Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emmawee

Emmawee

03-03-2011 om 22:47

Turtle wax voor de badkamer?

Maar dan niet de wax maar de shampoo.
Dit advies las ik in het archief. Eerst de badkamer (eindelijk nou weer eens een keer!!) schoonmaken... en dan: in de turtle shampoo zetten.
Is er iemand hier die dit (nog steeds of weer) doet? Is het echt aan te raden? En... ik zag vele soorten turtle dingen, wat moet ik nu precies gebruiken?
Ook andere tips en ervaringen zijn welkom.

Ik zag net een filmpje van onze jongste in bad, 3 jaar geleden, in de toen frisse, nieuwe badkamer. En in plaats van te genieten van de beelden van dreumes Blik, zit ik me een potje te schamen voor de huidige staat van de badkamer!
Dus kom maar op met de tips en aanmoedigingen.

Groeten, Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

04-03-2011 om 10:18

En de muren / voegen lakken?

zou dat nog een goed idee zijn?
Man wat wordt dat vies als je nooit schoonmaakt!!
Ik ga weer verder (met mijn huisgemaakte HG)
Groetjes, Maw.

Turtle wax/autoshampoo

Ik kreeg dat advies bij de oplevering van ons huis. Ik heb gewone autoshampoo gekocht en als ik de badkamer echt schoonmaak (niet vaak genoeg, ik vind het de ergste huishoudelijke klus), dan doe ik de wandtegels en de vloer met een sopje van die shampoo. Het resultaat valt een beetje tegen: ik krijg nou niet het idee dat het de kalkresten echt goed verwijdert en een beschermlaag geeft. Het geeft wel een mooie glans over de tegels, die van zichelf mat zijn. Ik wissel dus een beetje af tussen de autoshampoo en gewone antikal.

Voegen lakken: ik wist niet eens dat dat kon. In ons oude huis heb ik wel eens een poging gedaan de grijze voegen wit te verven met zo'n speciaal spulletje. Dat werd echt niet mooi en ik ben na een paar voegen gestopt.

Schoonmaakazijn aldi?

Met alhier het hardste water van heel nederland kan ik wel een potje meepraten over een 'vieze badkamer' (of 1 die er vies uitziet ). Ik ben erg blij met de schoonmaakazijn van de aldi. Eerder gebruikte ik ook anti-kal, maar daar krijg je in de loop van de tijd een blauwe gloed van. Gewone schoonmaakazijn stinkt zó vreselijk overheersend (oke het werkt wel) en deze doet hetzelfde als gewone schoonmaakazijn, maar stinkt niet zo erg.
Ook voegen e.d. werden keurig schoon, geen rode gloed meer en niks.
Turtel wax maakt alleen een glanzend laagje en pas op, elke keer weer een nieuw laagje is ook niet alles.
groeten albana

Goeie tip albana!

Ik ben een schoonmaakazijn-junk. Doe er m'n was mee, lap de ramen en vul de schoonmaakspray's er mee. Maar als ik die laatste gebruik dan klagen de kinderen over de stank van azijn. Dus maar eens inslaan bij de aldi.

Al heb ik daar eens eerder azijn gezocht maar niet gevonden. Kennelijk nieuw (nou ja ben er al zeker twee jaar niet meer geweest) in het assortiment?

Ja volgens mij wel

Volgens mij wel. Ik had het in ieder geval nog nooit gezien.......Weet het ook niet zeker, ik loop niet elke week te zoeken naar schoonmaakazijn
Zo erg is het nu ook weer niet.
groeten albana

Azijn-action

Bij de action hebben ze schoonmaakazijn in de smaken...eh geuren Lavendel en citroen, wij gebruiken al jaren die azijn als naspoelmiddel in de wasmachine, maar ook voor het oplossen van kalkvlekken in de badkamer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.