Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Trampoline - welke maat en merk?

jongste heeft een diepe wens voor zijn verjaardag....een trampoline. We weten eigenlijk wel zeker dat als deze er komt, dat het gebruik hoog zal zijn.
Momenteel zitten we in de oriëntatiefase. Dat houdt in; ik zou me suf op internet en meneer Purk bereidt zich psychisch voor op het feit dat door het neerzetten van een trampoline zijn zo gekoesterde gazon naar de filistijnen gaat.

Maar goed....wat is wijsheid. Onze tuin meet tien bij tien. Is een trampoline met drie meter doorsnede een lullige trampoline? Kunnen ze (twee jongens van tien en dan acht) daar mee uit de voeten.
Welk merk is verstandig om te nemen. Er is natuurlijk het alom bekende Berg, maar is Trampoline Nederland kwalitatief ook goed?

Kortom graag tips en advies: welk merk trampoline en de maat.

En als we dan toch bezig zijn...veiligheidsnet ja of nee??

Alvast bedankt voor het meedenken.

groetjes van Purk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ingraven

Nou huppel overdijft wel een beetje, wij hebben al ong. 9 jaar een trampoline, zonder net want daar had toen nog niemand van gehoord en die waren ook niet te koop (in ieder geval niet gezien bij leverancier). Ingraven lukte maar een klein stukje i.v.m. de vele boomwortels (of we hadden een graafmachine moeten laten komen. Hij staat ong. 70 cm hoog nu. De hele buurt heeft er hier op gespongen het is denk ik het meest bespeelde speelgoed van de buurt er word dagelijks op gesprongen, alleen bij regen staat ie stil. En ja gevaarlijk kan het zijn als je er onverantwoord mee omgaat. Meer dan 2 mag hier beslist niet (ook 3,20 m) en daar ben ik erg streng in. Ook mag er met lichtere kinderen (kleuters b.v.) niet door een ander hard gesprongen worden. Hier maken ze zonder problemen een flik-flak met een salto en dubbele salto's en weet ik het wat.
Het hangt ook behoorlijk van je eigen vaardigheden af.
Hier nog nooit wat gebeurd. Ernaast trouwens wel gras, tegels zou ik een net nemen. Ook staat ie hier 'vrij' dus niet bij schutting ofzo. En een kleine trampoline ervoor zodat je er zo op en af kan.
groeten albana

Merel

Merel

19-05-2011 om 11:56

Hier

Mijn kinderen waren 10 en 13 toen we de trampoline kochten, onbekend merk, gekocht in de aanbieding bij Top1toys. De maat hier is 240 inclusief blauwe rand. Het kan net, ze springen er ook met zijn tweeen op, groter zou wel leuker zijn. Ik heb vrienden met een mega-tuin en zij hebben de grootste maat en nog nooit spijt gehad. Rondom de trampoline is gras, onder de trampoline is het gras inmiddels verdwenen, dat gaat dus dood daar. Gelukkig is er hier nog nooit iemand afgevallen, en ik ken tot nu toe helemaal niemand met een trampoline ongeluk, maar dat zal wel toeval zijn. We hebben dus ook geen net en zoon doet allerlei truckjes (hij is nu 13 maar doet dat al wel zeker 2 jaar) salto's voor en achterover enz.
Wel heb ik de poten lager gemaakt. De trampoline stond er net een dag en dochter was aan het springen op dat hoge ding, ik heb haar laten springen en gaan kijken onder de trampoline hoe laag het doek naar beneden kwam en besloten de poten 20 cm in te korten. Totale hoogte is nu 60 cm het ding staat nu lager bij de grond, we hebben de grond nog nooit geraakt, al springen we er met zijn drieen op (kan officieel niet, je mag er maar tot een max aantal kg's op).

Goed, hier dus een ander verhaal, misschien zijn mijn kinderen niet van die brokkenpiloten, dat kan natuurlijk ook.

Trouwens (over de kop)

Ik vind trouwens een 'regel' als je mag niet over de kop ook belachelijk.
Jongste hier is superlenig en draaide op d'r 7de of 8 ste al alle salto's die je kan bedenken. Ze zit ook op turnen, springgroep en kan er dus écht wat van.
Je kan zo'n algemene regel niet stellen volgens mij. Het ene kind kan het een goed en de andere dat. Heeft een kind geen enkele aanleg en nog nooit trampoline gesprongen dan is het denk ik wat anders. Jongste maakt ook salto's vanaf de grond, hoe in hemelsnaam zou je zoiets moeten kunnen verbieden??? Zo loopt ze naast je en hoep ze is de lucht al in en staat alweer...Daar is toch geen controle op mogelijk.
Ik zou denken dat een b.s.o. zo'n verschil in kinderen ook wel snapt en denk dat een b.s.o. zich ook niet moet wagen aan trampoline's voor zo'n grote groep kinderen waarvan er ook nog 's een heleboel zijn die amper springervaring hebben. En dan ook nog 's zulke belachelijke regels stellen, wat is dat in hemelsnaam voor een rare b.s.o.??? Volgens mij kán jongste niet eens meer anders springen dan zo....
In je tuin is heel anders. De groep is meestal kleiner, de kinderen die er zijn hebben vaak al spingervaring (komen vaker spelen, zijn buurtkinderen etc.etc.) en je kent ze beter en kan ze ook weg sturen als ze niet luisteren
groeten albana

Merel

Merel

19-05-2011 om 16:10

Samen

Mijn zoon van toen 11/12 jaar ging ook altijd al samen met zijn neefje van 4 op de trampoline, maar dan echt om hem te helpen, handjes vasthouden en dan samen voorzichtig springen. Het zijn geen rauwdouwers hier, ze snappen best dat zo'n kleintje het nog niet goed kan. Verder springen wij hier dus wel samen maar dan doen we geen trucks, gewoon alleen wat springen waarbij mijn zoon mij probeert op te veren, of ik ga zitten en hij staat naast me te springen waardoor ik zowat de trampoline af hobbel. Ik denk wel dat het per kind verschilt en dat je in het begin gewoon telkens even moet meekijken en in moet grijpen als ze rare fratsen uithalen. Ik heb geen model kinderen maar gelukkig ook niet van die types die alles maar durven, dus dat ging allemaal spelenderwijs dat springniveau. Het heeft zeker wel een jaar geduurd voordat zoon een salto durfde en samen springen is nou juist het leukste, anders staat er eentje aldoor maar op zijn beurt te wachten.

Met kleuters

Zowiezo sta ik echt geen kleuters toe waarvan de ouders van niks weten. En zóveel kleuters zijn er nu ook weer niet in de buurt dat ik dat niet meer kan overzien.
Mét kleuters erbij mag er natuurlijk zeker niet geflikflakt of gesalto't worden. Als er kleuters zijn gaat 1 van de oudere kinderen ermee erop en houd kleuter vast en springen ze zachtjes. 2 kleuters tegelijk mag ook niet.
Dan gaat de ene kleuter eerst met een ouder kind en dan de andere kleuter (met hetzelfde oudere kind of een ander kind), over het algemeen vinden kleuters dat ook helemaal geweldig, wie wil als kleuter nu niet graag met een ouder buurmeisje spelen? Dat is toch helemaal wauwie?
Wij gebruiken een eierwekker en die zetten ze op zoveel minuten als er 'meerdere' gegadigden zijn. Dat gaat eigenlijk erg goed. En doen we al jaren zo, dus helemaal ingeburgerd dat gebruik.
Ik heb het ook wel makkelijk, de trampoline staat zo dat ik er zicht op heb uit bijna de hele kamer. Dus ik kan makkelijk 'mijn ding' doen en toch de boel in de gaten houden. Ik ben ook erg makkelijk in kinderen wegsturen. Als er onenigheid ontstaat of ze houden zich niet aan de regels of doen te wild naar mijn zin dan stuur ik ze gewoon weg. Niet verwijtend, maar gewoon zo van : "Ik heb er genoeg van, ga nu maar even met z'n allen op straat spelen en kom een andere keer terug."
Misschien heeft dat z'n impact ook wel gehad, ze willen graag springen, weten dat ik er snel genoeg van heb en ze wegstuur, dus gedragen ze zich keurig binnen de regels en doen geen onveranwoorde dingen.
Er is 1 kleuter (van hier pal naast) waarvan de moeder niet wil dat die springt zonder toezicht van hun. Als die zich meld stuur ik 1 van de oudere kinderen om de moeder of vader te halen. En dan blijft die ouder erbij staan of haalt het kind op. Vind ik ook prima.....moeten ze zelf weten.
Nog nooit meegemaakt dat een kind dat totaal geen aanleg of ervaring met springen heeft toch ging proberen dingen te doen waar ze niet toe in staat waren........Volgens mij doen kinderen dat alleen als ze worden opgejut door andere kinderen. En daar is hier geen sprake van, daarvcor zitten ze te veel in mijn zicht op dat te proberen. En anders in het zicht van man die daar ook geen zin in heeft. En ik denk dat dáár de meeste ongelukken van gebeuren.
Nee geen geluk dat er nooit een ongeluk is gebeurd, het is ook een kwestie van regels stellen en die kunnen controleren en die controle kán hier en is er. En dat die regels dan op een gegeven moment een vaststaand feit zijn zodat je niet eeuwig alles hoeft te herhalen.
Ik hoor jongste of buurmeisje vaak genoeg tegen een kind zeggen dat b.v. alleen zo nu en dan komt : "Nee, dat mag niet, dat vind mijn moeder niet goed en dan moet je weg..."
Ik denk niet dat je dat op een b.s.o. kunt, daarvoor is het daar te druk en word je aandacht te vaak afgeleid.
goeten albana

Helemaal eens met albana...

Wij hebben ook al bijna 10 jaar een trampoline buiten staan. Metertje of 3 1/2, ingegraven (nu nog 50 cm hoog of zo). Op een enkele tand door de lip na is er hier nog nooit iets raars gebeurd. En wij hebben ook geen net of zo. Met ene paar algemene regels (waar iedereen zo aan gewend is) gaat het prima. Hier salto-en ze er ook lustig op los trouwens. Maar natuurlijk niet als ze er met zijn 3-en op staan of zo. Ik heb eigenlijk ook zelden of nooit meegemaakt dat ik kinderen moest corrigeren omdat ze eng deden. Ja, laatst, toen een acrobatisch aangelegde vriend van onze 14 jarige op het onzalige idee kwam om van bovenaf het 3 meter verder staande schommelrek te proberen of ie op de trampoline kon springen. Maar dat valt natuurlijk in de categorie onbesuisde puberideeen. Ligt niet aan de trmapoline zullen we maar zeggen. Overigens kwam ie zelf toen ie bovenop het schommelrek stond ook tot de conclusie dat het geen slim plan was.

purk

purk

20-05-2011 om 11:59 Topicstarter

Het blijft een zoektocht

gisteravond heb ik weer het internet afgezocht. Qua maat denk ik dat 3.05 meter nog wel in onze tuin past. Het liefst zou ik hem ingraven (of beter gezegd, laten ingraven), want dan valt die het minst op in de tuin. Het lijkt me anders echt een enorm gevaart namelijk.

In het archief heb ik veel enthousiaste postings gelezen van IngridT. Leuk om te lezen dat 14-jarigen er ook nog fanatiek meespelen (afgezien van de bijna-onbesuisde actie dan na).

Het lijkt me zelf eigenlijk ook nog wel leuk om er af en toe op te gaan springen.

De botbreukverhalen boezemen wel wat angst in. Je neigt te denken...ik ken niemand, dus het zal wel meevallen. Maar goed, dat denk ik ook bij waveboards, skeelers etc.

Meneer Purk raakt ondertussen ook aan het idee gewend, ingraven is al bijna geland zeg maar.

Nog meer ultieme ideen of tips, ik lees ze graag!

groetjes van Purk

Purk

op het gevaar af dat je vast reacties krijgt die me tegenspreken....

Koop een dure!

De kwaliteit is 10 keer beter. Die van ons staat al 10 jaar zomer en winter buiten en is nog helemaal OK. Los daarvan springen ze ook echt veel lekkerder dan goedkope dingen van 100 euro pf zo. En ik geloof dat jouw grut van een leeftijd is dat het ding idd nog jaaaaren meekan.

Als je het archief hebt doorgespit hoef ik ook al mijn ingraaf-methodes noet nog een keer op te schrijven..da's mooi. Ik zou het doen. Het staat echt 10 keer beter, zeker in een niet-gigantische tuin als je er overheen kunt kijken ipv tegenaan. Ander voordeel...kruipende peuters ONDER een trampoline als er gesprongen wordt...da's pas eng. Een half ingegraven is heel gemakkelijk te voorzien van een klein hegje of hekje waardoor je er nioet zo gemakkelijk onder komt.

purk

purk

20-05-2011 om 13:24 Topicstarter

Offerte aangevraagd en inderdaad de keuze neigt naar een dure

spittend door het archief was ik al wel meerdere keren tegengekomen dat een duurdere zoals Elfje of Berg uiteindelijke fijn blijft springen.

Het ingraven, dat zie ik mijn lieve echtgenoot met zijn huidige rugklachten echt niet doen. Dus zojuist heb ik op zo'n klussen/offerte-site een aanvraag gedaan voor een offerte voor het ingraven van een trampoline en het afvoeren van het zand.

Ik heb het idee dat mijn grut (ze zijn al wel ál bijna 8 en 11, hoor IngridT, best wel oud dus, vinden ze zelf), hier inderdaad toch zeker nog wel jaren mee vooruit kan.

Nog wel een vraag IngridT: die van jullie staat al 10 jaar dag en nacht buiten. Hoe doen jullie dat met regen. Verdwijnt dat water in het gat zeg maar of gooien jullie elke avond er een afdekzeil op? Maak je een paar keer per jaar de trampoline schoon?

groetjes van Purk

Trix

Trix

20-05-2011 om 13:54

Hier ook ingegraven!

Ook wij hebben een trampoline in de tuin, ingegraven en wel! Laten doen toen onze tuin werd aangelegd . Hij steekt slechts 10 cm boven het maaiveld uit, hierdoor hebben we ook geen net nodig. Toen wij 'm nog in onze oude tuin hadden staan, hadden we wel dat net eromheen. Omdat de trampo zo groot is, is hij ook in verhouding hoog en ik vond het best gevaarlijk... Bovendien kregen ouders van bij ons spelende kinderen een rolberoerte, zodra ze onze trampo zonder net zagen staan. Let wel, dit was niet in NL. We zouden helemaal failliet geprocedeerd zijn als er wat zou zijn gebeurd.
Onze trampo is best groot, bijna 4,5 meter doorsnede en een groot succes. De kuil waar hij in staat, is keurig afgewerkt, zodat de wanden niet instorten. Rain or shine, hij staat er gewoon, geen afdekzeil eroverheen oid. In de herfst halen we de bladeren eraf, sneeuw schuiven we eraf, regen loopt gewoon eraf.
Veel plezier met het uitzoeken etc.

Niet meegaand en regen

Niet meegaande kinderen die hebben gewoon erge pech, die kunnen vertrekken en als het écht erg is zelfs voorlopig niet meer terug te komen. Dan kopen ze toch lekker zelf een trampoline???
Ik ben ervan overtuigd dat regels erg belangrijk zijn. Een kan hetzelfde effect hebben, maar bij vriendinnetje van dochter zag ik mijn eigen dochter de stokken van het net gebruiken om aan vast te klemmen onder het springen door, ze kwam er ook bijna boven uit. Een beetje inzetten en het zou d'r lukken. Dus voor echte geoefende springers is denk ik een net niet zo'n goed idee. Dat daagt alleeen maar uit tot vreemde capriolen. Jongste is ook al eens over de (hoge) zijkant van een luchtkussen gesprongen....bij een speeltuin. Speeltuin snapte er niks van.......was nog nooit gebeurd en een goedgekeurde kindveilig spingekussen. Toch lukte het jongste.(toen was ze nog maar een jaartje of 5).

Qua dekzeil. Wij hebben dat en gebruiken 'm nooit. Ooit na een regenbui stond de trampoline doorgezakt tot de grond. Was nogal harde regenbui. Sinsdien gebruiken we 'm niet meer. De rand hebben we al wel vervangen (moet weer).
groeten albana

Nooit een zeil

en de regen loopt er gewoon doorheen.

Wij hebben een elfje, en zelfs onze rand is na 10 jaar buiten nog prima. Er zijn vorige zomer 2 naden losgegaan (de rand bestaat uit losse stukken met dik schuim erin die aan elkaar zitten genaaid, en dat garen was na 10 jaar op zommige plekken wat gaar denk ik) maar die heb ik zelf gerepareerd. Beetje butklusje, maar enfin, met een uurtje was het gepiept. En o ja, we hebben ook een keer de elastieken vervangen waarmee de rand aan de onderkant aan de trampo vastzit. Da's alles.

Simone G

Simone G

21-05-2011 om 17:39

Wij hebben berg

en die is ingegraven, 3.40 doorsnede, maar we hebben een grote tuin. Als het enigsinds mogelijk is, graaf hem in, dat is zoveel mooier... en veiliger. Hier is het de beste investering voor de kinderen ooit, hij staat er nu precies 6 jaar en elke dag dat het droog is word er gebruik van gemaakt, ook de oudste van 13 nog iedere dag. 1 keer heeft onze jongste(5) een ernstige blessure opgelopen door de trampoline. Hij kwam in de vering van zijn oudere broer en heeft een klap in de knie gekregen.
Heel vervelend maar niet onoverkomelijk, dochter heeft vorig jaar haar arm gebroken door te struikelen over speelgoed binnen, maar het 1e wat ze in het ziekenhuis riepen TRAMPOLINE ???? Regels zijn erg belangrijk, maar ik vind het ook een goede ontwikkeling. ( hier worden alle salto's gemaakt die denkbaar zijn, maar 1 tegelijk, de rest kijkt toe)

angel3

angel3

22-05-2011 om 12:37

Ingraaf ervaring

Ha purk ik zou m zeker ingraven, alleen let op of diegene ervaring heeft. Onze hovenier heeft bekisting niet goed gemaakt waardoor zand onder het terras wegspoelt en stenen verzakken. Komt ie bij jouw un het gras of ook in het terras zeg maar ? Heb niet alles gelezen. Hier us grond erg klei achtig dus water zakt niet goed weg. Wij hebben een water pompje eronder staan anders is het soms een zwembad eronder. Ook moet je opletten dat ie iets boven grond uitsteekt, anders kan lucht tijdens springen niet weg en dan hoor je door het springen en lucht verplaatsing van die knallen zeg maar. Wij hebben een rechthoekige van moonwalker. Geen spijt van. Heeft nu al zijn geld opgebracht. Ik vind rechthoekige qua ruimte gebruik efficiënter... Suk6 !

Game on sport

Wij hebben trampolines van 3.65 meter doorsnee van het merk Game On Sport, da's volgens mij het goedkoopste merk en kan je bij de Karwei enzo kopen. De trampolines staan nu vier jaar buiten in weer en wind, maar ze zijn nog helemaal prima, alleen de beschermingsrand wordt een beetje sleets inmiddels. Wij hebben veiligheidsnetten om de trampolines heen, omdat we ze niet in willen/kunnen graven. De mat veert nog als een tierelier en is heel sterk. Laatst heeft mijn broer (tegen de 100 kilo) er met drie acht-jarigen op gesprongen.

Een trampoline blijft leuk, hoe oud de kinderen ook zijn. Niet alleen gewoon springen en trucjes (salto's e.d.), maar ook touwtje springen en skippyballen op de trampo vinden ze leuk.

Een trampoline van 3 meter is echt niet klein, daar kunnen ze met zijn tweeën goed op springen. Ik denk wel dat je in eerste instantie schrikt van de grootte als hij net staat!

O ja, tip: mocht je zelf een keer willen gaan springen, denk er aan dat je voor je begint je bekkenbodem héél goed aanspant. Je houdt het anders niet droog...

skik

purk

purk

23-05-2011 om 13:50 Topicstarter

Angel3

in het archief had ik jouw ervaringen met de bekisting al gelezen. Dus dit staat al genoteerd op mijn aandachtspuntenlijstje!
Bedankt voor je reactie.

groetjes van Purk

purk

purk

23-05-2011 om 13:52 Topicstarter

Maat - skik

ik heb al op het gazon gestaan met het meetlint om een beeld te krijgen van de grootte van de trampoline. de indruk die ik toen kreeg, maakte mij nog meer overtuigd van het feit dat het ding ingegraven moet worden.

groetjes van Purk

malou

malou

26-05-2011 om 22:36

Purk

mocht je in de buurt wonen. Ik heb er 1 te koop (incl. het materiaal om hem in te kunnen graven) Hij is ongeveer 3 m. springedeelte 2,50 het is een jumpfree star, alleen de rand is kapot. Ik vond het wel (ondanks dat hij niet erg groot is) een behoorlijk groot ding in de tuin, maar dat ligt eraan hoe groot je tuin is. Nadeel vond ik dat de kinderen er niet netjes 1 voor 1 op gingen en dat ze steeds raardere toeren uit gingen halen. (vanaf een krukje een salto maken en dan bijna nek breken op rand krukje bijvoorbeeld. Ook bij ingraven moet hij altijd een stukje boven de grond heb ik mij destijds laten vertellen omdat hij anders min of meer vacuum zuigt (?)

purk

purk

26-05-2011 om 22:55 Topicstarter

Knoop is doorgehakt

na veel meten, passen, wikken en wegen, is de knoop doorgehakt. Het wordt een trampoline van 3 meter doorsnede. Eentje van een goed bekend staand merk, Elfje. Hij wordt de avond voor de verjaardag van jongste bezorgd en ook hier door die firma in elkaar gezet. Hij kan dan eerst nog hoog staan, zodat we goed een plek kunnen uitzoeken waar het ding het beste kan staan. Meneer Purk doet afstand van zijn strakke gazon en daarna wordt die half ingegraven. De poten zijn dan zo dat er zeker weten lucht onder door kan gaan en je dus geen geklapper krijgt.
We denken er over om dan langs de rand wel iets te planten, zodat je er niet onderdoor kijkt. Op marktplaats zag ik een trampoline met een heel laag buxushaagje, zoiets.

Goed, hartstikke bedankt voor het meedenken allemaal. Jongste zoon weet nog van niks en die is denk ik helemaal flabbergasted dat er zometeen een trampo in de tuin staat. Hij heeft het er niet eens meer over....laatste keer verzuchtte hij namelijk, dat vinden jullie toch nooit goed.

En Malou, bedankt voor het aanbod, maar helaas we hebben een keuze gemaakt. Succes met de verkoop.

groetjes van Purk

Goeie actie purk!

Wij hebben ook een Elfje!

Ik denk dat je de poten halfhoog kunt maken door er een tussenstuk uit te halen trouwens. Dam kun je de trampoline op de grond zetten en eronder een kuil graven. Snappie? Wij hebben overigens een vijvervormige kuil...dus niet met steile wanden. Scheelt een hoop gedoe met versteviging van de wanden, en je hoeft veel minder grond te verplaatsen. Hij hoeft aan de rand toch geen meter diep die kuil? Als ie in het middelste stuk zo dipe is al het verwijderde stuk poot lang, dan is het goed.

En wij hebben er ook een laag hegje omheen! Wel van zacht spul, ander zit iederen onder de schrammen bij creatief op en afstappen. Je kunt ook nog de teletubbie-heuvel-benadering overwegen 9maak een walletje om/tegen de trampo aan van de grond uit de kuil & zaai er gras. Leek me ook altijd erg leuk.

Veel plezier ermee!!

Ingrid

purk

purk

27-05-2011 om 09:25 Topicstarter

Teletubie-kuil

haha, die is leuk. Zo'n heuvel waarin ze woonden zeg, maar die Teletubies. Het is wel een leuk idee en je bent meteen wat grond kwijt.
Dat je de kuil onder de trampo wat af kan laten lopen, had ik gelukkig al in het snotje. We willen er worteldoek in leggen met wat grint. Eerst maar eens kijken of dat een goede oplossing is.
Haagje moet inderdaad van zacht spul zijn. Een haagje met doornen is ook weer zo wat

Zelfs ik verheug me er nu op....kan bijna niet wachten tot het ding hier staat. Zoon lag vanochtend bij mij in bed en was aan het opnoemen wat hij op zijn verlanglijstje heeft staan. De trampo noemt hij niet eens meer....Ik kan me nu al verheugen op zijn gezicht.

groetjes van Purk

maman

maman

27-05-2011 om 19:16

Ook een elfje

Hier staat ook een Elfje in de tuin. Super trampoline. We hebben hem nu 6 jaar en staat altijd buiten en er mankeert niks aan. We er één van 4.3M. Dat was de grootste. De verkoper gaf aan dat je het beste maar een zo groot mogelijke kon kopen als je de ruimte had want dan vallen ze minder snel af. We hebben er geen vangnet bij en hij is ook niet ingegraven(te groot en rotsachtige bodem). Hij wordt elke dag gebruikt en tot nu toe gaat het goed. Als er kleintjes op zijn mogen de groten er niet op en andersom is het net zo.

purk

purk

04-06-2011 om 21:18 Topicstarter

Dolgelukkige zoon!

vanochtend om zeven uur sprong hier een dolgelukkig kind op de trampoline. Hij heeft de hele dag af en aan gesprongen. Hij is er zo ontzettend blij mee. Echt geweldig om te zien.
Zelf heb ik er ook al heerlijk op gejumpt. Wat een geweldige aankoop!
Hartstikke bedankt voor de goede adviezen. Mocht iemand nog de strijd met de kipfilets onder de armen willen aangaan....hij moet nog ingegraven worden. Tijdens het graven voor zie ik iedereen van koffie, broodjes etc.

groetjes van Purk

Leuk

en gefeliciteerd met je zoon z'n verjaardag, toch?
Wij hebben sinds maart ook een trampoline in de tuin en ook hier een groot succes.
Mijn kinderen hadden wel een week mega-spierpijn in hun rug na de eerste springdag.

veel springplezier!

Wilma

Wilma

06-06-2011 om 14:26

Wat leuk!

Leuk dat je zoon zo blij is !

Wij hebben ook grind in het gat onder de trampoline en dat is voor hier prima, er staat nooit water in de kuil, dus da's een prima afwatering.

(Hier is het nu wachten tot iemand een megagrote denneboom om komt zagen, al die troep van die boom valt nu op de trampoline en da's niks. Vanmiddag kon iemand komen "als het weer het toeliet". Begon het toch een uurtje geleden te donderen, grmbl...)

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

06-06-2011 om 15:21

Te vroeg ge-grmbld

Even rechtzetten, de mannen zijn toch gekomen en zagen nú de megaboom om, jippie !!

Groetjes,
Wilma (dochter helemaal blij dat ze nu weer dennennaaldvrij kan gaan springen op de trampoline!)

purk

purk

06-06-2011 om 21:22 Topicstarter

Fijn

fijn dat je dochter weer naaldvrij kan springen. Hier heeft oudste zelfs nog een tijd in de regen staan springen. We zijn zo blij met de aanwinst. Echt een goede koop!

groetjes van Purk

Mie32

Mie32

09-06-2011 om 14:27

Een ovale trampoline

Hoi allemaal, ik heb alle berichten hierboven doorgelezen, maar heb toch nog een vraag. We willen een trampoline kopen en vrienden van ons hebben een ovale trampoline met de reden dat de kinderen dan niet telkens op elkaar springen en ze kunnen dan makkelijk met 3 kinderen tegelijk springen. Omdat we 3 jongens hebben die zeker weten niet echt op elkaar willen wachten om te springen leek me dat wel een goed idee. Heeft iemand hier toevallig al ervaring met een ovale trampoline. Ik zit te denken aan het merk Jumpking. Hij is 460x300cm. is dat een OK maat of is dat echt bizar groot? we kunnen hem denk ik niet ingraven omdat we in een huurhuis gaan wonen.
Ben benieuwd naar de reacties,
Marieke

Merel

Merel

09-06-2011 om 15:41

Leuk idee mie

Ik kende nog geen ovale trampolines maar bij de speeltuin hebben ze wel rechthoekige, dat heeft natuurlijk hetzelfde idee. Daar mogen ze er met 2 tegelijk op. Hier gingen mijn kinderen er trouwens wel samen op, ze waren toen 10 en 13. Natuurlijk kan je dan alleen maar springen, geen andere dingen zoals een salto, dat deden ze wel als ze alleen sprongen. We hebben de trampoline al 5 jaar en er is nog nooit een ongeluk gebeurd. Natuurlijk is alleen springen veiliger maar juist het samenspelen was hier altijd zo gezellig, ze hadden de grootste lol samen. Anders staat er altijd maar eentje aan de kant te wachten.
En op zich, als je van plan bent daar nog lang te blijven wonen zou ik 'm gewoon ingraven hoor, alleen je moet het gat weer dichtmaken als je verhuisd.

Twee kleinere

Ik heb twee trampolines staan omdat ik vier kinderen heb die 7 jaar in leeftijd schelen. De pubermeiden kunnen samen springen op de ene en de jongetjes samen op de andere. Dat is veel handiger dan één grote waar ze allevier tegelijk op kunnen. De kleintjes zouden gelanceerd worden door de groten. Bovendien neemt de botskans per kind volgens mij kwadratisch toe.

Ik zag trouwens bij de Karwei ovale trampolines.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.