Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamba

Mamba

14-06-2009 om 21:12

Tuintip gevraagd

De kogel is door de kerk, we gaan de tuin veranderen. De tuin is op zich heel mooi, maar niet handig voor het gezin dat we hebben. De indeling moet een beetje worden veranderd en nu zit ik met het volgende probleem: ik heb een tuin van ongeveer 5 x 7 meter. Links in de pui van het huis zitten openslaande deuren naar buiten. Diagonaal naar rechts is de uitgang van de tuin, dit kan ik niet veranderen. Nu is de lekkerste plek om te eten (avondzon) recht tegenover de uitgang, bij de pui. Dit zit niet fijn, ik zit enorm in de kijker van iedereen die de tuin binnenkomt. Hoe kan ik hier een wat meer afgeschermde plek van maken? De tuin is niet zo groot dat ik een muur kan neerzetten .

Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

14-06-2009 om 22:20

Hekwerk

zo'n ruitjeshekwerk waar je klimop tegen op laat klimmen? Erg in tegenwoordig omdat het 'geen' ruimte inneemt.

reina

reina

15-06-2009 om 09:13

Afschermen

Inderdaad met iets luchtigs afschermen, ik zou geen klomop nemen, tenzj je wekelijks de boel weg wilt treken, wantdat groeit de pan uit, maar leuke klimmers zijn er zat. Luchtige struiken, bamboe (een niet-verwilderdene soort), dunne paaltjes met ruimte ertussen en daartussen bijv rozen laten klimmen. Maak het niet te massaal, dat wordt niet mooi.

Angela67

Angela67

15-06-2009 om 10:23

Namaak of bamboe

hoi Mamba,
je moet ervan houden, maar er bestaat een buiten-spul-bedrijf dat een soort 'wuivende stengels' van namaakspul maakt dat je als afscheiding kunt gebruiken. Het is echt niet lelijke plastic kwaliteit, maar het is wel namaak. 'Betere' tuinwinkels hebben het wellicht wel. Anders inderdaad bamboe: als je een paar plastic teilen ingraaft (waarin je een paar kleine gaten in de bodem hebt gemaakt) en daarin een paar bamboestruiken plaatst heb je ook neit het risico dat ze zich zelf door je tuin verspreiden. Wij hebben dat tegen een lelijke schutting gedaan en het werkt al jaren goed. Bamboe's worden bij ons niet veel hoger, wel voller.
Groet,
Angela

Linda99

Linda99

15-06-2009 om 15:12

Wij hebben bamboe

Zoals je je tuin beschrijft is het precies die van ons! En wij hebben tussen ons avond-zitplekje en de schuttingdeur een grote vierkante stenen bak met bamboe erin. Vriend heeft een soort ondersteund hekwerkje van dikke bamboe eromheen gemaakt zodat ie mooi in model staat.

Was eigenlijk nog niet eens specifiek als afscerming bedoeld maar die bijkomstigheid vind ikzelf erg fijn. En op hele hete dagen kan ik ook nog in de schaduw van de bamboe zitten als vriend in de zon wil.

Mocht je willen dan kan ik je er wel een foto van mailen. Vraag mijn mailadres dan maar bij de redactie

Mamba

Mamba

18-06-2009 om 13:59

Bedankt voor alle reacties en nog een vraag (vijver)

Wat is zo'n forum toch fijn! Ik wil geen massieve afscheiding en had nooit bedacht dat klimop tegen hekwerk zo'n werk met zich mee zou brengen. Ik ga voor de kleine paaltjes met wat planten erdoor, zowel blijvend als 1-jarig. Er achter (niet op het terras maar aan de andere kant van het hekje) zet ik waarschijnlijk een wat grotere plant.
Nou heb ik nog een vraagje: ik wil ook een nieuwe vijver. Ik heb er nu één met vijverfolie maar die is lek. Kan ik beter een bak kopen of weer folie? Deze vijver zit er nu een jaar of 9 in. Verder is het pad van huis naar buiten de tuin over de vijver. Wat is het meest handig als brug? Stapstenen zie ik met de kinderen niet zo zitten, een bruggetje vind ik te meutig. Het moet iets zijn wat niet glad wordt. We zijn bezig met een zn natuurrijke tuin -dan hebben jullie een beetje een idee.

Groetjes, Mamba

Bastet

Bastet

18-06-2009 om 15:14

Mamba

Misschien geen boogbrug,maar een platte brug?Een soort platte plaat,zeg maar,geruwd.
Groetjes,bastet

reina

reina

18-06-2009 om 20:13

Vijver

Met folie kun je mooiere vijvers maken, vind ik, je hebt verschillende kwaliteiten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.