Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Prakje

Prakje

16-03-2009 om 10:40

Trampoline aanschaffen/plaatsen... waar op letten?

Onze kinderen willen graag een trampoline, ze hebben veel speelgoed via Maktplaats verkocht en hebben nu een mooi bedrag bijelkaar. In onze nieuwe tuin is een mooie daar plaats een trampoline van ca 350cm doorsnee.

Waar moeten we opletten bij de aanschaf en het plaatsen van de trampoline?

Heeft iemand nog een ultieme tip?

bedankt! Ook namens de zonen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bloem

Bloem

16-03-2009 om 12:33

Vangnet

Dat er een vangnet stevig/betrouwbaar op te monteren is. Heeft bij ons zeker weten al heel wat ongelukken voorkomen.

Ingraven?

Wij gaan hem binnenkort ingraven. Lijkt mij een stuk veiliger!

mirreke

mirreke

16-03-2009 om 14:44

Wel verstandige adviezen

maar wij hebben de trampo niet ingegraven en we hebben ook geen net. Wat ik weer heel belangrijk vind is een goede dikke rand over de veren. Die veren vind ik enge dingen.
Ingraven ziet er wel netjes uit, en ik heb het al eens overwogen, maar ik heb al gehoord van mensen dat er zo'n vieze stinkende kuil met water ontstaat.
Veel plezier trouwens, de trampoline is de aankoop die het meeste plezier heeft gebracht. Elke dag wordt er wel op gesprongen, ook in de winter.

MaximeM

MaximeM

16-03-2009 om 17:33

Ook niet

Hoi,

Wij hebben hem ook niet ingegraven en ook geen net. Mijn zoontje beweert dat ingegraven trampolines niet lekker springen omdat er geen lucht bijkomt (?) dat van die lucht lijkt me niet kloppen maar misschien dat er toch iets veranderd door het ingraven? Verder hebben wij er rondom gras omheen en is ons jongste kind 10 jaar. Misschien dat ik met kleinere kinderen nog wel een net zou nemen hoor. Trouwens wij hebben wel de poten met 30 cm ingekort, ik vond hem zo hoog op de poten staan. Eerst mijn dochter een tijd laten springen en ik er maar onder kijken hoe laag ze kwam (ik wilde de poten niet te kort maken natuurlijk) en daarna dus 30 korter gemaakt, zelfs ik kan op de trampoline springen zonder dat het doek de grond raakt (nog lange niet , scheelt toch weer mochten ze er eens afkukelen

Maxime

Laurien Witteman

Laurien Witteman

17-03-2009 om 08:13

Omgeving

Naar het schijnt, en dat lijkt me ook redelijk, is het vooral belangrijk dat er niets in de buurt van de trampoline ligt of staat. Als ondergrond gras of zachte matten. En geen overhangende takken.
Laurien

liedewij

liedewij

17-03-2009 om 11:10

Ingraven

Wij hebben 'm ingegraven. Niks geen stinkende kuil, het water zakt wel weg. Lijkt mij toch een stuk veiliger dan zo'n hoog ding waar je met een vaart vanaf stuitert.

Liedewij

ilsepilse

ilsepilse

17-03-2009 om 19:08

Idd ingraven

heeft mijn vriendin ook gedaan , vind ik wel heel veilig zo

Paaltjes en zo

Let op dat er geen paaltjes , stenen randen, muren en tegels in de buurt staan binnen 2 meter van de trampoline. Ik heb een vriendin die op de EHBO werkt en haar verhalen hebben mij doen besluiten zo'n ding niet aan te schaffen. En ook niet veel kinderen tegelijk erop want een armpje is zo gebroken.

Damajo

Seej

Seej

18-03-2009 om 21:45

Niks eronder

Hier is de trampoline echt DE topper. Bij ons is 'ie niet ingegraven, wel zit er een net omheen. Maar misschien een tip voor straks; Let op dat er niets onder de trampoline ligt. Hier wil het nog wel eens voorkomen dat er een tractor of fietsje onder geparkeerd wordt (of een kind op zoek naar een bal ofzo), heel erg gevaarlijk als er dan iemand gaat springen.

Alvast veel springplezier!

Groetjes Seej

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.