Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Trouwjurk

Afgelopen week heb ik al mijn moed bijelkaar geraapt en ben achter de luiken op zolder gekropen. Dozen en dozen troep, winterkleding, vakantiespullen, fotoboeken en andere zooi ben ik tegengekomen. Alles wat wij de afgelopen twee jaar niet hebben gebruikt heb ik weggedaan (dat ruimt tenminste op). Maar toen kwam ik mijn trouwjurk tegen...

11 jaar oud maar zo goed als nieuw natuurlijk. Inclusief sluier, schoenen en hoepelrok (dat heet vast anders). Wat doe ik er nou mee? Ik hoef hem niet meer te bewaren maar meegeven naar de stort vind ik ook zonde. Doet spullenhulp er nog wat mee? Liever zet ik hem ook niet op marktplaats en/of gratisoptehalen omdat ik geen mensen aan de deur wil (nogal wat vervelende ervaringen gehad). Iemand nog iedeeen? Wat hebben jullie met je trouwjurk gedaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toneelscholen misschien?

Kan me zo indenken dat die altijd wel dat soort dingen kunnen gebruiken in hun kostuumkast!

Ik bewaar 'm

Veel te mooi.

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 08:32

Stichting

Er is een stichting die trouwjurken voor minderbedeelden regelt. Ik dacht dat ze in Den Haag zaten, maar zeker weten doe ik 't niet... Ik zal een googlen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 08:48

Hmmm

Kan 'm niet vinden, maar wel deze: http://www.dinkakids.com/steun-dinka/inzameling-trouwjurken

Deze stichting is bezig een basisschool te realiseren in Tanzania. De trouwjurken worden in Tanzania verhuurd - locale vrouwen runnen de verhuurwinkels, en een deel van de opbrengst gaat naar de basisschool.

Zelf ben ik in tenue de ville getrouwd - een vintage jurkje met 3/4 mouw dat ik nog weleens draag. En voor het feest had ik een dansjurk van Peek - dus dat was ook niet zo'n uitgave. Die heb ik ook nog weleens aangehad - op het podium, haha!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 17:39

Den haag

Er zit in Den Haag inderdaad een tweedehands trouwjurkenzaak voor minderbedeelden. Maar waar...poeh...de dames runnen de zaak gewoon vanuit hun woonhuis. Ik zal eens googlen.

tocada

tocada

13-06-2011 om 19:46 Topicstarter

Gevonden!

bedankt fioruci voor het adres, ik heb hem gevonden en dat lijkt mij echt een goede plaats voor mijn jurk. Het voelt gewoon goed dat die jurk iemand anders een gelukkige dag bezorgt.
De anderen natuurlijk ook bedankt voor de reacties!!

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 07:25

Tocada

Ja, dat lijkt mij ook,graag gedaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.