Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

suus

suus

08-06-2009 om 19:48

Tuinhuisje

hoi

wij willen aan de zijkant van ons huis een tuinhuisje / blokhut neerzetten. Niet al te groot, 2,50 bij 2 meter oid, en alleen voor de fietsen, grasmaaier en ander tuingereedschap. Dubbele deur, en er hoeft geen raampje in te zitten.

Ik ben bij de praxis, gamma geweest en op sites zitten kijken en kom voor dit soort toepassingen vooral uit bij huisjes van 13mm dikte. Ze zijn er wel in 16mm maar dat kost veel meer geld.

ik vraag me af of dat 13mm niet waaibomenkwaliteit is... er staat 5 jaar garantie bij maar ja... heeft iemand hier ervaring mee? is het voor ons doel voldoende om 13mm te nemen of toch maar (veel) meer geld uit te geven en voor de 16mm te gaan?

Suus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

08-06-2009 om 20:24

Wat ik kan zeggen

Wij hebben een hele grote houten zandbak. De planken voor de zandbak zijn bij de houthandel vandaan en van blokhuthout.
Het deksel is van praxishout en kwalitatief zóveel minder.
Neem je tuinhuisje/blokhut verder zo ruim mogelijk. Hiermee bedoel ik niet gebruik je hele tuin ervoor maar het is loze ruimte als je nog een meter onbenutte ruimte hebt. Met een paar fietsen is een tuinhuisje al heel snel erg vol.
Is het anders niet goedkoper om voor de fietsen een goed beshuit afdak te maken met golfplatendak en schuttingdelen?

reina

reina

08-06-2009 om 20:47

Niet beknibbelen

Een goed tuinhuisje wat lang meegaat kost een cent, maar als je gaat bezuinigen moet je over een paar jaar weer een nieuwe neerzetten of het ziet er niet meer uit.

bertje1

bertje1

08-06-2009 om 21:41

Goede kwaliteit

en verder belangrijk: goed bijhouden met schilderen, het hout niet op de vloer zetten, maar op een stenen 'muurtje' (water, rot), een goed afdankje hebben (goede 'overloop') en het voorkomen van teveel 'kopse kanten' waar het in gaat rotten.
succes

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2009 om 23:00

Spendeer

liever wat meer geld...wij hebben al 2 keer zo'n Gamma-ding neergezet, leuk, maar het blijft waaibomenhout....volgende keer iets meer besteden en kijk ook eens naar kunststof

Hilde

Hilde

09-06-2009 om 10:25

@ bertje1

Hihi, een "afdankje"? Ja, als er geen goed afdakje is, wordt het tuinhuisje wellicht snel afgedankt ....

suus

suus

09-06-2009 om 17:30

Tuinhuisje

hoi

bedankt voor jullie reacties!
Vera we zaten idd al te denken of we niet eerst naast het huis een hek moesten maken van een schutting + deur. De breedte naast het huis is 3m en dan is de tuin mooi afgesloten.
Als ik dan een paar meter achter het hek nog een schutting neerzet, en over de 2 schuttingen een dak maak dan heb ik ook een mooi beschut plekje. Op zich hebben fietsen niet meer beschutting nodig, toch? misschien eens een bouwplan maken.

Het is me duidelijk dat die 13 mm huisjes iig geen goed plan is. Ik had al twijfels en nu zijn die huisjes zeker van de lijst afgevallen. Maar ja om nu voor de fietsen en de grasmaaier een heel duur gevaarte neer te zetten gaat me ook ver. Ik ga eens even verder bedenken en snuffelen op internet, met jullie tips in mijn achterhoofd.

Suus

Wij kochten

een paar jaar geleden, via internet, een leuk tuinhuis van dik hout, stukken voordeliger dan de huisjes bij de dhz zaken, en dikker hout dus..

http://www.mholf.nl/index1.html zie hier voor voorbeelden, wij hebben het laten bezorgen en plaatsen door dat bedrijf en zijn erg tevreden (ik wil aandelen!! )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.