Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

27-01-2009 om 15:43

Tussendoor schoenen

wie doet er aan tussendoor schoenen voor de kinderen.
Dus niet de echte hoge laarzen voor de winter en niet de open schoentjes vopor de zomer. Ik zit te twijfelen, dochter heeft alleen een paar laarzen en verder niets. Ik heb ook gene gympies ofzo. Is het handig om eens te kijken voor een paar sneakers of halfhoge gympies en worden die ook echt gedragen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Enige schoenen?

Heeft je dochter dan echt maar 1 paar schoenen? Mijn kinderen hebben allebei in elk geval 2 paar schoenen die ze dat seizoen aankunnen. Alleen al om reserveschoenen te hebben als ze nat zijn geworden oid. Daarnaast natuurlijk ook kaplaarzen en nu ook nog sneeuwlaarzen. In de zomer dichte schoenen, sandalen, slippers/crocs oid.
Die schoenen worden ook allemaal gedragen!

Mamvantwee

Mamvantwee

27-01-2009 om 15:53

Hier ook meer

Eén paar is niet genoeg. Er wordt wel eens wat nat, of zwarte stevige laarzen staan niet onder een schattig roze jurkje, dus heeft dochter ook nog bruine laarzen...(beetje modegevoel kweken en mama vindt het ook leuk).

En daarnaast regenlaarzen. En in de zomer naast twee paar zomerschoenen ook nog wel een paar waterschoenen of slippers.

Voor mijn zoon iets minder variatie, maar toch ook minstens twee paar per seizoen plus regenlaarzen.

Overigens haal ik dat "tweede paar" wel altijd bij een goedkope zaak, schoenenreus ofzo. Kunnen ze lekker zonder gedoe stoepkrijten met die neuzen over de stoep schuren....!

ayla

ayla

27-01-2009 om 16:04

Zucht

ja dat was dat verhaal van die laarzen van 150 euro die naderhand anderhalve maat te groot bleken te zijn Die heb ik nu dus in de kast gezet voor komend najaar. Ze heeft dus nu alleen nog de laarsjes die ik oorspronkelijk voor erbij had gekocht. Ze heeft wel regenlaarsjes maar die tel ik even niet mee. Maar nu was ik me aan het bedenken, als ik iets wil voor de komende maanden, dus voordat het echt warmer word, wat is dan het handigste.

angel3

angel3

27-01-2009 om 16:17

Hier ook 1 paar

zoon van bijna 6 heeft 1 paar goede schoenen. Ik wilde laatst een extra paartje in de uitverkoop kopen voor hem en toen zei hij: deze passen nog hoor....
Oh oke, een echte man

Dochter van 3 heeft 2 paar. Een paar hoge laarzen voor oder een rokje en een paar lage laarsjes voor onder een (skinny) broek (geen doen met die hoge dingen). Voor meiden ligt het wat meer voor de hand iets meer assortiment te hebben

Ik doe dan 1 paar duur en 1 paar goedkoper.
In de zomer heb ik voor beide een paar zomerschoenen en sandaaltjes of crocs.

groet

ayla

ayla

27-01-2009 om 16:18

Lidwientje

normaal heeft ze wel 2 paar laarzen, alleen gign dat dit jaar een beetje de mist in. Ze speelt best veel buiten, ook op school. Het gaat zich mij eigenlijk om schoenen die je draagt als het nog te koud is voor de open ballerina's maar te warm voor de winterlaarzen. Wat is dan handig?

ayla

ayla

27-01-2009 om 16:19

Zoonlief

dreumeszoon heeft ook maar 1 paar, haha op een een of andere manier vind ik dat minder erg dan bij dochter toch een jongen he

Vera*

Vera*

27-01-2009 om 17:45

Tweede paar

Ik vind het inderdaad wel handig als er een tweede paar schoenen voorhanden is. Dochter heeft laarzen een een paar grijs met roze wandelschoenen van de Decathlon (10 euro) Ze vindt ze helemaal geweldig en voor buitenspelen en in het bos wandelen zijn ze goed. Daarnaast heeft ze ook nog hoge wandelschoenen maar die mogen van mij niet naar school aan. In de zomer hebben ze sandalen en iets aan dichte schoenen. Zoon loopt al bijna een jaar op voetbalschoenen (kunstgras) en past deze winter mijn lage wandelschoenen, die dus zijn reserveschoenen zijn. Voor komende zomer zijn de 'bij'schoenen sandalen want die zijn alleen voor op vakantie volgens hem. Ze zijn bijna 10 en 11.5 jaar.

Uitverkoop

Ik koop altijd bij voorkeur vooruit. Maar dochterlief heeft nu 1 paar schoenen (is ook pas 1,5 maar loopt al half jaar). En die halfhoge laarsjes gaan gewoon overal onder hoor. Dus ook bij jurkjes, het is niet anders. Heb nu in de uitverkoop vast iets voord e zomer gekocht, open schoentjes. Zoon heeft 2 paar.
Plus beiden laarzen en snowboots.

Ik koop dus altijd vrij dure schoenen, maar dan voor de helft van de prijs....

Massi Nissa

Massi Nissa

27-01-2009 om 20:17

Gympjes

Hier heeft dochter een paar dure laarzen (donkerbruin, past bijna overal bij) en een paar goedkope gympjes (wit met roze, past ook bijna overal bij). Die gympjes waren iets van tien euro en belangrijker: ze kunnen in de was (ideaal na een dagje moddderen op het kdv). Verder heeft ze nog regenlaarsjes.
Volgende zomer krijgt ze opnieuw crocs, die vond ik afgelopen zomer een uitvinding. Daarnaast nog een paar lage dichte schoenen voor regenachtige of koude dagen.
Ik heb zelf ook twee paar schoenen, 1 laag en 1 halfhoog.
Groetjes
Massi

Ook een paar

's Winters hebben die van mij ook maar 1 paar schoenen hoor, en regenlaarzen.
's Zomers hebben ze wel meer, gympies, sandalen, en "nette schoenen", afgelopen zomer ook nog crocs voor dochter.

Hier

hoi
mijn dochters krijgen 1 paar goede laarzen die ik in september voor ze koop. Moeilijke voeten dus dure laarzen willen ze een beetje goed passen. In januari krijgen ze er een 2e paar bij, in de uitverkoop voor 50% korting.

In de zomer hebben ze een stel goede lage schoenen, crocs, de jongste nog sandaaltjes (vind ik bij maat 35 van de oudste niet meer mooi ondanks 6 jaar). Soms ook nog gympies er bij als ik leuke zie.

Ik vind persoonlijk die hoge laarzen niet zo mooi staan bij de oudste, komt denk ik vanwege haar brede voorvoet en smalle enkels en kuiten, en grote voeten. Die lage zomerschoenen staan haar veel leuker.
Van de kinderschoenenwinkel weet ik dat eind februari bijna de hele collectie al weer aanwezig is voor de zomer, dan ga ik met de meiden er heen en koop een stel dichte zomerschoenen die ze aan kunnen zo gauw het ook maar een beetje richting de lente gaat. Je zou het 'tussendoorschoenen' kunnen noemen, en ja ze worden dan zeker gedragen, kunnen de hele zomer mee (op wat minder mooie dagen).

Groetjes
Gruffalo

Vera*

Vera*

28-01-2009 om 13:50

Laarzen en sandalen

Wat ik bij meiden vooral zo lastig vind is dat de overgang van hoge laarzen naar sandalen te groot is. Je hebt daar nog wel een lage dichte schoen bij nodig om het voor- en najaar te overbruggen. Met jongens heb je niet zo een probleem.

Meisje: ja & koop je ze vooruit?

Hier ook een meisje en ja ik koop tussendoorschoenen. Ze heeft meestal 2 of 3 paar, zoveel mogelijk in de uitverkoop gekocht, wel van merken ivm smalle voetjes en mijn smaak.
Dat brengt mij op de volgende vraag: kopen jullie schoenen vooruit? Nu de mooiste laarsjes weer voor 30-40 euro in de winkel liggen denk ik daarover. Ik heb een paar keer goed gegokt met de maat maar het kan ook misgaan natuurlijk.
Jonne

Maylise

Maylise

28-01-2009 om 17:54

Zeker meer dan een paar

Mijn zoon van 9 heeft meerdere paar schoenen. Hij heeft nette schoenen voor gelegenheden waarop dat handig is. Dagelijkse schoenen voor school en dergelijke. Dat zijn degelijke leren schoenen.
Daarnaast heeft hij drie paar sportschoenen (een voor op school tijdens gymles en de andere twee voor buitenspelen). Hij zijn wel goedkope schoenen want gezien hoe zoon er mee omgaat moet ik daar niet te veel geld aan besteden. Vijf paar dus.
Daarnaast nog regenlaarzen, slippers voor in het zwembad en pantoffels voor thuis. Maar dat zijn niet echt schoenen natuurlijk.

Mijn dochter van 12 heeft laarzen voor normaal gebruik (naar school ed), nette schoenen, halfhoge wandelschoenen, sportschoenen voor gebruik tijdens gymlessen en sport, sportschoenen voor buitenspelen en dagelijks gebruik en gymschoenen voor dagelijks gebruik. 6 paar schoenen dus.

Maylise

Meerdere

schoenen hier voor allebei; zoon heeft 2 paar goede leren schoenen en 1 paar sportschoenen.
En dochter 1 paar nike's waar ze in woont....
en leren laarzen die ze dus bijna niet aan heeft....

Ik koop wel altijd tussendoor schoenen voor de kids. Dus niet van die half hoege maar lage die wel dicht zijn. Dragen ze heel de zomer door als het bv regent.

Wel altijd sportschoenen

hier hebben beide dames eigenlijk maar 1 paar schoenen de winter door.....of jongste moet ze zo stukgelopen hebben (die heeft daar een handje/voetje van) dat ze écht nieuwe moet (dan uitverkoop). maar ernaast hebben ze nog regenlaarzen én sportschoenen. gewoon van de actie-sport of de sport-2000. die gebruiken ze voor tussendoor. pas nog een paar voor jongste gekocht (was uit oude gegroeid) voor maar 15 euro. hele leuke. én die sportschoenen kan je in de zomer ook voor tussendoor gebruiken (als het regent b.v.).
groeten albana

ayla

ayla

29-01-2009 om 09:01

Geslaagd

Gisteren met beide kids naar onze vaste schoenenwinkel geweest maar het meeste moest nog komen. Echter van braqeeez hele leuke zilveren gympen, precies wat ik zocht. Maar ja, 70 euro. Bedacht ik me opeens dat ik zo'n zelfde gympen op kleertjes.com had gezien, afgeprijsd want zomer 2008, dus in de winkel even laten passen, gekeken welke maat en die 's avonds besteld bij kleertjes.com. Scheelt me bijna de helft.

Voor aylazoon durf ik dat niet, die moet dus nog 3 weekjes wachten en dan kijk ik voor hem ook nog eens

Maar werkelijk zo leuk allemaal, zilver met wit en riempjes. Echt enig.

ayla

ayla

29-01-2009 om 09:04

Trouwens jonne

met schoenen durf ik dat niet, mer kleren koop ik wel vooruit maar schoenen niet. Ik vind het heel moeilijk te voorspellen welke maat ze hebben, dochter is al eens 3 maten in een seizoen gegroeid maar doet nu ook weer dik ene half jaar met 1 maat. Zoon idem, koop je dadelijk winterschoenen, krijgt hij een scheut en passen de winterschoenen in de zomer.

Ayla

Hi Ayla,
Tja, dat kan natuurlijk. Tot nu toe hier een gelijkmatige groei, ik twijfel nog even.
Ik koop wel veel kleding vooraf. Maillots en zo ook, nu allemaal in bakken voor een paar euro.
Jonne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.