Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

stans verlinden

stans verlinden

18-11-2009 om 19:20

Tv aan of uit

Hier is een vreemde discussie ontstaan. Iemand zit televisie te kijken en er zijn nog andere mensen in de buurt die iets anders aan het doen zijn. De tv-iemand gaat een half uur of een uur of zo weg en wil bij terugkomst weer tv kijken.
Wat is beter: de tv aan laten staan(met het geluid op nul) omdat nu uitzetten en over een uurtje weer aanzetten de tv harder laat slijten of: de tv uitzetten want dan spaar je stroom.

De tv-iemand vindt het eerste waar.
De achterblijvers ergeren zich aan een tv die aanstaat waar niemand naar kijkt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

18-11-2009 om 19:39

Geen idee

Maar ik heb het er graag voor over dat mijn t.v. dan maar sneller slijt. Ik ga geen uur met die herrie aanzitten als er niet gekeken wordt. En wegen de kosten van extra slijtage ook nog op tegen het stroomverbruik?

Uitzetten!

Gewoon uitzetten is veel beter! Volgens mij stamt die fabel dat het slecht is voor een tv om die snel achter elkaar aan, uit, aan, uit te zetten nog uit de tijd dat de beeldbuis langdurig moest warmgloeien voor er überhaupt beeld kwam.

Net zoiets als de motor van de auto uitschakelen als je voor een spoorwegovergang of brug staat te wachten. Gewoon doen! Beter voor milieu en bespaart geld.

reina

reina

18-11-2009 om 20:53

Uit

Volgens mij is het idee dat vaak aan-uit zetten slecht is al lang achterhaalt ( als het ooit waar was). Hier blijft ie ook vaak aanstaan terwijl er niemand kijkt, ik erger me daar rot aan en ik zet 'm dan ook altijd gelijk uit als ik binnenkom.

stans verlinden

stans verlinden

18-11-2009 om 21:41

Uit dat ding

Van mij moet hij ook uit, ik heb niks met televisie kijken, nou ja soms wel.
Maar, diegene die de tv wil laten aanstaan wil niet aan het milieu denken (nu dan even niet he, we zijn geen barbaren) maar denkt echt dat vaker aan en uitzetten niet goed is, net zoals een auto vaak starten en afzetten.
Ik wil hem met feiten om de oren slaan zodat dit probleem voor altijd uit de wereld is.

Violinde

Violinde

18-11-2009 om 23:12

Oh leuk

Hier regelmatig dezelfde discussie over standby of echt uit. We komen er niet uit. Man laat hem aanstaan of zet hem op standby. En ik zet hem dan uit als hij even niet kijkt.

Violinde

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 00:54

Standby

Apparaten op standby laten staan kost je jaarlijks ongemerkt een hoop geld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet alles helemaal uitzet. Stekkerdozen met een schakelaar bijvoorbeeld of de digitale ontvanger gaat ook niet echt uit. Verder probeer ik wel op te letten.
Wat betreft apparaten doelloos aan laten staan... De tv staat hier vaak aan als behang. Nu ook. Maar als er niemand in de huiskamer is vind ik het zonde als hij aan staat en ik erger me dan ook als degene die het laatst in de kamer was de tv niet uitgezet heeft.

tonny

tonny

19-11-2009 om 08:43

Gewoon uit natuurlijk!

alles wat niet gebruikt wordt gaat uit.

Vind het trouwens bijzonder hinderlijk, een bewegend TV-scherm in mijn omgeving, terwijl ik niet wil kijken.

tonny

Rafelkap

Rafelkap

19-11-2009 om 12:37

Uit

Heb vaak genoeg gehoord dat de brand begon bij een televisie die op standby stond, dus hier gaattie altijd uit.

Starry Night

Starry Night

19-11-2009 om 17:47

Hier

Als je zit te kijken aan, als je niet zit te kijken op de standby, als de nacht valt of je bent met vakantie helemaal uit.
Nooit verder over nagedacht, ga ik niet doen ook

Brand

Ik heb dat een keer meegemaakt bij mijn ouders thuis dat de tv in brand ging terwijl hij op standby stond! Het was 's morgens vroeg en ik was al wakker en de rest van de familie niet. Ik had even een rondje gezapt en wilde toen weer naar boven gaan en dacht ineens wat ruikt het hier naar schroeiend plastic? Bleek er een kringeltje rook uit de tv te komen!! Tv uitgezet, stekker eruit, maar dat schroeien ging natuurlijk gewoon door. Ik naar mijn ouders (lagen in bed). Vader niet wakker te krijgen, maar moeder stond gelijk naast het bed. Inmiddels kwam er een vlam bovenuit de tv! Achterdeur opengezet en toen hebben mijn moeder en ik de tv samen opgetild en naar buiten gedragen. (Niet zo hard lopen, de vlammen komen mijn kant op!). Emmer water eroverheen gekiept en toen was hij geblusd. Wat een avontuur op de vroege morgen.

Hier tv dus altijd uit!

amk

amk

19-11-2009 om 22:33

Hoeft ook niet

daar is nu juist de standby-killer voor uitgevonden. Als jij het apparaat op standby zet, schakelt dit ding het apparaat gewoon helemaal uit.

http://www.bespaarbazaar.nl/standby-killer-p-420.html

Ik zet 'm gewoon bijna niet aan, dat scheelt ook een stuk.

Brianna F

Brianna F

20-11-2009 om 08:48

Triple

Bij mijn oom en tante is het huis helemaal afgberand door een t.v. op standby.
Mijn neef kon ternauwernood via het dakraam ontsnappen. Nou dan zet je dus never nooit meer een t.v. op standby.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.