voeren (maar dat kan met twee banken natuurlijk wel weer gewoon )

Mamba

Mamba

26-06-2009 om 13:36

Ah kijk, daar heb ik wat aan

al die ervaringsdeskundigen . Nog een ander vraagje, voor de kinderen zéér belangrijk ): wanneer we op de Wii spelen is het lekker als we er recht tegenover zitten. Met twee banken tegenover elkaar gaat dat niet lukken. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Grote bank + loveseat

Wij hadden 2 banken. Groot voordeel was dat man en ik allebei 's avonds lang uit konden. Nadeel vond ik toch dat het wel een groot massief blok was in onze, overigens ruime, woonkamer.

Toen er dus een nieuwe moest komen hebben we van alles uitgeprobeerd. We vinden het allebei echt lekker om 's avonds gewoon lekker te kunnen hangen. Daarnaast wilden we toch iig minstens 1 grote, super uitnodigende bank.
Zijn uitgekomen op een hele ruime 3-zitter (kun je ook met 4 volwassenen ruim op zitten), een love-seat en een hocker/poef. Deze laatste is net zo groot als de love-seat maar dan zonder (rug-)leuning zeg maar.

Groot voordeel van de bank; manlief kan languit, als 1 van de meiden niet lekker is maken we 'bedje op de bank' met dekbed, knuffels, kussens, kat etc. er allemaal bij en dan pas ik ook nog aan het voeteneinde voor wat TLC. Daarnaast is de loveseat echt 'mijn' plek. Heerlijk om in weg te kruipen met een boek, of om schuin in te hangen richting TV. Gaan we echt een film kijken (of de DVD-box van de Soprano's waar we nu helemaal 'in' zitten); dan schuif ik de hocker eraan en heb ik een geweldige loungeplek. Hocker kan ook aan de bank geschoven, maar staat meestal naast de loveseat, of juist er recht tegenover aan andere kant van de salontafel. Vaak genoeg kruipt vooral de jongste (overigens al bijna 12) nog lekker naast me in de loveseat, da's heel knus.

Het is een bank met idd van die brede leuningen waar dan ook idd veel op gezeten wordt, vooral op feestjes en verjaardagen is het een favo zitplek!

Kortom; ik vind 't een heerlijke indeling zo. Nu we gaan verhuizen naar een nog grotere huiskamer overweeg ik om nog een loveseat erbij te nemen, want steeds vaker tref ik 1 van de meiden lekker opgekruld in 'mijn' stoel met een boek of de Nintendo.

Succes met je keuze!
Overigens 'onze' bank verkopen ze nog steeds zag ik laatst bij Montel; http://www.montel.nl/index.php?handle=Public.Collectie.Show1Bank. Wij hebben er toen ook meteen verschillende hoezen bij besteld; voor de bank in lichtbeige en in lichtbruin, loveseat en poef in dieprood en heel diepbruin. Wil nu voor bank eigenlijk ook nog wel diepbruin erbij hebben.

groet
Mare

MaximeM

MaximeM

26-06-2009 om 16:26

Hoekbank

voor onze kamer was een hoekbank een uitkomst. De twee banken die we eerst hadden stonden ook altijd haaks op elkaar, maar ik miste dat hoekstuk waar meestal niets stond, of een tafeltje. Nu hebben we dus een hoekbank en deze neemt dezelfde ruimte in, en het is heerlijk zitten in de hoek. Het is een bank met 6 grote zitplekken, maar met feestjes zit je er zo met 8 -9 personen op.

Maxime

margje van dijk

margje van dijk

26-06-2009 om 19:05

Een bank

Wij hebben één bank, die is het centrum van de kamer trouwens. Hij is heel mooi, een beetje zwierig.

Er passen 3 à 4 mensen op, maar er kan op elke leuning ook nog wel een kind. Mijn kinderen liggen het liefst languit bovenop de rugleuning.

Daarnaast hebben we twee losse fauteuils, niet dezelfde, niet bijbehorend (wel bijpassend).

Ik ben een voorstander van niet-statisch, dus ik vind het juist leuk als meubels verschillend zijn. Wij hebben ook om de eettafel heen verschillende stoelen staan.

Ik zou dus nooit voor 2 banken kiezen, maar dat is uiteraard geheel persoonlijk.

Margje

Mamba

Mamba

26-06-2009 om 19:22

Margje

Mijn woonkamer is één en al zwier, van geerfde tot gekochte tot gekregen meubels aan toe. Ik ben enorm gehecht aan een grote antieke linnenkast, een lage antieke kast, een groot schilderij en nog veel meer. Bovendien staan er nog wat instrumenten, een kweekbak van de jongste, de kunstwerken van dochter, her en der boeken en kranten. En dat alles moet wel in de woonkamer passen, en die kamer is niet zo heel groot... Ik heb een mooie leren bank en die wil ik absoluut houden. Ik heb nu twee fauteuils: eentje haaks op de bank (en gigantisch in de loop!) en eentje tegenover de bank. Een grijze en een witte en allebei een ander model. Past in zoverre bij de kamer dat het net als de overige spullen nergens bij past .
Vandaar dat ik de brainwave kreeg om 1 bank in 1 kleur te kopen die dan nog wel enigszins bij de andere bank past. Wordt het in die hoek wat rustiger en komen mijn rommeltjes wat beter uit .

Mamba

Mamba

26-06-2009 om 19:29

Mare

Heb jij de Obelix? Ik vind het een erg leuke bank! Ik zie nergens iets staan over losse hoezen. Ik heb nu een 4-zits en zou dan waarschijnlijk een 3-zits erbij nemen. Een hocker wordt echtscheiding . Mijn kamer heeft een wat lastige indeling omdat ik ook de computer in de woonkamer heb en omdat de doorloop naar de tuin praktisch door de zithoek heengaat. Ik twijfel daarom nog over een salontafel (praktisch met koffie ed, niet handig met spelen van de kinderen).

Yep, de obelix!

En zie idd dat er niets staat over extra hoezen maar die kun je er wel degelijk bij kopen!
Heb overigens ook in later stadium van die extra rugkussens erbij gekocht. Die kunnen zowel in je rug (bank heeft nogal diepe zit), als aan de zijkant. Naast de kleine kussentjes die je erbij krijgt hebben we ook nog 6 van die grotere kussens gekocht, in de kleuren van alle hoezen. Allemaal aardetinten met dus dat matte rood, dus het staat allemaal bij elkaar, en zo wordt het ook niet te 'gestileerd' of zo. Moet er vooral uitzien om zo in neer te ploffen. En dat doet dus ook iedereen
Het is echt een superfijne bank, kan niet anders zeggen!

Hij is wel aardig aan de maat hoor, dus of het goed past in een ruimte waar al een bank en nog losse stoelen staan weet ik niet... Maar kijken kan altijd. Weet niet waar je woont, maar Montel in Villa Arena heeft 'm altijd staan.

groetjes
Mare

Mamba

Mamba

27-06-2009 om 00:17

Mare

Als ik een bank erbij zou kopen, gaan de losse stoelen weg. Ook mag het wel wat rustiger ogen. De bank die ik nu heb lijkt qua model op de Geneve maar dan in een soort terracotta. Er moet iets neutraals bij wat past bij de al bestaande bank. En dus even goed opmeten . Wel suf dat op de site geen maten staan. Zijn er qua stof ook nog verschillende mogelijkheden? Zoals de bank er staat is het én helemaal mijn smaak én helemaal mijn budget. Nu maar hopen dat echtgenoot dit ook zo ziet . Hij is vaak wat moeilijker te overtuigen en stiekem zijn we nog aan het bijkomen van de aanschaf van de vorige bank 8 jaar geleden... Die andere grote woonmall is wel in de buurt van mijn woonplaats.
groetjes, Mamba

Mamba

Mamba

27-06-2009 om 01:02

Maten gevonden!

Via de catalogus. De grote bank heeft exact dezelfde maten als de bank die er al staat. Hmm, moet ik even nadenken hoor... Twee even groot is misschien wel kolossaal, maar ook wel lekker symmetrisch. Verschillende maten is wat ruimer maar misschien ook wel wat rommeliger.
Pff, ga maar naar bed, dat is veel verstandiger op dit tijdstip.

Massi Nissa

Massi Nissa

27-06-2009 om 07:57

Hier enorme hoekbank

Wij hebben een werkelijk gigantische hoekbank (in een woonkamer van weet ik veel, vier bij zeven ofzo, heel erg groot). Ik vind het prachtig. Dochter gebruikt 'm als speeltoestel, man en ik kunnen er beiden languit op liggen en dan is er nog ruimte over.
"Als er visite is" is een argument dat ik al jaren niet meer mee laat wegen in de beslissingen over meubilair, want visite zit hier bijna altijd in de keuken rond de grote tafel. Dat gaat vanzelf zo.
Groetjes
Massi

Mamba

Mamba

27-06-2009 om 10:28

Visite

Uiteraard ga ik geen woonkamer inrichten op eventuele visite. Maar mijn kinderen slepen dagelijks vrienden mee. Kinderen worden wat groter, vriendjes ook. Nu kan ik een hoop kinderen op een bank kwijt, maar ik vind het wel fijn als er meer dan pakweg 5 zitplaatsen zijn zodat tenminste het gezin kan zitten/liggen/hangen. Hoekbank is op zich leuk, maar ik wil mijn oude bank houden. De verf begint hier en daar te slijten en ik vind het prachtig!
Goed, ik moet DH overtuigen en kijken of het grote schilderij nog naast de tv past want dan kan het.
Bedankt allemaal!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2009 om 13:11

Ik zou nu gaan

voor 1 bank en twee of 3 stoelen. Manlief ligt áltijd op de bank. Ik niet en de dochters ook niet.

Mamba

Mamba

27-06-2009 om 20:08

Kaaskopje

Wat heb je nu dan?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2009 om 01:59

Mamba

We hebben nu een 2- en 3-zitsbank. Mijn oudste dochter zit op een aparte stoel als we voltallig zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.