Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos Vicee

Roos Vicee

11-07-2011 om 20:54

Tractatie afscheid andere (basis)school

Na de vakantie gaat onze zoon (10 jr groep 6) naar een andere basisschool. Hijzelf en zijn klas vinden dat niet zo leuk want hij zit vrij goed in de groep.
Volgende week gaat hij afscheid nemen... hij gaat dan trakteren en mag de meesters en juffen rond om ook van hen afscheid te nemen.
Ik breek me het hoofd al een tijdje over hoe ik dat ga aanpakken. Ik wil hem iets leuks en aparts laten trakteren maar ik kan maar niets bedenken.
Wie kan me aan een leuk idee helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

11-07-2011 om 21:52

Toen jongste van school veranderde

Dit was eind groep 5.
We hebben een leuke groepsfoto van de klas gebruikt (gelukkig was ik mee tijdens het uitje, dus ik heb zelf een leuke foto kunnen maken).
Die hebben we geprint op briefkaart-formaat.
Op de achterkant hebben we een afscheidstekst geprint. Jongste heeft zelf bedacht wat hij erop wilde hebben.
Het was ongeveer in deze stijl:
Hallo groep 5,

Ik vond het leuk op de ----- school omdat:

ik een leuke klas heb
ik mijn vrienden graag zie
we leuke uitstapjes gemaakt hebben
ik best wel wat geleerd heb
ik de school gezellig vind

Ik hoop jullie nog te zien als ik op de andere school zit.

Groetjes Jantje
[email protected]

Voor de leerkrachten hebben wij een kaart gemaakt met op de voorkant: I hartje Naamschool
Op de achterkant een persoonlijk bedankje namens ons als ouders. Daarbij kregen zij een klein bloeiend plantje. (school is niet zo groot, dus met 10 plantjes was ik klaar)
De leerkracht van jongste kreeg uiteraard ook de kaart met groepsfoto.

mari39

mari39

11-07-2011 om 22:16

Hier

ging zoon van school vrij snel na zijn verjaardag, dus we hadden net snoep gedaan. We hebben voor zijn afscheid toen een grabbelton gemaakt met kleine kadootjes van de Action of. Was een groot succes!!

Vergeet me nietjes

Wij hebben bij de schoolwissel getrakteerd op vergeet me nietjes (en iets lekkers erbij). Klein potje met zaadjes en zelf een kaartje eraan gedaan. Was een succes en voor dochter ook fijn qua achterliggende gedachte bij de traktatie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.