Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

06-07-2010 om 23:15

Tuinbudget: hoe moet je rekenen?

Dag allemaal
we moeten echt onze tuin aanpakken: de achterschutting valt uit elkaar, de schuur heeft de Tweede Wereld Oorlog gezien, en de beplanting en het gras willen niet groeien. We zitten ons alleen af te vragen of er een soort rekenregel is, zoals: zoveel euro's per m2 bij voorbeeld. Het is een tuin van 5,5m breed bij 17 meter diep. Het leeghalen zullen we zelf doen, hebben we al een keer gedaan en is intensief weekeindje werk maar wel te doen. Maar daarna: we willen een terras naast het huis van ongeveer 15 m2 en eentje achter van ongeveer 10 m2, er moet aan een lange kant en achter een nieuwe schutting komen, en een nieuwe schuur achter. Heeft een van jullie onlangs zoiets laten doen en wat was (ongeveer) de prijs dat jullie ervoor betaald hebben: moeten we denken aan 7000 euro's of 20000 euro's (geen luxe, gewone houten schutting, gewone houten schuur, wel mooie oude waaltjes voor de terrassen),
mvg
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

07-07-2010 om 07:08

Ik heb

ook even snel zitten rekenen, maar met 2000.00 kom je er echt niet hoor, ik heb voortuintje laten betegelen door klusjesman,16m2 en was inclusief al het materiaal zo'n 800.00 kwijt,een beetje schutting die je zelf plaatst komt al gauw op zo'n 30.00, heb je er zeker 8 van nodig ,dat is dus 2000.00 (kost hem natuurlijk meer tijd)+400.00(palen en schroeven incl),tuinhuisje +- 1250.00 (zelf in elkaar zetten), en dan heb je nog niks qua beplanting, nee,met 2000 ga je het niet redden en er zijn natuurlijk altijd dingen die niet zijn voorzien,ik zou toch al gauw op zo'n 5000 a 5500 rekenen,
groet

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-07-2010 om 09:14

Zoals al eerder gezegd, hoe handig ben je?

Wij zijn ook druk bezig met de tuin. Tuin is ongeveer 7 bij 5,5 meter. Alles er uit, nieuwe indeling, groter terras, meer beplanting. We zijn nog láng niet klaar, drainage is aangelegd en het terras ligt. Oude waaltjes met een rand van grote stukken natuursteen -ben even de naam kwijt. Kosten tot nog toe zijn 180 euro. Voor het zand dat met een grote vrachtwagen werd gebracht, afvoerputje en koppelstuk. Man is handig, ritselt stenen of een aanhangwagen en heeft zelf een cirkelvormig terras aangelegd. Hij is geen stratenmaker maar kan heel secuur werken en haalt stukken uit om het over te doen. De beplanting moet gedeeltelijk gekocht worden net als de tuinpoort. Ik verwacht voor zo'n 1000 euro klaar te zijn.

LaMama

LaMama

07-07-2010 om 09:29

Waarom alles in 1 keer?

Dat vraag ik me af als ik jouw verhaal lees. Ja, het is heerlijk als het allemaal in 1 keer gedaan is, maar dat is wel een aderlating. Je zou toch ook de schutting dit jaar kunnen vervangen en de beplanting herstellen en volgend jaar de schuur doen en het jaar erop het terras? Dan is het allemaal te behappen.
LaMama

Jacoline29

Jacoline29

07-07-2010 om 09:41

Hangt er van af

komt die schutting helemaal voor 100% aan op jezelf?
Wij hebben met de buren (12 meter dan wel)een schutting staan van 600E,dit komt neer op 300E per huishouden voor 1 kant.De vader en de buurman hebben hem zelf gezet(zitten beide in die brance)De andere buren wilde dus een erg luxe schutting neer zetten,meer een houten muur en die zou maar 9 meter worden,die wilde er een neer zetten van dik 1000E en ook plaatsen zit er dan bij inbegrepen.Dat hebben wij tegen gehouden,voor hetzelfde geld(500E in ons geval dan)heb ik bijna mijn dakraam op de zolder incl plaatsen aftimmeren en manuren.dus zijn we nog in overleg met ze.
Je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt.Ga eens kijken bij bouwmarkten wat je leuk lijkt en maak daar je budget van.Tuincentra hebben regelmatig leuke aanbiedingen plantjes ,zo heb ik onze voortuin mooi gemaakt.

amk

amk

07-07-2010 om 12:29

5 jaar geleden

waren wij 8000 euro kwijt voor het renoveren van de tuin. Dit was zonder plaatsen van een schuurtje of schuttingen. Wel werd de tuin leeggehaald en alles afgevoerd. Nieuwe beplanting, 3 hardhouten terrassen op verschillende niveaus.
Er is toen echt gezocht naar de goedkoopste opties.

Ik zou met jou wensen al snel rekenen op zo'n 15.000 euro.

angela

angela

08-07-2010 om 09:48

Onze tuin

is 5,5 breed en 12 diep.
We hebben gekozen voor een zeer duurzame lang meegaande schutting met betongaas ertussen voor jasmijn. Die schutting was 1300 euro (onze kosten), dat was een dure.
Schuurtje weet ik niet wat dat kost.
Verder hebben we een grote verhoogde bak met planten van circa 3 bij 1 meter. Beplanting incl heester en leiboom en hoge jasmijndingen voor langs de schutting en alles kostte iets van 500 euro. Verder hebben we een trampo ingegraven en de rest is tegels. De tegels waren 35 euro de m2.
In totaal met arbeid en alles kostte de tuin een kleine 5.000 euro. Ik denk dat jij daar ook zeker op uitkomt. (15.000 lijkt me nogal overdreven) Jouw schutting is waarsch goedkoper, maar je hebt een schuur die nog moet. Ik weet niet wat die waaltjes kosten? Anyway gewoon 3 hoveniers langs laten komen met offertes. Hebben wij ook gedaan. Zat veel prijsverschil tussen!
Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.