Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tuinvraag aan temet

Temet, ik las elders dat je verhuizing een feit is en moest er toen aan denken dat je een tijdje terug vroeg om tips om de nieuwe tuin zo in te richten dat er plek was voor de kinderen om er lekker te kunnen spelen. En dat gras geen optie was in verband met de noordelijke ligging en jij in tegenstelling tot je partner de boel niet wilde dichtplaveien (of iets in die trant). Hoe heb je dit tuindilemma opgelost?

Ik weet het nog omdat ik toen eigenlijk ook niet goed wist hoe je het zou moeten aanpakken, haha. Ik zie best vaak van de tuinen die helemaal van steen zijn en hoewel dat veel ruimte geeft voor kinderen vind ik het als tuinliefhebber altijd jammer. Ben dus benieuwd wat het is geworden.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog niks

Ha Chris, leuk dat je je dat nog herinnert. Er is nog niks gebeurd in de tuin. Het wordt wel een gedeeltelijk bestrate tuin, zoveel is duidelijk, maar de vraag is hoe groot dat gedeelte dan moet worden. Een bijkomend probleem is de omheining. Wij willen eigenlijk (daar zijn we het dan wel weer roerend over eens) zgn dubbelstaafsmatten. Dat is professioneel hekwerk en dat is duur. Dat moet dus ook nog in overleg met de buren. Doordat de tuin op het dak van de parkeergarage is gemaakt kan je niet zomaar palen in de grond rammen (het is ook hele rare grond die ze erin gestort hebben), dus daar komt ook nog wat bij kijken.

Het zoeken is dus nu naar een hovenier die en de omheining naar onze wens (en volgens de instructies ivm het dak), en de bestrating kan regelen. En hoeveel bestrating - tja, als je een redelijk terras aanlegt is die tuin eigenlijk al halfvol. Dan nog een paadje van voor naar achter en dan is het wel weer mooi geweest, vind ik zelf

Ik zal mijn vriend proberen duidelijk te maken dat veel begroeiing goed is tegen de inkijk, hopelijk helpt dat.

Groeten,

Temet

ChrisH

ChrisH

08-10-2009 om 10:30 Topicstarter

Succes!

Ik weet het, het kost tijd voordat je het binnenshuis allemaal een beetje voor elkaar hebt en de tuin heeft dan meestal niet de eerste prioriteit. Hier hebben we nog een hele tijd naar het bouwhek van de aannemer zitten kijken

Dat de tuinen in jullie straat zijn aangelegd op het dak van een parkeergarage lijkt me inderdaad wel een complicerende factor. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Maar zoals je al zegt, het voordeel van hekwerk is dat je het prima kunt laten begroeien en een mooie groene wand kunt creëren zonder dat dat veel ruimte kost.

Ik zal je komend voorjaar nog wel eens keer vragen hoe het ermee staat. Succes met het vinden van een hovenier!

Chris

Margriet*

Margriet*

08-10-2009 om 22:07

Temet

Ben je eindelijk van oost naar NW verhuisd? Welkom dan hier heerlijk wonen hoor.

Waar?

Waar is 'hier'? Nieuw West is groooot, heb ik inmiddels in de gaten (nou ja, dat wist ik eigenlijk al, maar laatst heb ik door een navigatiefoutje ongeveer heel Nieuw West op de fiets doorkruist en dat was best een end) Waar woon jij?

Maar ja, we zijn dus inderdaad van Oost naar NW gegaan, nu alweer 6 weken geleden. Ik moet nog wel mijn loopje vinden, al weet ik de winkels nu wel te zitten. Gelukkig heb ik geen last van mijn voet meer (maanden gehad) dus nu kunnen er op zondag tenminste weer behoorlijke wandelingetjes gemaakt worden.

Groeten,

Temet

Margriet*

Margriet*

15-10-2009 om 20:45

Hier is

in Slotervaart maar tegen Osdorp aan. Het peuterbadje bij de P. Calandlaan is op loopafstand. Volgens mij woon jij nog 3 km verder. Dus ja NW is groot. Achterin Geuzenveld is voor mij ook 30 minuten fietsen.
Wandelen rond de Sloterplas is leuk. Osdorpplein is prima maar af en toe moet ik naar de stad.
Een nadeel, een leuke markt is hier niet

Aha

Dat badje, daar fiets ik dus dagelijks langs. Ben er afgelopen maand toen het prachtig weer was ook een keer geweest met zoon. Overigens is het precies hetzelfde soort badje als in het Oosterpark. En in het Amsterdamse bos. En bij het Dijkgraafplein

Het Sloterpark heb ik onlangs ook ondekt ja. Althans een klein stukje ervan.

Iets heel anders: wordt er in deze buurt St Maarten gevierd? In Oost kwamen er nooit meer dan een stuk of 4 kinderen langs (meestal in 1 groepje ook nog), wat kan ik verwachten in West?

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.