Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

17-08-2010 om 14:53

Tuin planten tips

Ik zie dat mijn bericht verkeerd terecht is gekomen, dus nogmaals.

Ik zoek lang bloeiende planten tips:
We hebben een nieuwe tuin, er staan al lavatera, hortensia, hibiscus en stamroosjes in.

Wat zijn jullie favoriete langbloeiende planten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

17-08-2010 om 15:08

Nepeta

ik vind nepeta (kattekruid) helemaal leuk. Mooie lange paarse pluimen die ongelooflijk veel vlinders en bijen aantrekken. Het is wel een beetje een woekeraar maar ik hou wel van een nonchalante tuin
Hij bloeit best lang, maar is nu wel echt klaar.......

Japanse anemonen

bloeit niet lang maar ik ben verder gek op de combi hosta, buxus en varens. Weinig werk en mooi blad.

mar

mar

17-08-2010 om 17:33

Doorbloeiende rozen

ik ben gek op rozen, dus wij hebben nogal wat doorbloeiende rozen in de tuin staan. Verder probeer ik zoveel mogelijk af te wisselen, dus: bollen in het voorjaar, vergeetmijnietjes en omphalodes, daarna ooievaarsbekken, lelietjes van dalen, akelei, lieve vrouwebedstro dan hortensia, rozenkattenkruid, alchemilla, phloxen en binnenkort sedum, herfstanemonen, monnikskap, monarda. In de winter bloeit ook de sarcocca en de prunis subhirtilla autumnalis. O ja, en we hebben nog struikklimop en klimhortensia. eigenlijk is er altijd wel iets bloeiends in de tuin.

Margriet*

Margriet*

17-08-2010 om 20:33

Kattenkruid en campanula

en vrouwenmantel is ook een leuke combi. Verder geraniums die bloeien lang, wij hebben van die kleine roze in de perken, maar ik heb trek er in het najaar wat uit, het wordt teveel en te groot.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-08-2010 om 20:43

Lathyrus

Klimmer, hoe meer bloemen je plukt hoe langer de bloei. Neem wel een geurende.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

20-08-2010 om 08:31

Leuk

Lathyrus vind ik heel mooi, dus die wordt het zeker. Zaaien in het voorjaar neem ik aan.

En verder ga ik eens googelen op de andere planten.
Wat ik nu eigenlijk zoek zijn meer wat bloeiende struiken als basis.

Gr.
Jitske

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-08-2010 om 10:51

Helpt dit je verder?

Hibiscus of Chinese roos. Zelf vind ik de witte/zachtroze variant met rood hart het mooist. Vlinderstruik, boerenjasmijn, hortensia, Magnolia, Sering, blauwe regen. De laatste is wel een klimmer maar geeft veel body aan je tuin en met een beetje mazzel bloeit hij drie keer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.