Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tuin vraagje

Voor een plek in onze tuin waar vrijwel geen zon komt, ben ik op zoek naar een mooie struik, die bloeit en waarvan de bloemen ook nog eens een lekkere geur geven.
Heeft iemand een idee? Een klim struik mag ook!
Ik heb absoluut geen verstand van tuinieren, dus wie kan mij op weg helpen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sharon*

Sharon*

12-05-2009 om 14:29 Topicstarter

Anna n

bedankt voor je snell reactie! Klimhortensia heb ik meteen gegoogled. Dat lijkt me wel wat. erg mooi! En dat ie langzaam groeit kan ook zijn voordelen hebben, minder snoeiwerk toch!

ishtar

ishtar

12-05-2009 om 15:58

Eh, langzaam?

die van mij groeide toch bijna een meter per jaar! Ik moet m jaarlijks flink terugsnoeien anders zit ie onder het schuurdak van buurman.
Maar hij laat zich wel makkelijk leiden en snoeien, dus het werk valt wel mee.
Andere plantjes die het prima doen in de schaduw: hosta, kerria, vinca, ik had er ook een tradescantia (eendagsbloem, zijn er in blauw, roze en wit, en bij bv Esveld ook tweekleurig) staan. Ook een leuke (erg snelgroeiende)klimmer die het bij mij prima deed in de schaduw is akebia. Bloeit onopvallend maar wel leuk. Blad is erg mooi. Geurt wel.

Sharon*

Sharon*

12-05-2009 om 17:37 Topicstarter

Ishtar

Jaaah, de kerria vind ik prachtig. Die hebben wij in het plantsooen voor ons huis staan. Doet het prima in schaduw inderdaad. Wordt helemaal vrolijk van die mooie gele bloemen.

Vinca lijkt me ook wel wat.

reina

reina

12-05-2009 om 17:57

Klimhortensia

Een klimhortensia groeit in het begin langzaam, als ie eenmaal se spurt heeft groeit ie keihard. Ik vind 'm erg mooi en als het te groot wordt kun je 'm gewoon snoeien.

Sharon*

Sharon*

12-05-2009 om 19:15 Topicstarter

Klimhortensia

Ik ben erg enthousiast over de klimhortensia. Nou mijn man nog! Toen ik net suggereerde dat een klimplant mooi zou zijn tegen de muur die ik in gedachte had begon hij weer: nou ik weet het niet, een klimplant, moeilijk, moeilijk. Ik moet hem even bewerken

Klimhortensia

hebben wij al jaren maar hij heeft nog nooit gebloeid zooo jammer!We snoeien hem nooit en hij groeit als een tierelier maar bloeien ho maar!

Sharon*

Sharon*

14-05-2009 om 12:25 Topicstarter

Da's jammer zeg!

Want juist dat bloeien is zo leuk!
Misschien eens bemoedigend toespreken
Zou me niks verbazen als dat hier ook gebeurt. een kamerplant doet het al niet zo goed bij mij.
We zullen zien!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.