Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

dc

dc

18-01-2011 om 23:10

Trampoline vervoeren, hoe?

Help, we hebben via ebay een 8 ft (2.4384 Meter) gekocht, met een net eromheen. Die moeten we gaan ophalen. We hebben een Citroen Xsara Picasso. Weet iemand of dat gaat passen en of het makkelijk is zo'n ding te demonteren?

We hebben helaas geen ding aan de auto voor een aanhanger.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Trix

Trix

18-01-2011 om 23:42

Onze wel...

Onze trampoline kan volledig gedemonteerd worden en zou makkelijk in jouw auto passen. En onze is 4,5 meter in doorsnee ... Het hangt dus volledig af van het type trampoline.

soepstengel

soepstengel

19-01-2011 om 09:53

Onze ook

wij hadden ook eeen hele grote en die hebben we uit elkaar gehaald en bij schoonzus weer opgebouwd.t Zijn net een soort grote tentstokken

dc

dc

19-01-2011 om 10:13

Super!

Zijn er nog trampolines die niet uit elkaar gehaald kunnen worden? Anders wagen we het er gewoon op. Nemen we gereedschap mee en gaan we demonteren.

Kan je niet beter

de verkoper even e-mailen voor je vertrekt? Zometeen rijd je voor niets!

Mariel (altijd optimistisch

dc

dc

19-01-2011 om 13:13

Al gebeld

De verkoper had ik al aan de lijn gehad, en die weet van niets. Was een vriend ofzo die het ding toen in elkaar heeft gezet.

Puck

Puck

19-01-2011 om 13:24

En waar is dat ding in elkaar gezet

Als die trampo in de tuin in elkaar is gezet dan is hij ook in stukken de tuin ingekomen. Dan moet hij ook in stukken de tuin weer uit kunnne komen lijkt me.

Neem wel goed gereedschap mee...

trampolinebuizen schuiven in elkaar als tentstokken zeg maar. Metalen buis die x cm in een andere metalen buis glijdt. Als zo'n ding lang buiten heeft gestaan kan dat griezelig klem gaan zitten. Kan handig zijn om 1 of 2 stevige tangen mee te nemen waarmee je de buizen gemakkelijk kunt 'roteren' om ze los te wrikken.

Ingrid

Trix

Trix

19-01-2011 om 14:37

Of een grote mokerhamer, die hadden wij nodig om alle buizen goed uit en in elkaar te krijgen. Verder werkhandschoenen, want bij het verwijderen en weer in elkaar zetten zijn vooral de veren ondingen. Daar gaat snel een stukje vel tussen zitten... AUW!

Hamer

Met een gewone hamer lukt het ook wel om de onderdelen los te tikken als ze vastzitten.
De veren kun je weer vastzetten met een speciaal gereedschap, een soort haak met een handvat. Je hebt wel zoiets nodig, want hoe meer veren er vastzitten hoe moeilijker het wordt om de laatste veren te spannen en vast te zetten. En: gewoon rond gaan met het vastzetten van de veren. Dus begin ergens en neem dan elke keer de volgende. Niet tussentijds een keer tegenover beginnen, want dan krijg je het niet voor elkaar omdat er teveel spanning op staat.

dc

dc

19-01-2011 om 17:11

Ik noteer

super al die tips! Ik zorg dat ik alles meeneeem hoor!

dc

dc

22-01-2011 om 16:42

Deel 1 gelukt

De trampoline is gedemonteerd en vervoerd. Nu nog in elkaar zetten....

Bedankt voor alle tips!

Puck

Puck

23-01-2011 om 21:40

Mooi dc

Fijn dat het uit elkaar halen gelukt is, dan zal het in elkaar zetten ook wel lukken. Mocht het nu toch niet lukken om de buizen goed op elkaar te schuiven dan kan je een beetje afwasmiddel op de buizen smeren om het makkelijker te laten glijden.

dc

dc

24-01-2011 om 22:27

Gelukt hoor

Het is zondag al gelukt hoor. De kinderen hebben er al heerlijk op gesprongen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.