Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

memmie

memmie

20-04-2010 om 20:04

Trampoline goedkope of duurdere?

Heb er vandaag al heel wat uurtjes achter internet op zitten maar kom er niet uit.

Ook in het archief gekeken er zijn al heel veel draadjes overgeweest maar ik haal er nog niet de antwoorden uit dus stel de vraag(en) toch nog eens.

Is een trampo van bijvoorbeeld de karwei van plusminus 150 euro goed of koop ik beter een berg of Airlife
van rond de 400/500 euro?
Wat is het groote verschil naast de prijs alleen de duurzaam heid of ook de veiligheid?

Wat is wijsheid de kinderen zijn nog jong en zullen hem nog lang leuk vinden.
Ben bang dat als we een goedkopere kopen we spijt gaan krijgen maar man vind de duurderen eigelijk wel een hele grote uitgave, wat het natuurlijk ook is maar is het wijs om op een trampoline te bezuinigen?

Van mijn puberige oppas hoorde ik dat een met een groene rand beter waren dan een blauwe rand ...ook een nichtje zei het zelfde (ook een puber)Maar konden dit niet echt onder bouwen

Ik heb inmiddels vierkante ogen van het beeldscherm loeren maar ben eigelijk nog niks opgeschoten.

Iemand zijn/haar ervaringen zijn welkom. Hoe hebben jullie de keuze gemaakt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

20-04-2010 om 21:03

Ertussenin

http://www.strayshop.nl/moonwalker-pro-goldspring-rechthoekige-trampoline-315x225-p-2886.html

Kijk es op deze site.
Ze hebben nu goede aanbiedingen. Wij hebben deze op de afbeelding en in laten graven. We zijn er erg tevreden over. We hebben hem nog niet heel lang.....
Veiligheid lijkt me overigens prio nummer 1 !

Een duurdere,

Kweeniet hoe oud je kinderen zijn, en of je bv van plan bent het ding elke winter af te breken en binnen te zetten...

Maar..onze ervaring: wij hebben een dure. Ingegraven. Staat al 8 jaar lang volcontinue buiten. Zomer en winter. Toen we hem kochten waren de kinderen 5/2/0, nu zijn ze 13/10/8. Maar ik schat wel in dat de tramo er nog steeds staat als ze 18 zijn...

Ingrid. Het ding wordt nog net zo intensief gebruikt als 8 jaar terug (misschien wel intensiever, ze zijn allemaal wat zwaarder geworden). In de zomer dagelijks, soms urenlang. We hebben nog nooit een veer hoeven vervangen of wat dan ook. De rand is nog steeds prachtig groen (ik zie veel trampolines met van die verbleekte, verweerde randen).

En de de kinderen (er zit er eentje naast me die nu meeleest) zeggen dat onze trampo veel fijner springt dan de goedkope exemplaren die ze bij vriendjes wel eens treffen.

Ingrid

Rond of vierkant?

Hoi,
toevallig ben ik ook net aan het surfen vanavond! Weten jullie wat beter of handiger is? Een ronde of een vierkante trampoline?
Lionne

Rond...

...zou ik zeggen. Niet uit ervaring hoor. Maar rond is symmetrischer. Geen hoeken, dus de krachten op de veren en het doek zijn mooier verdeeld lijkt me. Maar of het veel uitmaakt weet ik niet. Ik vind rond ook mooier om tegen aan te kijken. Maar op een rechthoekinge kun je misschien leuker veiliger salto's maken? In de lengterichting of zo? (op een beetje grote ronde lukt dat ook prima trouwens)

Ingrid

angel3

angel3

20-04-2010 om 22:41

Ligt aan de ruimte

ik vind voor onze tuin qua ruimte beslag een rechthoekige veel handiger en mooier. Ik zou eerder kiezen voor een grote rechthoek dan een kleinere ronde omdat het anders missch niet handig past.

marie

marie

21-04-2010 om 09:08

Berg favoriet

Hallo
Wij hebben sinds vorig jaar juli een ronde Berg-Favoriet van 3,80 m. Oké het is een obstakel in de tuin, maar de meiden (11 en 13) vinden het fantastisch. Hij is groot genoeg om er samen op te springen.
We hebben destijds een aantal bekeken en daarna besloten om deze te kopen. Volgens de verkoper is de kwaliteit gewoon veel beter. De afdekrand over de veren is dikker en van beter materiaal. Ook heeft deze meer veren rondom.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat trampolinespringen slecht kan zijn voor de knieën.
Wij hebben er geen veiligheidsnet omheen trouwens. Dat is bijna net zo duur als de trampoline namelijk. Als de kinderen kleiner waren geweest hadden we het misschien wel gedaan.
http://www.darteltrampolines.nl/trampoline.php?prod_id=2
Groetjes

memmie

memmie

21-04-2010 om 10:29

Even snel

want moet zo met de jongste naar de huisarts...

De kinderen zijn (bijna) 2 en 3,5 dus erg jong maar ze vinden het prachtig.

Het is de bedoeling de trampoline in te graven en dan zal hij dus wel het hele jaar buiten staan denk ik want anders heb je in de winter een groot gat in de tuin.

Hebben jullie nog meer argumenten om een duurder te nemen... anders kan ik mijn man niet zo ver krijgen

En natuurlijk veiligheid voor alles

Nou memmie...

-springt beter
-veiliger (want betere/dikkere/stevige rand, geen voetjes tussen de veren, ieks!)
-gaat jaren langer mee (geen onderhoud, en ook de rand ziet er na 8 jaar bij ons nog uit als nieuw)
-kan wegens robuuste kwaliteit in de winter buiten blijven staan (zeker als je hem wilt ingraven is dat een stuk handiger)

Wat voor argumenten kun je nog meer bedenken?

mirreke

mirreke

21-04-2010 om 13:18

Elfje? (ingridt)

Hebben jullie soms een Elfje? Daar zit ik aan te denken. Prachtige rand ook, je kunt het frame ook verlagen. Wij hebben onze goedkope trampo nou twee jaar. De rand is pet, die zou ik moeten vervangen. Hij springt nu wel lekkerder volgens dochter.
Wat voor vel hebben jullie, zo'n elastisch doek? De onze bestaat uit zo'n geweven doek waar je als je er met je neus op staat doorheen kunt kijken. Het is niet elastisch, je springt dus zuiver en alleen door de veren. Omdat de veren nu niet meer zo strak zijn springt onze nu ook wel heel lekker. Wordt zeer intensief gebruikt.
Ik denk dus over een dure, een maat groter (we hebben nu een ronde van 3.60) en met een dikke mat. Verder wil ik 'm ingraven. (pff, wat een werk lijkt me dat...)

Ja, een elfje

met ook een geweven doek, maar ik heb geen idee of die doek zelf ook iets elastisch heeft. Stom eigenlijk, maar ik weet het niet. Maar hij springt super. En idd een hele dikke rand, en poten die je een tik lager kunt zetten, zitten a la tentstok losse tussenbuizen tussen die je al dan niet kunt gebruiken. (die van ons is half-ingegraven. Staat op pootjes van een cm of 50 hoog. Hele fijne zithoogte om schoenen aan of uit te doen, en niet zo'n smak als er eens iets misgaat (*klop af* in 8 jaar tijd is een bloedneus en een verdwaalde buil ongeveer het ergste wat we hebben meegemaakt qua spring-schade)

memmie

memmie

21-04-2010 om 13:59

Igridt

Mag ik vragen welk merk jullie hebben?
En hoe groot is een handige maat ik neig naar 370/380
of is 305 ook groot genoeg?

Ik vind de argumenten helemaal goed.
Ik heb man lief nou zo ver dat we ergens gaan kijken waar ze goedkopere en ook de merken berg en airlife verkopen dan kunnen we de verschillen van rand en frame goed bekijken. En dan hopen dat ie bereid is iets dieper in de buidel te tasten...

Oh en mirreke...

als je zoals wij een ronde trampoline half ingraaft valt het reuze mee hoor met het werk. Je kunt een kuil graven die in het midden een cm of 60,70 diep is (zeg maar zo diep als je de trampoline lager hebt gemaakt) en dan kan dat naar de randen van de kuil gewoon omhoog lopen. Snap je? Het hoeft geen gat met loodrechte wanden te worden. Als je het helemaal leuk wilt gebruik je de aarde die uit de kuil komt om tegen de trampolinerand aan een soort 'walletje' te creeren (eerst wat van dat golfplaati oid om de trampo heenzetten) zodat je een soort beginnende heuvel krijgt, met de trampo als plat middenvlak. Gras zaaien, en voila..je hebt een afgeplat teletubbiehuis met trampoline. (dit was mijn droomversie. Die van ons hebben we 'gewoon' ompaald met kleine dunne houten paaltjes, want hij staat niet midden in het gazon, maar in/naast een grote border. Onze versie staat ook heel leuk, maar die teletubbie look leek me zo lollig...

Ingrid

angel3

angel3

21-04-2010 om 15:02

Bekisting ingridt?

Hebben jullie geen bekisting bij de trampo?
Dat is hier in elk geval wel echt nodig. Zelfs met houten bekisting spoelt het zand heel makkelijk weg.
Maar als je gras hebt en een enorm kleilaag eronder dan houdt dat wellicht vanzelf. Hier dus zandgrond en dat spoelt zo onder je terras weg onder de trampo.

Nee hoor angel, helemaal niks.

Maar wel een 'vijvervormige' kuil. dus heel glooiend aflopende wanden. En geen zand, maar mooie zwarte grond. (ook wel klei, maar die begint pas op een meter diep, en zo diep is de kuil niet)

angel3

angel3

21-04-2010 om 19:48

Wat fijn ingridt!

dat dat dan goed blijft! wij hebben nogal wat problemen met onze zandgrond. Komt ook doordat het terras eraan grenst. Al 2 keer spoelden de tegels weg..... omdat er toch een lek in de bekisting zat.

mirreke

mirreke

22-04-2010 om 12:55

Bij het oriënteren kwam ik ook berg tegen (en magic)

Er is een Berg trampoline speciaal om in te graven. Heeft iemand die? Maar dat zal wel hetzelfde systeem zijn als jij noemt Ingridt, een teletubbiegat (waar je dan een teletubbieheuvel omheen kunt bouwen. Dus eentje waar ze een tussendeel aan buizen weglaten.
Ik ben ook niet van plan om hem helemaal flush met de grond te krijgen, hoewel ik dat wel erg mooi vind als ik het bij anderen zie. Zoon die hier (een beetje) ziek thuis is, werd helemaal wild bij de gedachte aan een volkomen ingegraven trampoline. En bij slagregens, heb je dan veel water in die kuil naderhand? Ik geloof dat wij geen klei hebben, maar donkere aarde, vaster dan tuinaarde.
Leuk trouwens, zo'n teletubbie bergje.
Onze kinderen springen trouwens zonder net, al twee jaar lang, en nu dus ook zonder rand... Hij is gewoon helemaal verteerd. Dus ofwel ik moet een nieuwe rand kopen, kost ook wat, of dan maar ook een grotere (en betere) trampoline.
Kent iemand trouwens ook Magic trampolines? Die kwam ik tegen op een Duitse site. Wel duurder dan die goedkope bij de bouwmarkt, maar weer goedkoper dan die echte dure (goede) Elfjes en aanverwante trampo's.

mirreke

mirreke

22-04-2010 om 12:56

Haha memmie, elfje is het mérk

Google er maar eens op. Ze zijn erg mooi!

mirreke

mirreke

22-04-2010 om 13:35

Memmie tips

Koop groter dan je zou willen. Ik heb 360, en eigenlijk meteen toen hij stond dacht ik, te klein... Maar goed, dat hangt ook af van de grootte van je tuin. Maar ze gaan echt salto´s doen en zo, dus een beetje ruimte is echt fijn. Maar in een kleine tuin is een net weer handig, kun je hem toch naast een schutting of zo zetten.
Neem ook duurder dan je zou willen. Want die goedkopere kunnen duidelijk minder gewicht dragen. Bij de duurdere kun je ook met twee grotere kinderen en een volwassene erop. (dat doen wij veel. Ik springen en de kinderen lanceren. Ik heb net een leuke gezien voor een tussenprijs, in twee varianten. 150 kilo en 205 kilo springgewicht (overigens meer dan bij een Elfje staat aangegeven). (levert alleen in Duitsland en Oostenrijk) Plus dat de randen van de goedkopere varianten snel stuk gaan. Wij hebben eentje van Karwei, en de rand is na twee jaar echt stuk, gewoon verteerd. Je kunt ze ook los kopen bij die boerenbond winkels maar dan zijn ze aardig aan de prijs.
Enfin, veel plezier, het is echt leuk!

memmie

memmie

23-04-2010 om 17:25

Trampoline is gekocht

Man heeft gisteren een trampoline gekocht.

geen goedkope en ook geen hele dure, heeft een dikke groenerand en mag tot 150 kilo op.
we hebben een 370 hier zeiden ze tegen me dat 305 ook wel genoeg was maar ik vond dat niet

zondag zetten we hem eerst op met korte pootjes en als man lief over een paar weken een week vrij is graven we hem in

@ mirreke Igrrids reactie op jouw vraag en mijn vraag die kruisden elkaar ....staat wel een beetje stom zo

mirreke

mirreke

28-04-2010 om 00:12

En? springt'ie lekker?

Ik vind de trampoline met afstand de beste speelgoedkoop die we ooit hebben gedaan. Ik hoop dat jouw kinderen er ook zoveel plezier aan gaan beleven!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.