Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tupperware

ja hoor,ik ben gestrikt voor een tupperware party,niet bij mezelf ,daar begin ik echt never nooit aan,maar bij een vriendin.
aangezien ik niet met prachtig uitziende dingen thuis wil komen die in de kast verdwijnen,vraag ik aan jullie: wat is nou echt handig voor dagelijks gebruik van tupperware?( het enige dat ik al jaren gebruik is de kaasdoos,die bevalt goed)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja vind ik ook

Ik ben 2 weken geleden nog op een party geweest en binnenkort ga ik er zelf een geven.

Wat ik nu gekocht heb zijn vershoudbakjes, die stapelbaar, zowel op elkaar als in elkaar zijn. Lijkt me makkelijk om een hapje mee te geven naar school, maar ook voor een dagje weg. Daarnaast nog een sapkan die ijsklontjes, of het drap van sinaasappels tegen houdt. En ze hebben iets nieuws: speciale dozen voor in de koelkast die je groentje en fruit langer goed houdt. Lijkt me ook erg makkelijk.

Daarnaast vind ik al die schalen voor in de magnetron en oven erg handig, maar wel mega duur helaas. Dus daar moet ik nog wel even van slikken denk ik voor ik die koop. Enne oh ja ik heb een serveerwonder. Om rijst, spaghetti, maacaroni in te koken en in warm te houden en voor de frietjes natuurlijk, hihi.

De slabak!

Ik heb die bak met deksel en inzetding, om sla in te bewaren. En het is echt waar: je houdt er een krop ijsbergsla echt onwijs lang lekker en knapperig in!

De 'hapsnap' bakjes (ik geloof dat ze zo heten) vind ik ook handig, moet er nog eens een paar bij zien te krijgen.

Verder hebben we een broodtrommel, ook een prima ding.

En ik moet dus nog eens aan een doos zien te komen die groot genoeg is om een pak muesli in te bewaren

marie

marie

09-05-2009 om 21:34

Vleeswarendoos

Hallo
Ik heb in de loop der jaren aardig wat Tupperware gekocht (volgens mijn veel te veel....) en sommige dingen gebruik ik bijna niet en sommige weer veel.
Wat ik veel gebuik zijn:
- vleeswarenbak (drie dunne bakjes opelkaar)
- broodtrommel (groen)
- grote beker met draaideksel (groen)
- kaasbak
- botervloot
- ruimtespaarders in diverse formaten
- mengbeker met los "wieltje" bovenin met deksel met tuitje. Is het enigste ding wat mijn man echt handig vindt om de slagroom in te kloppen.
- kleine ronde magnetronschaal (was inderdaad erg duur, maar het geld wel waard)
- setje met suikerpot en melkkannetje
succes

Ef

Ef

09-05-2009 om 21:49

Bekers met rietjesdeksel

De bekers met rietjesdeksel zijn hier met eeuwig beker-omgooiende kinderen echt heel handig. Ook voor buiten en op de camping; kunnen er geen wespen in.

sus-anne

sus-anne

09-05-2009 om 22:08 Topicstarter

Tops? eten?

nou,als ik alles aanschaf wat jullie handig vinden,ga ik failliet haha,maar ik heb nog wel vleeswarenbakjes nodig,die zijn dus handig begrijp ik.
enne Tops?hoe bedoel je wat ik te eten krijg? is dat gebruikelijk bij zo,n party?( de laatste party waar ik geweest ben ik al zo,n 20 jaar geleden)

sus-anne

sus-anne

09-05-2009 om 22:10 Topicstarter

Nog een vraag

ooit,ik denk zo,n 25 jaar geleden heb ik bbq borden gekocht van tupperware,van die grote rechthoekige borden met vakken,die heb ik later weggegooid,maar daar heb ik spijt van gehad,hebben ze die nog?weet iemand dat?
(ik heb nog geen boekje gekregen van vriendin)

vlaamse gaai

vlaamse gaai

09-05-2009 om 23:39

En hier

Zijn de diepvriesschalen met magnetronventiel favoriet. Dubbel gekookt of eten over? In de tupperware schaal invriezen. Om het op een geschikt tijdstip uit de vriezer te tillen, ventiel open en hops in de magnetron. Ideaal. Verder is het enige dat ik gebruik de puddingvorm met verwisselbare achterkantjes-met-figuurtjes. De rest vind ik niet handig.

Marsudan

Marsudan

09-05-2009 om 23:53

Tupperware kookstudio

Een gewone party (zoals ze die vroeger hielden) kan nog wel, maar wij hadden de laatste jaren een kookstudio. Lekker met zijn allen in de weer met tupperware! Als het dan in de oven stond, even een uitleg over de acties en aanbiedingen, en daarna lekker smullen! Zo hebben we al diverse hartige hapjes gemaakt, we hebben een cocktailparty gehad (jummie!), salades... noem maar op. Mijn vaste demonstratrice is gestopt jammergenoeg, anderzijds, het kost veel geld. Wat ik ook een nadeel vind, is dat ze om de haverklap de kleuren veranderen.
Wat ik hier regelmatig gebruik: De Quickchef (heel snelle snij/hakmolen), de rietjesbekers die Ef ook noemt, de messen (blijven super-superscherp) en de ruimtespaarders (voor macaroni, cornflakes, suiker, zout, etcetera..)
Groetjes, Marsudan

Ook, maar vaak 2de hands

Ik heb wel nieuwe tupperware, ik had eerder een buurvrouw in 't blok wonen die demonstratrice was...tsja en dan wordt je zo in verleiding gebracht he?
Zo hebben mijn kinderen schoolbekers van tupperware. Ik moet zeggen ze lekken zelden. En ze hebben hun hele basisschoolperiode dezelfde beker meegehad en ze zijn nóg steeds 100% oke.
Ook veel gebruikt hier de kaasdoos (die eigenlijk voor iets anders is, maar als kaasdoos ook erg bekend) wordt al zeker 12 jaar dagelijks hier gebruikt. En wij hebben een alternatieve vleeswarendoos ook van tupperware. 1 doos ong. zo hoog als die kaasdoos met een formaat waar die cellofaanzakjes inpassen en met een deksel dat aan 1 zijkant vastzit (kán wel los hoor, 2 lipjes). Daar hebben wij alle vleeswaren in. Staan gebroederlijk naast elkaar, kaasdoos en vleeswaren doos. Precies pas in de koelkast er kan nog net een komkommer ofzo naast en ervoor staat de boter. Dus in 1 greep dekken wij de tafel. Kaas, vlees én boter. Ook al 12 jaar dus oud.
Ook veel gebruikt, de koekjes-fuguurtjes. Maar die heb ik al van mijn moeder en gezien de kleuren is ie vast al zo'n 25 jaar oud dus of ze die nog hebben? allerlei formaten koekjes en figuurtjes en die passen als een kubusgeval in elkaar tot 1 klein rondje/vierkantje. En zo berg je 'm op.
Ook erg geliefd de hapjesdoor. Maar 2de hand gekocht op rommelmarkt op aanraden van mijn vriendin die 'm ook had. 1 grote schaal laag (ong. kaasblokjes-hoogte) verdeeld in vakjes met deksel luchtdicht. Elke verjaardag/feestje maken we de hapjes 1 dag ervoor en wonderbaarlijk blijven die hapjes gewoon zó alsof je ze net gemaakt hebt. De halve buurt leent 'm ondertussen...
Ik heb nog wel meer, maar dat gebruik ik zelden of nooit. Ik heb ook die ventielgevalmagnetronbakjes, maar gebruik ze zelden....
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

10-05-2009 om 10:58

Het onvolprezen pannenkoekenmes. Nergens ooit zo'n fijn ding gevonden als die (je moet ze alleen niet in het vuur leggen, daar kunnen ze bar slecht tegen).

Tirza

marie

marie

10-05-2009 om 13:23

Hollebol

hallo
Nog bijna vergeten. De Hollebol - speelgoed voor kleine kinderen.
Daar heb ik zelf destijds zelf mee gespeeld en toen mijn kinderen klein waren heb ik er zelf eentje besteld en zij hebben er ook weer uren mee gespeeld.
Kan er niet goed achterkomen of ze die nog in het assortiment hebben. Heb wel via Marktplaats een plaatje gevonden:
http://link.marktplaats.nl/247391081
O, ja ik heb ook een vierkante diepvriesbak met magnetronventiel en die gebruik ik dus wel regelmatig net zoals het pannenkoekmes.
Groetjes

Agnet

Agnet

10-05-2009 om 14:00

Fridge smart

De koelkastdozen met die ventieltjes, fridge smart, gebruik ik altijd. Champignons, worteltjes, boontjes, ik stop alles er in en het blijft geweldig van kwaliteit. Toevallig heb ik net op de site zitten kijken of ik die dozen ook gewoon kan bestellen, maar volgens mij moet ik weer op zoek naar zo'n party en dan koop ik toch altijd teveel.

bibi63

bibi63

10-05-2009 om 16:18

Uitensnijder

De uiensnijder (quicky) vind ik echt super. Je hebt ook een grotere variant voor meerdere uien, maar die vond ik echt TE duur. Deze kleinere is prima voor 1 ui. De mesjes hebben levenslange garantie, m.a.w. je hoeft niet bang te zjin dat ze bot worden. En met nog andere woorden: weer voorzichtig want ze zijn echt vlijmscherp. Maar ik vind het apparaatje ideaal.
Groetjes,
Bibi

Guinevere

Guinevere

10-05-2009 om 19:47

Slacouvert

Ik heb maar één ding van tupperware en dat is een rood slacouvert. De lepel en "vork" kun je aan elkaar vastmaken waardoor je er ook met 1 hand spaghetti mee kunt opscheppen. De rest van de mij gepresenteerde dingen vond ik erg lelijk en duur.

sus-anne

sus-anne

10-05-2009 om 20:16 Topicstarter

Uiensnijder?

dat lijkt me wel handig ,die uiensnijder,kan die in de vaatwasser?en kun je er ook paprika mee snijden?

Hier

ook het nodige van Tupperware. Veel gekocht toen ik voor mijn uitzet spaarde. Mijn moeder en vriendinnen van haar deden regelmatig zo'n party.
Hier de wasemmer (ideaal voor op de camping)
Kaasdoos (geel/wit van kleur)
Botervloot (geel/wit van kleur)
Melkkannetje (geel/wit)
Beschuitbus (wit met mat doorzichtige bus met lift)
Suikerpot (is een mat doorzichtige met witte ster deksel)
Ovale doos met deksel met een groene rasp (mijn ideale geraspe kaasdoos)
3 ronde schalen met de gekleurde deksels (verschillende maten)
2 liter mengkom met oranje afsluitdeksel
En idd de vormen stoof (zo'n rond ding met vormpjes) al 15 jaar maar heel erg in trek geweest en nog steeds bij de jongste.
Dit zijn echt allemaal dingen die ik ook echt gebruik.
Ik had ooit ook zo'n matje voor potten open te maken maar die ging helaas kapot. Zou die nog te krijgen zijn, dat vond ik ook zo'n makkelijk ding. En soms kreeg je nog makkelijke dingetjes, een zeefje en trechtertje (spelen de kinderen hier vaak mee in bad ed).
gr, Rymcke

sus-anne

sus-anne

10-05-2009 om 21:54 Topicstarter

Nikus

mocht ze die uiensnijder hebben dan wil ik die graag overnemen.(mits hij in de vaatwasser kan

An

An

10-05-2009 om 22:06

Raar hoor

Ik gebruik heel andere dingen heeeel veeeel.
De maatbeker met spatrand en deksel, de beslagkom ook met spatrand(geen spetters tegen de muur), de kaasrasp en inderdaad de kaasdoos, oh ja, de koekjesdoos. Veel plezier!
An

Rymcke

Zo'n potjesopenmaakmatje heb ik ook, maar die zijn ook wel gewoon bij bv. Blokker of Xenos te krijgen hoor! (Daar heb ik er ook eentje van en die werkt niet beter of slechter dan het Tupperding.)

Wat ik wel mis: ik had 2 minimaatbekertjes mét dekseltje (maat medicijnbekertje), dat waren inderdaad ook van die 'krijgertjes', die ik erg handig vond. En ik ben ze allebei kwijtgeraakt, snik. Stom he, maar ik mis ze echt.

Wilma

Wilma

11-05-2009 om 13:47

Verhip ja, 't serveerwonder

Dat ligt hier ook nog in de kelder. Leek me zo'n handig ding en ik heb 'm nooit gebruikt. En laatst heb ik 'm nog in handen gehad, maar nu weet ik natuurlijk niet meer hóe je 'm gebruikt. Iemand??

En die vleeswarendoos ligt hier ook te verstoffen, rotding vind ik dat en nog duur ook.

De maatbeter met antispatrand is 't enige wat ik gebruik. Kaasdoos niet, shaker ook niet, ik vind 't allemaal eigenlijk niks. Laatst op de Lentebeurs stonden ze met die kaasdozen, vond 't al knap van mezelf dat ik niet overstag ging, want een beetje goeie demonstratrice kan 'm je zo aansmeren.

Groetjes,

Wilma

Officiële naam? geen idee

Gewoon, ienie mini maatbekertjes
Pelle, flessen heb ik nog wel, maar die zijn allemaal veel te groot. Die kleine dingetjes pasten juist zo makkelijk in mijn tas (onder allerlei andere troep, haha)

sus-anne

sus-anne

11-05-2009 om 16:15 Topicstarter

Nikus

wat ik bedoel schijnt een quicky te heten,het is om 1 uit tegelijk mee te snijden,of is een quickchef hetzelfde als een quicky?

sus-anne

sus-anne

11-05-2009 om 21:22 Topicstarter

Oke nikus

ik wacht ff je berichtje af,bedankt in elk geval.

Trouwens vraagje

Hoi hoi,

Zijn er onder jullie ook mensen die van de magnetron en/of oven schalen hebben. Is dat handig? En gebruiken jullie het veel. En zo ja waarvoor dan?
Ik vind ze zo duur, dus wil wel graag weten of het echt wat is voor ik er eentje aanschaf.

Groetjes Dumbledore

vlaamse gaai

vlaamse gaai

12-05-2009 om 15:16

Dumbledore

Ik weet niet wat je bedoelt. Ik meldde eerder in deze draad dat wij veel gebruik maken van dozen met een deksel met een ventiel. Die gaan in de vriezer met bewaareten erin en als het gegeten moet worden de magnetron in. Als je die bedoelt: ja zijn duur maar hier bevallen ze uitstekend.

bibi63

bibi63

12-05-2009 om 21:50

Sus-anne

Die uiensnijder kan absoluut in de vaatwasser. Paprika's e.d. kan je er ook prima mee snijden.
Groetjes,
Bibi

sus-anne

sus-anne

13-05-2009 om 14:06 Topicstarter

Nikus

ik ga op zoek naar de kleine quickchef,in elk geval bedankt voor de moeite!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.