Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

29-03-2010 om 21:33

Trampoline waar kopen en er zit zoveel prijsverschil in

Wij willen voor de verjaardag van ons zoontje,die bijna 6 wordt een trampoline aanschaffen,nu zag ik er 1 bij de Makro in het krantje staan voor een mooie prijs,maar laatst was mijn zoontje bij een vriendje en deze hadden een trampoline staan met van die netten aan de zijkant(kosten in totaal 450 euro),maar wij willen liever een inbouw omdat we dit mooier vinden(mijn schoonzus heeft er 1 vorig jaar bij de Boerenbond gehaald voor 100 euro,maar ons zoontje zegt daar kan ik niet zo hoog mee springen als bij mijn vriendje,het zal wel wat tussen de oren zitten,maar ik begrijp dat er kwaliteitsverschil in zit,maar ik vind bijv. 450 euro weer vrij veel voor een trampoline!
(Maar als ik er dadelijk 1 koop voor 100 euro en het blijkt niet veel te zijn,hoewel de prijs wil niet altijd alles zeggen!)
Wie heeft er tips/ervaringen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

29-03-2010 om 23:19

Niet tussen de oren...

Een duurdere trampoline is echt beter. Het zit hem volgens mij in de veren. Met een trampoline van 100 euro kun je een beetje huppen, maar meer niet. Trouwens, ik heb nooit gesnapt hoe je een goede trampo kunt maken voor 100 euro.

Hier trouwens geen trampoline. Iedereen in de straat heeft zo'n ding. Zeven kinderen hebben al iets gebroken, uit de kom, etc.

Ik vind....

100 euro een absurd lage prjs voor een trampoline. Kan niet goed zijn denk ik dan.

Wij hebben er al 8 jaar een in de tuin staan, hij is nog van voor de euro en kostte toen volgens mij royaal over de 1000 gulden. Ding heeft nog nooit een dag binnen gestaan en is nog perfect.

Goedkope trampolines springen idd slechter, maar erger nog..de kwaliteit en het design van de kunststof rand zijn ook zeer matig. En armen of benen ergens tussen die veren is een van de vervelendste dingen die kunnen gebeuren!

Ingird (overigens hebben we hier in 8 jaar tijd nog nooit iets ergers gehad dan een bloedneus of zo. Geen idee of dat met de kwaliteit van de trampoline te maken heeft, maar toch...)

Puck

Puck

30-03-2010 om 08:43

Prima ding voor 100 euro

Onze kinderen zijn prima tevreden met de trampo voor 100 euro met een net erom heen. Is helemaal niets mis mee. Echt wel meer dan een beetje huppen, ik weet niet hoe Chippie daarbij komt, maar hier gaat het beslist niet op. Het enige waar ik niet over te spreken ben is de plastic beschermrand. Die is van een blauw plasticachtig iets en dat blijkt niet uv-bestendig te zijn. Na 1 seizoen begon het helemaal te verbrokkelen. Is op zich niet zo erg want de veren worden nog steeds afgedekt door het bekleding die onder het plastic zit en ten tweede valt het buiten het net.
Een trampoline is verder wel een ongeluk-geboelig stuk speelgoed, maar met goede regels (niet met 2 tegelijk, om de beurt met klokje erbij, geen salto's) kun je de risico's wel beperken. Ook met die beperkingen kunnen ze nog genoeg lol op de trampo beleven.

Maxime.M

Maxime.M

30-03-2010 om 09:36

Ook

Hoi,

Wij hebben er toen eentje in de aanbieding gekocht bij Top1 toys. Ook iets van 100 euro en 3 meter doorsnee. Ding doet het net zo goed als alle andere trampolines waar ze wel eens op zijn geweest. We hebben hem nu iets van 3 jaar zeker al. De plastic rand is bij ons ook niet mooi, maar is niet stuk zoals Puck beschrijft. Hij is hier alleen gemaakt van een soort plastic waarvan ze ook van die grote boodschappentassen van de supermarkt mee maken. Het staat minder strak dan zo'n echte rand vind ik, maar ik heb de kinderen er nog nooit over gehoord. Verder zijn er hier nog nooit ongelukken mee gebeurd (kinderen kregen hem dan al wel toen ze 8 en 11 waren, en ze zijn nu 11 en 14) Ik heb wel de poten meteen 30 cm verlaagd. Kon prima, en dan is het gevaarte niet meteen zo hoog en de kinderen raken de grond niet hoor, als ze diep in de trampoline springen zeg maar.

Maxime

Flora B

Flora B

30-03-2010 om 09:45

Wat heb je er voor over..

Wij hebben 5 jaar geleden een Berg trampoline gekocht en hij wordt echt de hele dag gebruikt (alleen niet als het regent en als de kids, naar school zijn) We hebben 4 kinderen in de leeftijd 4-12 jaar alle leeftijden "vechten"nog elke dag wie het eerst mag. Als je hem in wilt graven (zoals wij) dan is het heel veel werk en als je het naderhand wilt herstellen brengt dat ook weer veel werk en kosten met zich mee. Mijn advies is om meer geld uit te geven voor de lange levensduur, die van ons was 500 euro, heel veel geld.....maar hij ziet eruit als bijna nieuw, ook de rand blijft mooi!! Tot nu toe de beste investering ooit!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.