Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tv in de tuinzithoek....is dat ok?

Onze buren hebben sinds vorig jaar een zithoek in de tuin, zo'n compleet bankstel, met tafel en zo'n afrikaans-achtig-prieel-doek-afdak, en bivakkeren sindsdien 's zomers bijna volcontinu buiten. Nu hoor ik de laatste weken (of er nou voetbal is of niet) echt iedere avond van 8 tot 12 daar ook een televisie. Ik heb er zelf totaal geen last van, we hebben een grote tuin, en hun 'prieel' zit aan de zijkant van hun huis, ik hoor het alleen als ik langs mijn garage wandel, en niet als ik gewoon op het terras zit, maar ik ben toch verbaasd. Ik weet zeker dat hun achterburen (minstens 3 tuinen, zij hebben ook een groot perceel) waar alleen een haag tussen zit en geen garages of andere bouwwerken) het wel kunnen horen. Gewoon uit pure nieuwsgierigheid (want ik weet dat de 'buitenzithoek met kussens en al' een echte trend is)...kan de tv daar dan ook bij? Doen jullie (als jullie al een buitenbankstel hebben) dat ook?

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

07-07-2010 om 23:31

Ha het plan

was om een keer met voetbal ons scherm te draaien en buiten te kijken, maar afgelopen vrijdag was het zooooo warm, niet en gisteren hadden we ook geen zin in het gedoe. Zou het niet zo snel doen, maakt best herrie. Trouwens ik heb de hele week niet tv gekeken behalve gisteren...... Pfff elke avond van 8-12 ik doe liever wat anders.

Nee

da's niet mijn ding. Als ik tot laat buiten zit, dan bij voorkeur met leuk gezelschap en een wijntje, maar zonder tv. Niet te combineren die twee wmb.

mirreke

mirreke

08-07-2010 om 00:06

Ik vind het niet ok

Ik vind het zelfs niet kunnen. Buiten zitten en lezen, en kletsen en weet ik wat, ja heerlijk, maar geen tv, ook geen muziek vind ik zelf. Als je dat wilt ga je naar binnen (tv) of je zet een koptelefoon op (muziek luisteren). Overigens heb ik geen neprieten buitenzithoek, hoewel ik wel een buitenbankstel zou willen. (Iets van sloophout vind ik mooi (heel erg ot)).

reina

reina

08-07-2010 om 06:58

Storend

Ik vind tv als achtergrondgeluid storend, dus nee, ik vind het eigenlijk niet kunnen. Maar ook muziek in de tuin vind ik niet horen, je stoort er onnodig anderen mee. ( En nee, ik heb ook geen buitenkeuken, buitenbankstel, buitendouche etc , zit wel als het even kan buiten)

Brianna F

Brianna F

08-07-2010 om 08:59

Hier

Ik vind een buitenkeuken al op het randje, dus een t.v.? Echt niet. Buiten zit ik meestal om ongestoord te kunnen lezen, van de rust te kunnen genieten, dus vogelgefluit: ja, t.v.: nee.
Nu heeft mijn buurman de t.v. weliswaar binnen staan, maar naast de tuindeuren en als die wagenwijd open staan, dan is het geluid hetzelfde als dat deze buiten staat. Ik zat gisterenavond met oordoppen in buiten te lezen

Kan niet

Ik vind het vrij asociaal om je tv in de tuin te zetten, of om jouw muziek zo hard te zetten als je de deuren open hebt. En zeker niet om dat dan tot een uur of 12 's avonds door te laten gaan. Ik snap mensen die dat doen echt niet.

Een paar jaar geleden las ik een column van Maria Goos in Volkskrant Magazine. Dat ze een hekel had aan de zomer omdat alle overige mensheid zo ontzettend luid aanwezig was, met blèrende radio's en tv's en dat je dat allemaal maar gewoon moet vinden. Ik herkende het toen niet zo, maar als het gebruikelijk wordt om je tv in de verlengde huiskamer te zetten, gaat het wel hard.

Chris

De verlengde huiskamer

Het probleem is denk ik inderdaad- naast dat de electronica relatief steeds goedkoper wordt - het idee dat de tuin een 'verlengde huiskamer'is. Vroeger was de tuin die plek waar je plantjes had en in de zomer het kinderbadje en de tuin(klap)stoelen neerzette, en een of twee keer per zomer de bbq, maar nu moet er een complete zithoek in, en een keuken. Tja, dan is de stap naar de tv in de tuin een logische.

Je begrijpt, ik ben in de jaren 60 blijven hangen en wil in mijn tuin plantjes en tuinklapstoelen, en hooguit een handvol keren per jaar de bbq, die dan na gedane arbeid weer terug de schuur ingaat.

En eigenlijk wil ik ook gras, maar die strijd heb ik verloren

Ik ben het eens met de rest: geen audio en tv in de tuin. Ga dan maar binnen zitten.

Groeten,

Temet

mopperkont

mopperkont

08-07-2010 om 14:15

Buurman en buurman

Je hebt ook al tapijt voor buiten: vreselijk.
En schilderijen om buiten op te hangen, yuck. Dat doet me denken aan een aflevering van buurman en buurman(kinderpoppen serie met 2 klussende buurmannetjes) die gingen picknicken en er steeds meer bij haalden, uiteindelijk dus ook de tv.

M-choice

M-choice

08-07-2010 om 14:18

Komen jullie naast mij wonen?

Komen jullie allemaal naast mij wonen?! Fijn dat er ook nog mensen zijn die wel rekening houden met andere mensen.

Sinds onze buren een soort van serre hebben gebouwd zitten ze zomer en winter buiten te roken en praten. Dag en nacht. En dat moet ik ook allemaal maar gewoon vinden. Ze draaien immers (ook op mijn uitdrukkelijke verzoek) na 10-en toch geen harde muziek meer.

Dat idee met die TV in de tuin hebben ze nog niet bedacht, maar ik houd mijn hart vast. M.a.w.: Ik vind dat dus ook niet gewoon, een TV in de tuin.

IngridT

IngridT

08-07-2010 om 15:40 Topicstarter

Pfiew,

Het ligt dus niet aan mij. Maar ik zat gisteren (puur uit nieuwsgierigheid) nog even te googelen op 'tv in de tuin' en ik trof tot mijn verbijstering wel een behoorlijk aantal links over 'buiten tv, en hoe aan te leggen'. En dat was precies waar ik al bang voor was, dat idd het verlengde-huiskamer-concept met bankstel, keuken en zelfs al vloerbedekking straks inderdaad gecompleteerd wordt met een buiten-tv. Uiterst nare, onsympathieke ontwikkeling vind ik, tenzij de buiten-koptelefoon er standaard bij geleverd wordt.

Het rare is dat onze buren uiterst keurige, beschaafde, oudere, en rustige mensen zijn. Totaal niet de types die ook maar enige overlast (willen) bezorgen. Volgens mij hebben ze het gewoon totaal niet door, of niet bij nagedacht.

Nogmaals, ik heb er zelf echt helemaal geen last van, pas als ik om het huis heenloop goor ik het aan de zijkant, dus daar gaat het me niet eens om. Het was echt pure verbazing (en toch ook vage angst voor een nieuwe trend....het zal toch niet echt...)

Ingrid

Wilma

Wilma

08-07-2010 om 16:03

Buitenkeuken al overdreven, laat staan de teevee

Ik las laatst toevallig een paar keer achter elkaar iets waarin stond dat de buitenkeuken als overdreven werd beschouwd. Fijn, daar was ik dus niet de enige in.

Die hele zithoek vind ik persoonlijk al niet zo nodig en als helemáál niet zoals ooit in een tuinprogramma op teevee in de vóórtuin. Maar een teevee vind ik ronduit storend buiten. Dan moet je maar naar binnen gaan. Nu zondagavond mag 't nog wel .

Groetjes,
Wilma

Bastet

Bastet

08-07-2010 om 16:25

Mode...

De loungezithoek is volgens vooraanstaande tuingoeroe's zwaar passe! Dat geeft weer hoop...
bastet

Zithoek

Waar wij wonen (Zuid Texas) is het zo warm dat de meeste mensen binnen in de airco zitten. De enige gekken met een lounge set in de tuin zijn wij. Heerlijk vertoeven met een stuk of drie hard draaiende ventilatoren. Wij storen onze buren dus niet gauw. Want die zitten binnen.

Muusje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Minet

Minet

08-07-2010 om 16:51

Buitenkeuken erg prettig

Een buitenkeuken vind ik, itt een complete loungeset MET tv, geen overdreven iets.
Het is heerlijk om op warme dagen buiten in de schaduw te kunnen koken, al die kookwarmte niet in je huis te krijgen. Ik ben er zeeeeeeeer tevreden mee!

reina

reina

08-07-2010 om 17:25

Minet

Eerlijk gezegd eten we met warme dagen zo simpel, veel salades met brod etc dat buiten-koken weinig zin heeft. Vlees wat ik eet gril ik wel, dat doe ik op de bbq, maar zelfs in koken op de skottelbraai heb ik geen zin nu. Dus voor ons zou een buitenkeuken echt overdreven zijn (het is trouwens in mijn keuken een stuk koeler dan buiten op het moment

reina

reina

08-07-2010 om 17:31

Buitenhuiskamer

Ach, ze moeten toch iets doen om geld te verdienen? Ik zie soms ook idioot dure tuindouches, wat is er mis met de ouderwetse tuinslang ? En is kunstgras niet net een soort tapijt? Ik heb niks met tuintrends, mijn tuin heeft al jaren ongeveer dezelfde sfeer. Ik hou van een tuin met echt groen, veel (en weelderige) planten, houten stoelen (waar ik wel lekkere kussens op heb tegen een houten kont . Maar er zijn nou eenmaal tuintrends,want zo blijven mensen kopen. Zelf heb ik niks met steigerhout en die loungesets vind ik maar onpraktisch, (hoe krijg je duivenpoep eraf bijv.?) , maar met beiden wordt je ook overspoeld, over een paar jaar zie je weer iets héél anders, geld moet blijven rollen!

Tuinsets

die loungebank, het leek me wel iets. Lekker op de bank hangen in de tuin. Tot ik er achter kwam dat een beetje leuke bank - uiteraard met lig-gedeelte- 16 (!!!!) van die dikke kussens heeft. 8 voor onder en 8 voor boven. waar zou ik die in hemelsnaam moeten laten? en elke avond er weer af halen?!

maar goed, onze achterbuurman heeft tv buiten, onder zijn overkapping. Ik vind het ontzettend storen. Met voetbal kijkt hij uiteraard elke avond buiten, maar ook de tour de france, wimbledon en weet ik wat niet meer. Ik krijg het allemaal uitgebreid mee als ik in de tuin zit.
nee, ik vind het niet sociaal.

Aan de andere kant kan ie dan ook niet klagen nu mijn dochters met 2 vriendinnen flink aan het keten zijn in het zwembad.

Gruffalo

Gruffalo

Wij stapelen de kussens op onder de parasol. Dan blijven ze redelijk droog. De stof is bedoeld voor buiten, waterafstotend. En het regent hier regelmatig en dan niet zo'n beetje, echt van die stromende regen waarbij je in twee seconden doorweekt bent. In de winter (of als er een orkaan dreigt...) stapelen we alles op in de garage of op zolder. Als er een orkaan dreigt moet trouwens alle losse zooi uit de tuin, anders ligt de parasol vijf huizen verder door de schuifpui, bv. Jammer dat we de bomen niet even weg kunnen halen dan.

Muusje

mirreke

mirreke

08-07-2010 om 23:46

Tuinbankstel lijkt me juist lekker zitten

Ik heb weer zo'n hekel aan die tuinsets, die vind ik er zo lelijk uit zien. En sloophout, dat witgebleekte beetje grove, vind ik erg mooi. Zoiets lijkt me wel wat, maar het zal wel gigantisch duur zijn, en dan doe ik het uit principe al niet.
We hebben er wel een handige plek voor, op het overdekte terras waar nu de (buiten)eettafel plus (binnen)stoelen staan. Zelf zit ik nu buiten op het balkon (ook overdekt) op de computer te werken. Ik heb er een mooie (binnen)tafel staan, ben nog op zoek naar stoelen ) En ik hou onwijs van buiten leven, als het even kan zit ik buiten. Voor mij zou het wel wat zijn. Grillen doen we trouwens ook buiten, maar een tweede keuken, die je ook weer schoon moet houden, lijkt me toch een beetje veel van het goede. Aan de andere kant, als het weer zo blijft, en het wordt telkens warmer, jaar na jaar, wie weet wordt het toch wel handig. Maar een tv buiten? Kan echt niet hoor (herhaling, dit).

Ik heb een erg a-sociale buurvrouw. Meestal is ze Bijzonder Beschonken en kunnen we tot diep in de nacht luisteren naar haar lawaai. Dus toen vorige week haar puberzoon de tv buiten zette, voor het voetballen, hielden wij ons hart vast. Nergens voor nodig. Hij en zijn vriendjes keken naar het voetbal, de tv ging niet hard en aan het einde van de wedstrijd ging de tv uit en de vriendjes naar huis. Heel anders dan zijn moeder! Voor een evenement als dit wil ik ook best een uitzondering maken als het netjes gaat, maar ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat er mensen zijn die het gezellig vinden met zo'n lekker weer de hele tijd de radio aan te hebben! Ik stoor me er (zolang niet overdreven) niet aan, ik snap het gewoon niet. Ik hoor liever vogels, spelende kinderen, het gekletter van bestek een huis verder waar ze de tafel dekken en meer van dat soort geluiden.

Buurvrouw

Buurvrouw

09-07-2010 om 10:43

Je hoort er niet zoveel van

Ik heb aan beide zijden van mijn buiten-tv de bierkratjes van het voetbal opgestapeld. Volgens mij horen de buren niet zoveel van op die manier. Ik overweeg ook nog een tv in mijn achtertuin te zetten. Dan heb je toch wat meer privacy.

mirreke

mirreke

12-07-2010 om 15:45

buurvrouw...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.