Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen

Ellen

23-05-2010 om 12:15

Trampoline ingegraven maar 2 probleempjes

Sinds kort zijn we een ingegraven trampoline rijker. Een groot succes hier; echt de aankoop van het jaar.
Maar.. ik merk toch wel 2 dingen op die me nu toch wat irritaties opleveren;
Ten eerste is het het klapperen van de blauwe beschermrand tegen de trampoline als de kinderen springen. Vooral als de grotere kinderen springen maakt dat behoorlijk wat lawaai. Komt dat alleen voor bij ingegraven trampolines of hebben andere dat euvel ook?

Ten tweede is het het regenwater wat door de trampo heen zakt en niet goed wegloopt maar in de kuil blijft staan. Hoe diep mijn man ook graaft..
Een afdekhoes past er natuurlijk niet omheen.

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minka

Minka

23-05-2010 om 12:20

Verhogen

Hoi Ellen,

Kan het kloppen dat je de bovenkant van de trampo gelijk hebt met het maaiveld? In dat geval kan de lucht niet goed weg, waardoor bij de bovenwaardse luchtdruk door het springen de lucht via de blauwe beschermrand weg moet. Een ingegraven trampo moet altijd een centimeter of 15 bóven het maaiveld uit steken zodat de lucht weg kan. Als je de bodem van de kuil verhoogt zodat de lucht er langs kan, kun je ook een beschermhoes er over doen en wordt het waterprobleem misschien ook minder?
Groet, Minka

marie

marie

23-05-2010 om 12:59

Beschermhoes helpt niet

Hallo
Wij hebben een trampoline in de tuin met beschermhoes. In de hoes zit een gat zodat het water weg kan. Anders wordt het immers een grote "kuil". Het water loopt er gewoon doorheen.
Jullie zullen drainage moeten aanleggen onder de kuil, zodat het water goed weg kan komen.
succes

angel3

angel3

23-05-2010 om 19:46

Jep

wij hebben ook een trampo ingegraven. Inderdaad van belang dat ie iets hoger is dan het maaiveld. Bij ons is het een mega natte bodemsoort. Wij hebben een soort buis naar beneden met grind maar dan nog. Wij hebben het idee als het echt te gortig wordt om af en toe af te gaan pompen met zo n klein pompje....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.