Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

29-08-2009 om 09:40

Tuinslangwagen/haspel

Onze tuinslang hangt als een bosje in de garage, maar voor hij daar weer hangt heb ik een heel gevecht achter de rug. De slang leid een eigen leven als ik deze weer keurige cirkels om mijn hand wil slaan. Daarbij is mijn hand wat klein dus valt er vaak weer zo'n mooi rondje op de grond. Wel hebben we gelukkig een model dat zo stevig is dat het zichzelf niet dichtknijpt als het iets dubbel zit. Het einde van het jaar nadert en dan moet ik weer cadeautjes verzinnen.....Zou zo'n slangwagen / haspel een oplossing voor me zijn of is dat ook ellende.
69er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

29-08-2009 om 10:57

Ideaal

Wij hebben een automatische slangenhaspel hangen, de tuinslang rolt zich daar vanzelf in op. Ideaal. Als je 'm uitrolt kun je 'm vastzetten zodat hij niet terugrolt. Als je klaar bent een kort rukje aan de slang en hij rolt weer in.

69er

69er

29-08-2009 om 13:53

Dank je

maar de volgende vraag is dan natuurlijk welke is het?
69er

Brianna F

Brianna F

29-08-2009 om 15:37

Wij

hebben de hozelock

Typen slangen

Er zijn heel veel verschillende typen tuinslang. Wij hebben nu een gele (geen idee hoe dat type verder heet) en die is heel flexibel maar toch stevig. Hij laat zich heel gewillig rond de haspel slingeren. Hiervoor wat andere types gehad maar daarmee had ik steeds ruzie bij het ophangen.

(klink wel als een dating-verslag, ha, ha)

69er

69er

31-08-2009 om 09:12

Eerst

hadden we een slang die zo soepel was dat deze bijna in de lengte dichtgeknepen kon worden.
Deze is zo stug dat de "slag" die er in zit zich niet laat beteugelen. Bij het opruimen wil dat ding dus altijd maar 1 kant op. Nu heb ik op de site van hozelock gekeken , maar er zijn er nogal wat. Een helmaal dicht exemplaar lijkt me lastig als er binnenin iets niet goed gaat. Zo'n ielige slinger aan de buitenkant lijkt me ook niet wat...........
69er

Brianna F

Brianna F

31-08-2009 om 17:32

Dichte

Dat gaat binnenin altijd goed hoor, wij hebben 'm al zeker 10 jaar, niets aan de hand.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.