Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Greetje

Greetje

18-09-2009 om 13:33

Toverdrank/heksen

Hulp gevraagd, mijn dochter geeft een heksenfeest en nu wil ik graag toverdrank/heksendrank maken. Ik heb via google ontdekt dat water, azijn en bakpoeder een sissend drankje wordt. Weet iemand nog meer leuke recepten voor toverdrank (denk aan: iets dat rookt, borreld schuimt ofzo, maar niet te giftig...)gr. Greet Oja, alle andere tips mbt een heksenfeest zijn meer dan welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spookverhaal

Hier een 15 jarige die buiten de vaste dingen nog wat eigenverzonnen spookitems had (was in kader van halloween..) In een kleine kring in het donker (of klein lampje alleen) een spookverhaal vertellen (zo uit boek te halen denk ik), en dan de geluiden uit het verhaal 'echt' laten gebeuren. Dus er werd op het raam geklopt (even later klop,klop,klop door papa, die buiten stond) en het gordijn bewoog door een rare windvlaag (stofzuiger door klapraampje laten blazen..) etc. etc.
Voor kleintjes niet te eng maken en misschien niet in het donker, maar alleen overdag met gordijnen dicht...
Het is eerst eng, maae later wint de hilariteit...
groeten albana

Vorig jaar

Vorig jaar heb ik een heksen/tovenaarseestje gegeven. Je kunt nu heel veel halloweenspullen kopen uit bijv. engeland of vs. Prachtig spul en als je een beetje kijkt kost het niet veel. Ik had vorig jaar 8 heksenhoeden voor 5 euro (incl, verzendkosten)
Voor het eten/drinken: groene limonde met ijsblokjes met plastic spinnetjes erin. Door de mayonaise had ik groene kleurstof gedaan (heksensnot), knakworstje met een flinterdun amandelschaafsel (als nagel) rechtop in de ketchup (afgehakte vingers). Buggles chips (lijken op heksennagels)
Wij hadden een speurtocht (gekocht via internet) en aan het eind gingen we een soep koken in een heksenketel, dis ik gemaakt had van een grote ballon met pappiermaché. Bij de feest winkel kun je rooktabletten kopen en als je die eronder aansteekt is het effect ook erg leuk. In de ketel had ik een ijsfontein die ik aanstak en met een beejte roeren daarna in de pan,kwam de dubbele deksel omhoog en eronder zat allemaal griezelsnoep. Het snoep verdeelde ik onder de kinderen in kleine plastic heksenketeltjes (a 50 cent) en dat kregen ze mee naar huis.
Verder had ik de kamer versiert met zwarte slingers en ballonen en in de deuropening hingen spinnenwebben (xenos)
Feestje was een groot succes.

Borrelen

ALs je nog iets borrelends wil maken. Azijn met bakpoeder.

Jakiro

Jakiro

18-09-2009 om 16:07

Heksen cd

Ik heb ooit van Jumbo een feestpakket Griezels gekocht.
Een boekje met spelletjes en recepten voor griezeldingen, een paar griezeldingen (tanden, hoeden etc.) en een CD met heksenmuziek.
Ik heb alleen de CD nog, als je me mailt ([email protected]) kan ik die wel opsturen, heb je in ieder geval griezelmuziek.
Wat ik nog weet is bv groene limonade (Reinde Claude) wat ook heksenlimo heet.
Spaghetti koken in een rode kleurstof, dat zijn dan wormen die je kan eten (of nog griezeliger; de ingewanden van offers...)
Door het hele huis van die kleine plastic spinnetjes, een grote kookpot, heksenbezems, zwarte katten en noem maar op.
Gelukkig komt halloween eraan en is er dus genoeg te vinden.
Jakiro

Suzanne

Suzanne

18-09-2009 om 16:19

Sputnik

Jeugdsentiment: sputnik maken, even gegoogled:
Benodigdheden: cola (waar nog prik in zit - dit is erg belangrijk!); koffiemelk; suiker, hoog glas, lange lepel.
Bereiding: Doe 1 a 2 schepjes suiker in een hoog glas. Voeg hieraan toe een flinke scheut koffiemelk (slagroom kan eventueel ook). Schenk als laatste de cola in het glas. Niet te veel, want dan krijg je een overstroming (tenzij je dat leuk vindt, natuurlijk). Het is de bedoeling dat je het aldus ontstane schuim naar binnen lepelt. Het laagje vloeistof onderin kun je weggooien, want dat is mierzoet en derhalve ondrinkbaar (tenzij je daarvan houdt).
Bugles noemen ze hier heksenneusjes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-09-2009 om 17:13

Hele lange reactie

Paar jaar geleden heb ik dit ook gedaan. Als uitnodiging had ik een glazen vijverbol gekocht en in spiegelschrift de tekst geschreven. De kinderen moesten in de bol kijken om de uitnodiging te kunnen lezen. Voor alle kinderen had ik een heksenhoed en -neus, de kamer was versierd met zwart en spinnenwebben, op tafel had ik een doodshoofd en kaarsen staan. Ik had diverse spelletjes en activiteiten, heb even gezocht wat ik van diverse sites heb gehaald en hieronder komt het -heel lang .

Uitnodiging Een mooie uitnodiging kan je maken op de computer. Als je cliparts hebt kan je bij halloween kijken voor een mooie afbeelding van een heks. Plaats deze op de voorkant van de kaart. Binnenin kan je wat vleermuizen en wat spinnenwebben plaatsen.

Schrijf in de uitnodiging dat het om een heksenfeest gaat, en dat ieder kind totaal in het zwart gekleed verwacht wordt.
Vermeld verder de datum, de aanvangs- en eindtijd.
En vergeet vooral niet je naam en adres te vermelden.

Aankleding van de ruimte Zorg dat de ruimte niet te helder verlicht is, het mag best wat schemerig zijn.Hang slingers op, in de feestwinkel zijn slingers te koop met heksen, of maak zelf slingers van groen en paars crêpepapier. Maak een groot spinnenweb van een hoepel, span met zwart garen draden, en weef met zwart garen hierdoor. Plaats een grote spin in het web. Hang de hoepel op. Spinnen, vleermuizen, en andere griezelige beesten, zijn te koop in de speelgoedwinkel. Kan je ook een grote plastic kikker op de kop tikken is dit helemaal leuk, want die was vroeger een heel knappe prins, maar nu is die door jou betoverd. Plaats de kikker op een stuk boomstam. Als je het hebt een zwarte pluche kat. Zet in een hoek van de ruimte een tafeltje, zelf heb ik de werkezel van de tuin gebruikt, met een kaars, een doodshoofd, een toverboek, zet wat flesjes neer met gekleurd water. Dit gekleurd water kan je maken door levensmiddelen kleurstof te gebruiken, of door crêpepapier in het water te leggen. Heb je een bol van een plafonnière, kan die ook gebruikt worden eventueel met een klein lampje erin. In de dierenspeciaalzaak zijn leuke muisjes te koop, verspreid die door de ruimte. Zet wat lege jampotten met een waxinelichtje erin neer. Maak er een echt heksen hol van.

Aankomst van de gasten Zorg dat je alles klaar hebt staan, Verkleed je zelf eventueel als opperheks. Wij hadden het feestje gespeeld in de vorm van een school. De opperheks leerde de kleine heksen heksen.

Grimeren Voorbereiding om te grimeren; heksen hebben veelal pukkels in het gezicht. Deze kan je zelf maken van: vloeibare rubber om gietmallen te maken. Ga als volgt te werk:

Neem een plastic zakje, leg die voor je op tafel. Maak met een kwast de bodem van de pukkel, door een dun laagje rubber in een cirkeltje aan te brengen. Maak zoveel bodems als nodig zijn. Maak van tissues kleine propjes en leg die op de bodempjes. Bedek de tissue met een laagje rubber en laat het drogen. Dit kan eventueel met een föhn. Breng een tweede laag rubber aan en laat weer drogen.

Terwijl de heksen de muts aan het maken zijn kan je beginnen met het grimeren.

Het grimeren zelf.

Haal een pukkel van het zakje en plak het met mastiek - lijm voor bij 't grimeren- op het gezicht en eventueel nog een op de neus.
Breng nu een basis aan van grijs over het hele gezicht. Teken met een penseel en zwart de gezichtslijnen, rond de mond en de ogen. Breng op de pukkels wat groen aan en een klein beetje donker rood.
Breng eventueel wat zwarte tandenlak aan.

Knutselen Maak samen voor ieder kind een heksenhoed. Hier heb je voor ieder kind 1 1/2 vel zwart fotokarton voor nodig.
Knip voor de rand een cirkel, zo groot mogelijk uit het hele vel fotokarton. Knip uit de midden een cirkel uit zodat er een rand overblijft.
Maak van het 1/2 vel een trechter, en niet deze vast met nietjes. Maak aan de onderkant knipjes van ongeveer 1 cm. Stop de punt in de opening van de rand en vouw de knipjes om en plak deze vast aan de onderkant van de rand.
Versier de hoed met sterren, zonnetjes en maantjes van gekleurd papier.

Indien je het feestje houdt in de tijd dat de tuinen gesnoeid worden, en je hebt de beschikking over b.v. wilgentakken, dan kan je samen voor iedere heks een bezem binden.
Neem een dikke tak die als steel fungeert, Neem een bosje takken dat wat dunner is en maak de takken even lang. Bind met behulp van ijzerdraad de takken om de steel. Stop het uiteinde van het ijzerdraad goed naar binnen.

Spinnen.
neem een zwart bolletje wol, en vier pijpenragers. Steek de pijpenragers door de wol en buig de poten.

Heksen spelletjes Bezemsteel vliegen;
Wat heb je nodig: 1 of 2 heksenbezem(s), pilonen om een parcours uit te zetten.
Het gaat er niet om dat de heks zo snel mogelijk vliegt, maar dat ze sierlijk vliegt.
Vlieg zelf de route voor, laat de heksen de route navliegen.
Vlieg deze route ook eens met twee heksen op een bezem.
Tijdens het vliegen moet de heks goed uitkijken of ze trollen en elfen ziet. Zijn deze in de buurt dan moet ze hard op de grond spugen om de trollen en elfen bang te maken.

Krijsen.
Dit moet een heks goed kunnen! Verdeel de groep kinderen in drieën. De eerste groep staat aan de ene kant van de tuin, en krijgt een zin ingefluisterd. Op het teken van de ouder wordt die geschreeuwd. Een tweede groep heksen staat de andere kant van de tuin en probeert de zin te verstaan. In het midden van staat de derde groep heksen die als stoorzender fungeert. Zij krijsen zo hard dat de eerste groep niet te verstaan is voor de tweede groep.

Toveren.
We eten allemaal een toverbal om meer toverkracht te krijgen. Met z'n tweeën bedenken de heksen zelf een toverspreuk, en we laten zien wat er met die spreuk kan gebeuren.
Om te kunnen toveren kan je gebruik maken van een goocheldoos en de kinderen twee aan twee een truc te laten oefenen en deze te laten uitvoeren. Ook zijn er in de bieb boekjes met allerlei trucs. Bijvoorbeeld "Ik zie, ik zie", van Ruth Thomson (uitgeverij Piramide)

Heksen eten Indien u de beschikking heeft over een vuurkorf is het leuk om hierop een grote pan te plaatsen en de kleine heksen zelf een heksensoep te laten maken. Heeft u geen vuurkorf dan kunt u wat takken bijeen leggen, wat rood crêpe papier eronder in met aan de bovenkant wat oranje vlammetjes van papier. Laat hun zelf verzinnen wat daar allemaal in moet. Deze heksensoep moet zeker 14 dagen staan voordat hij goed van smaak is. Daarom heeft u zelf al een heksensoep gemaakt, Champignonsoep. Alleen was u niet tevreden over de kleur. Laat ieder kind een kleur kiezen, doe de soep in een kom en roer er wat levensmiddelen kleurstof door.

Onder weg in het bos, wil de heks geen oud brood. Zij maakt een kampvuur-in de vuurkorf- en bakt haar brood om een stok. Zorg dat je wat bamboestokken hebt, voor iedere heks een. Maak een brood deeg, dit kan gewoon van een pak Broodmix, bereid het volgens de gebruiksaanwijzing. Geef ieder heks een stukje deeg laat het tot een worstje rollen, en draai het over het begin van de stok. Bak het brood boven het nog smeulende vuur, draai de stok steeds rond. Als het brood mooi bruin en gaar is kan je er een stuk afbreken, en dit in een mengsel van suiker en kaneel dopen en dan opeten. Ook kan je een kommetje jam neerzetten om te soppen. Heerlijk.....

Een ander menu kan bestaan uit Maden met Drakenbloedsaus (macaroni met tomatensaus). Of wormen in bloederige jus (spaghetti met tomatensaus). Om de saus extra knapperig te maken kan op op het allerlaatste moment wat taugé toevoegen.

Het toetje
Het toetje is het sluitstuk van het heksenfeest. Maak een groene geleipudding, en laat er tijdens het opstijven een plastic spin of een ander griezelig beest in zakken. Het leukst is het als alle heksen een eigen puddinkje krijgen met hun eigen griezelbeest.
Voor de gelei: 1 pakje Trixy gelly pudding in citroen smaak, 1 a 2 druppels blauwe levensmiddelenkleurstof. Voeg de kleurstof zeer voorzichtig erbij want je hebt echt maar heel weinig nodig.

Traktaties In de snoepwinkel kan je van alles vinden om binnen het thema te blijven:
spekmuizen, groot en klein
vleermuizen,
lolly's, die de mond rood en groen verkleuren
toverballen

Als dit niet genoeg keus is dan kan je zelf nog iets maken:

snoephuisjes:
Leg in het midden van een droog koekje -vlaamse kermis- een lekker snoepje. Smeer op een ander koekje chocoladepasta, en snijd het voorzichtig door midden.
Maak het dak door de twee helften aan elkaar te plakken met glazuur. Versier het met kleine snoepjes en bestrooi het met poedersuiker.
Ter afsluiting Dit bovenstaande programma is niet het enige wat je kan doen bij een heksenfeest, maar het is vast een goede stap in de richting. Laat je eigen fantasie eens lekker op de loop gaan en leef je uit.
De kinderen die bij ons naar de heksenschool zijn geweest hebben het er nog over ze vonden het het einde.

Binnenkomst
Eten

*Cadeaus uitdelen: ballontrappen
*Vleermuis doorgeven op de muziek (alternatieve stoelendans)
*De opperheks
De kinderen zitten in een kring. In het midden staat de opperheks. Dit kind is geblinddoekt. Zo stilletjes mogelijk wisselen twee kinderen (die u aanwijst) in de kring van plaats. Ze moeten hierbij binnen de cirkel blijven. Wordt er een gevangen door de opperheks, dan wordt hij/zij de nieuwe opperheks
*Stoelendans"Een persoon gaat de kamer uit. In de kamer staan drie stoelen op een rijtje. Terwijl het kind weg is, gaat iemand op één van de drie stoelen zitten. Het kind in de gang wordt binnengeroepen en voelt, ruikt, betovert etc. de drie stoelen en wijst dan feilloos de stoel aan waar iemand opgezeten heeft. Truc: met het kind in de gang is afgesproken bij het binnenroepen: 'Kom!' = de eerste stoel , 'Kom binnen' = de tweede stoel en 'kom maar (naam van het kind)' = de derde stoel. Door de show van het bevoelen/ optillen etc. van de stoelen spannend te maken, wordt het steeds leuker."
*Zwarte kunst
*Wat voel ik daar?
*Heksendrank maken: Heksendrank maken
Er wordt een brouwsel gemaakt van klaar gezette ingrediënten, als appelsap, spa rood, sinaasappelsap, suiker enz. Ook zelf proeven (!) maar ook iets overlaten voor de jury.
*Hekseneten
Proef en voelspel. Raad wat het echt is! Proeven met een blinddoek of afgeplakte bril:
Betovering verbreken 
Deirdre: "Ik heb me verkleed als heks en zat ik in een ketel met daarin smeulende wierook (in een donkere kamer met papieren lantaarntjes verlicht) te roeren. De kinderen moesten boven komen, waar ik ze vertelde dat ze nu betoverd waren en in mijn macht. Als ze alle taken die ik hen gaf goed zouden uitvoeren, waren ze weer vrij, maar dit zou ze toch nooit lukken.... De taken bestonden uit o.a.:
griezelbeesten rijgen (snoepwurmen, kikkers enz. aan een draad rijgen tot een ketting).
allerlei etenswaren geblinddoekt voelen en raden wat het is. Bijvoorbeeld natte ontbijtkoek (hondenpoep..), koude spaghetti (wurmen).
een insect in een kring aan elkaar doorgeven en diegene die het beest vast heeft als de muziek stopt, is af.
Toen ze klaar waren, mochten ze boven kijken of de heks er nog was. Tot slot was er nog poppenkast met een heks."
Wat is er weg?
Angeline: "Alle kinderen gaan in een kring zitten,leg in het midden een heksenhoed met daaronder verschillende voorwerpen(griezelige snoepjes,of insekten bijv.)Alle kinderen moeten goed kijken wat er onder de hoed ligt.Een kind gaat even op de gang en er word iets onder de hoed vandaan gehaald,waarna het kind terugkomt en onder de hoed kijkt en moet vertellen wat er onder de hoed is verdwenen."
Krijsen.
Dit moet een heks goed kunnen! Verdeel de groep kinderen in drieën. De eerste groep staat aan de ene kant van de tuin, en krijgt een zin ingefluisterd. Op het teken van de ouder wordt die geschreeuwd. Een tweede groep heksen staat de andere kant van de tuin en probeert de zin te verstaan. In het midden van staat de derde groep heksen die als stoorzender fungeert. Zij krijsen zo hard dat de eerste groep niet te verstaan is voor de tweede groep.
Hete heksensoep
• Benodigdheden
Een grote ketel, veel spullen om in de soep te gooien (dennenappels, eikels, kastanjes, erwten, veertjes, enzovoort), een grote soeplepel.
• Verhaal
De “heerlijke”, hete heksensoep wordt gemaakt volgens een geheim recept. Maar omdat het feest is, mag het recept verteld worden.
• Spelactiviteit
De heksen pakken om de beurt iets om in de pan te gooien. Met hun heksenstem vertellen ze wat ze erin gooien: hagedissenogen, veren van de zwarte gier, drollen van een groene draak, enzovoort. Als iedereen geweest is, moet er goed worden geroerd. Tot slot dansen alle heksen om de hete soep, terwijl ze wilde kreten slaken!

Groot magisch heksenboek
Sylvia: "Aan het eind kregen alle heksen een 'groot magisch heksenboek' mee (elke heks heeft immers een toverboek) dat ik zelf had gemaakt. De inhoud bestond uit een heksendiploma, een pagina met de groepsfoto, een heksenkleurplaat, heksensoepspreuk, heksendrankrecept en een heksenversje. Je kan er eigenlijk van alles in kwijt, en het is een leuke herinnering aan het feest."
Snoepjes toveren
Monique: "Neem een grote wokpan of een ouderwetse ketel en zorg voor allerlei snoep dat met tovenarij te maken heeft, zoals muisjes, kikkers, slangetjes. Maak bij ieder snoepje een rijm. Na elk rijm mag elk kind het bijbehorende snoepje uit de ketel nemen en in zijn/haar zakje stoppen. Dit gaat door tot er geen snoep over is en de kids een kant-en-klare snoepzak hebben getoverd. Er leuk voor kinderen van 6 -7 jaar."
vleermuizenbloed: jam of ketchup
drakensnot: mayonaise
kattenpoep:pindakaas of chocopasta
*De pukkel op de heksenneus
Angeline: "Teken op een groot stuk karton een heksenhoofd met een flinke lange heksenneus, geef de aanwezige kinderen een kauwgom in hun mond en doe ze daarna om de beurt een blinddoek om. Daarna moeten ze de kauwgom proberen op de neus van de heks te plakken. Degene die de juiste heksenpukkel heeft gecreëerd, wint."

Buiten activiteiten
Estafette + houtblokken
Spinnenloop (eieren + lepel)
Ringslak werpen

Toverstokken
Soepstengels die u deels in chocola en gekleurde hageltjes doopt.
Toverdrank
Paulina: "Doe in een blender bevroren bosbessen, vanille-ijs en appelsap, flink pureren en je hebt een toverdrankje. Wat tovert het dan? Een blauwe tong!"
Een maaltijd
Annalice:" Laat vuurkorven flink branden. Brooddeeg maken en een homp om een (bamboe)stokje kneden. Gaar laten worden boven het vuur en daarna 'het gat' vullen met een knakworstje. Maak van Trixiepudding een enorme drilpudding. Vlak voor dat de pudding stijf wordt, er plastic spinnetjes in laten zakken."

Massi Nissa

Massi Nissa

18-09-2009 om 17:24

Droevige conclusie nav posting rosa

Ik kan het helaas niet leuker maken: ik houd niet genoeg van mijn dochter. Ik zou namelijk nooit, nooit zo gruwelijk veel moeite doen voor een verjaardagsfeestje als beschreven in de posting van Rosa. Het klinkt als het feestje van de eeuw, van het millennium, maar het eerste woord wat mij te binnen schiet (na "acute burnout") is buitensporigheid.
Groetjes
Massi (hele slechte moeder)

Tirza G.

Tirza G.

18-09-2009 om 18:51

Jawel massi

Ik heb in gr 7 een HarryPotter feestje gegeven (heksen is mij te wijdlopig als thema en bovendien te seksistisch). Ik heb een vriendin met een kind iets ouder in ongeveer dezelfde periode jarig en we hebben samen wat dingen verzonnen. Zij is nogal handig en flanste een paar capes in elkaar, ik kan heel goed dingen kopen (inderdaad: halloween-zooi). Aan de HP-boeken heb je natuurlijk een prima houvast voor namen enzo. Met dochter erbij van alles lopen verzinnen en echt, het was hartstikke leuk. Omdat ze al groter waren, hebben we een HP-quiz gedaan en buiten in die maffe capes gezwerkbald (gewoon met een tennisbal, die is tenslotte ook een soort van goud). Het rondlopen met die capes alleen al in het donker was ge-weldig. Het is allemaal een kwestie van timing. In gr 7 kunnen ze geweldig goed meeverzinnen en meehelpen, het was echt een topfeest terwijl ik naar mijn idee helemaal niet zoveel bijzonders gedaan had. De spullen (capes, halloween-zooi etc) zijn in een doos gegaan en doorgegeven naar vriendin voor háár feest. En later zijn ze ook nog twee keer doorgeschoven naar anderen voor feestjes, zo hadden we er veel lol van

Tirza

Kiki

Kiki

18-09-2009 om 21:25

Lol massi

Ik vond het een geweldig leuke posting van Rosa. Maar ik neem toch aan dat Rosa dit niet allemaal op één feestje heeft gedaan. Je kan gewoon een keuze maken uit de waslijst die zij hier geeft.

Ik wilde dat mijn zoontje oud genoeg was, mijn schoonmoeder is echt superhandig en die zou ik allemaal dingen laten knutselen en dan zelf natuurlijk met de eer strijken.

margje van dijk

margje van dijk

18-09-2009 om 21:25

Inderdaad

Het is leuk als je zoveel aankleding en knutseldingen doet, maar juist met 'toveren' kun je ook heel veel doen met suggestie.

Ik heb ook al 2 harry-potterfeesten achter de rug. Daartoe had ik trouwens gewoon een kist gehuurd met attributen, dan ben je nog sneller klaar dan kopen (Tirza .

Voor de 'bezigheden' doe je inderdaad een toverdrankje, maar dat bezemsteel-vliegen deden wij bijvoorbeeld door ze het pleintje op te jagen met een bezemsteel (die zaten gelukkig in de kist) en ze les te geven. Mijn man was er heel goed in. Bezem op de grond naast je, je hand op heuphoogte er boven houden en dan heel overtuigend "Op" zeggen. Als je het goed zegt, vliegt die bezem er zo in. Als er niks gebeurt moet je beter oefenen. Dan staan ze zo vijf minuten te oefenen, totdat er eentje stiekum snel die bezem oppakt en triomfantelijk roept dat het hem gelukt is. Dan zie je de anderen kijken: verdomd, het is hem gelukt! De een na de ander helpt elkaar en uiteindelijk hebben ze allemaal de bezem in hun hand. Daarmee ben je zo een kwartier verder. En dan estafette over het plein dus.

Overigens regende het ook een keer, toen hebben we ze met bezem en al om de beurt van beneden naar boven laten rennen (twee trappen en weer terug) met stopwatch.

En kringspelletjes als zwarte magie, het-oog-van-de-basilisk (dat is zo'n doodval-spelletje), toverspreuken oefenen (ook zeer succesvol: je schrijft wat spreuken op briefjes en dan moeten ze in tweetallen aan de slag: de een moet de spreuk zeggen en de ander moet hem zo perfect mogelijk uitvoeren. Dus doodvallen, toverstok laten vallen, een dansje doen, verstenen, etcetera).

Kortom, het kan heel leuk zijn zonder dat het veel moeite hoeft te kosten.

Zeker als je 3 kinderen hebt, zodat je het hele feestje drie keer kunt afdraaien (ik heb nog 1 keer te gaan). Dat is pas efficient

Succes ermee!
Margje

Toke

Toke

18-09-2009 om 23:53

Huis- tuin- en keukentovertrucs

Hier ook HP-feestje met trucs waar 7-jarige jongens helemaal versteld van stonden. Vooral ook omdat ze het zelf deden.
- Bord water. Peper in strooien. Toverstokje tippen in magische vloeistof (= afwasmiddel puur). Druppel in bord laten vallen, toverspreuk en PATS alle peper schiet naar de rand van het bord
- Glas gewoon water en glas zeer zout water. Ei (ongekookt) in glas met gewoon water doen. Ei zal zinken. Toverspreuk uitspreken of gekleurd poeder of ecoline in glas met zout water doen. Ei zal drijven. Wel even vooraf checken of water zout genoeg is.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-09-2009 om 21:23

Hahaha

Mijn posting was een selectie van wat ik van internet had geplukt . Ik heb het niet allemaal gedaan alhoewel het een geweldig feest was. Om de cadeaus door te geven hebben we een soort stoelendans gedaan: op de muziek werd een rubberen rat doorgegeven. Stopt de muziek en heb je de rat dan mag je je cadeau geven.
Verder hebben ezeltje prik gedaan, maar dan met een getekend heksenhoofd en moesten de kinderen hun kauwgum er op plakken, we hebben een estafette met kruiwagens en houtblokken gedaan, het schreeuwspel, marshmellows geroosterd, ringslak werpen, toverspel, zwarte kunst, betoverde stoelen (mbv oudste), wat voel ik daar... En verder weet ik het niet meer.
Ooit ook een HP-feest gehad. Dat was werkelijk het meest geweldige feest dat we ooit hebben gegeven.
Groetjes, Rosa

greetje

greetje

22-09-2009 om 07:49

Dank jullie wel

Dank jullie wel voor jullie uitgebreide reacties! Het feest moet nu wel een succes worden! Gr. Greetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.