Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mama 78

mama 78

26-08-2009 om 12:19

Trakteren in goep 7, ideeén?

Pfff...valt niet mee om elk jaar weer een traktatie te verzinnen.Heb net al van alles opgezocht, maar het meeste wordt nu toch te kinderachtig. Heeft iemand nog een leuk idee voor een meid die gaat trakteren in groep 7? Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een grabbelton

vond dochter hier erg leuk en ook de klasgenoten. We hadden allerlei kleinigheidjes van de action los verpakt en er jongens meisjes en uni dingen in gedaan met bijbehorend papier. Zo wisten ze in welke "categorie" ze pakten.
De juffen wilden ook mee doen hahah! Maar dat hebben we in groep 6 gedaan geloof ik.

En dit jaar heeft dochter schepijs gedaan met van die koekbakjes. 2 verschilende bakken ijs.

Of grote snoepspinnen op een papieren spinneweb, vast geplakt met wat glazuur?
Een klein blikje sisi met daaromheen je eigen papieren omslag?

Van die

Jesse_1

Jesse_1

26-08-2009 om 20:26

Toevallig een leuke gehad

Mijn zoon kreeg zojuist in groep 6:
Een McDonalds Kipnuggets bakje, hier zat een patatzakje in met frites (van die chips-frites dus) en een snoephamburger in een klein plastic doosje. De verpakking kun je waarschijnlijk zó bij de Mac krijgen (is ook reclame).
Grabbelton heb ik ook al eens gedaan, is vooral handig als er meerdere verjaardagen zijn in één klas, of als er kinderen met allergieën zijn.
Jesse

Vic

Vic

26-08-2009 om 22:38

Niet meer knutselen

Hier mag ik vanaf groep 6 al niet meer knutselen voor de tractaties, dat is zóóó kinderachtig (volgens dochter). Ze verzint het ook tegenwoordig zelf. De laatste keer heeft ze cake getracteerd met slagroom en verschillende soorten strooisel. Ik heb vooraf wel even met de leerkracht overlegd of hij het goed vond

Cakejes met marsepeinen"schildjes"

Hier heb ik onze zoon zelfgebakken cakejes uit laten delen waar we een stukje marsepein op plakte met in zijn geval het fc utrecht logo (hetzelfde spul als bij fototaarten).

Wafels

Mijn dochter heeft vorig jaar (groep 6)getrakteerd op wafels met slagroom en daar bovenop een snoepje (smurf, kers, aardbei. De kinderen en juf waren allemaal erg enthousiast, ze hadden dit nog nooit gehad. Ik had de wafels bij de Lidl gehaald, thuis in de magnetron opgewarmd, naar school gebracht en de slagroom en het snoepje werden er op school opgedaan door mijn dochter zelf.

Annet

Annet

27-08-2009 om 22:00

Soesjes met chocoladedip

We kopen dan soesjes uit de vriezer bij de Aldi.
Chocoladedip maken/opwarmen en soesjes aan de bovenkant erin dopen. Doordat ze koud zijn, wordt de dip snel hard.
Bij dochter was dit in groep 7 een groot succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.