Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

16-04-2009 om 20:17

Tractatie in latexhandschoen?

ik wil graag met ziekenhuishandschoenen een traktatie maken(liefst blauwe,maar die kon ik niet vinden)
maar ik heb ze nu bij de action gehaald in het wit,maar daar stond gewoon op latexhandschoenen is dat ook goed en er stond bij gepoederd,dus daar zal ik maar niet iets in doen van popcorn,dan heb je die latex zonder poeder nodig niet?
Anders hang ik er wel een trakatie aan ,zodat ik de handschoentjes opblaas en dichtmaak(steken er 5 vingers de lucht in en zo oud wordt hij ook!)
weet iemand iets meer te vertellen over de handschoentjes of heeft er ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

16-04-2009 om 20:52

Plastic

Hoi,

Als je een handschoen wil vullen met popcorn (waarom, maar dat is je vraag niet) moet je geen latex nemen want dat heeft een smaakje. Je moet dan plastic handschoenen nemen, zoals om je haar te verven. Eigenlijk een plastic zakje maar dan met vingers erin.

Liora

Waar te koop

Die plastic handschoenen zijn te koop bij de bouwmarkt, ze zijn doorzichtig.

Tirza G.

Tirza G.

16-04-2009 om 22:55

Niet doen!

Die latex-ziekenhuis-handschoenen zijn gepoederd, dus dat geeft af aan je tractatie. Bovendien is latex zéér allergeen, wie weet wat voor ellende je voorkomt door ze níet te gebruiken.
Bij bouwmarkten enzo heb je van die doorzichtige gewoon plastic "verf" handschoenen, die kun je wel niet zo leuk opblazen en vullen als die latex-dingen, maar ik zou daar toch maar voor kiezen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

17-04-2009 om 18:35

Tuurlijk wel 100%mama

Die kun je wel kopen hoor als particulier. Bij de apotheek. Althans, hier kan dat. Je wílt het niet, want ze zijn hartstikke duur

Tirza

karin

karin

17-04-2009 om 19:37

Kun je ze ook opblazen?

dank je maar zijn ze wel geschikt om er een traktatie aan vast te maken(dus niets in de handschoen),dus dat ik ze alleen opblaas die gepoederde?(kan dat een aantal dagen van tevoren,of wordt het dan slap,want ons zoontje is zondag jarig en ik zou maandag uitdelen,maar moet vantevoren werken,dus ik moet ze zaterdag maken!
ik heb potloden gehaald met gummen eraan,die wil ik er dan aan vast maken!

liora

liora

17-04-2009 om 21:10

Nou ja

Hoi Karin,

Sorry hoor, maar als ik een latex handschoen krijg met een potlood met gum erop zou ik denken dat een psychopaat aan het werk is geweest.

Waarom in hemelsnaam???

Liora

mee1977

mee1977

17-04-2009 om 22:17

Wel leuk

Ik vind het wel leuk bedacht.
Zoon word 5 en daar staat die hand voor, misschien leuk om op de hand iets te schrijven, in de trant van "Hoera ik ben 5 jaar!"

Maar ik vind dat je ze goed kan gebruiken als je ze opblaas..
Geen idee of latex allergie veel voorkom, maar heel eerlijk vind ik dat je niet met alles rekening kan houden.. Is het bekent dat een kind ergens allergische voor is, dan hou ik daar rekening mee, maar met mogelijkheid tot.. nee daar hou ik geen rekening mee.
Geen idee wanneer je zoon jarig is, maar anders nu vast uitproberen hoe lang de handschoentjes mooi opgeblazen blijft.

Karin/liora

sorry, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als liora; het idee is leuk van die vijf vingers, maar of een handschoen nou zo leuk is... ik krijg er ook een beetje de kriebels van. Waarom niet bijv. de hand van je zoontje op een stuk karton overtrekken en op die manier handjes knippen? Zijn het ook nog zijn 'eigen' vijf vingers.
Bovendien is het volgens mij ook niet zo smakelijk voor je zelf om die gepoederde handschoenen op te blazen.
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat fabriceren

roanne

roanne

18-04-2009 om 17:14

Bah

Ik zou het ook vreemd vinden om van die handen te krijgen. Ik vind die opgeblazen handschoenen toch al lijken op koeie-uiers. Popcorn zou ik in een koffiefilterzakje doen.
Succes!!!! Groetjes, Roanne

Blauw (ot)

Misschien niet voor alle blauwe handschoenen, maar bij ons op het werk zijn de blauwe handschoenen dikker, minder doorlaatbaar en daarom verplicht bij het verplegen van patiënten die chemotherapie krijgen. Ze gaan daarom ook lastiger aan/ zijn strakker door de betere bescherming.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.