Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

26-01-2009 om 12:10

Totaal andere pastarecepten?

Wie heeft er een totaal anders-dan-anders pastarecept voor me? Ik heb al die gewone varianten wel gezien eigenlijk.
Heeft bijvoorbeeld iemand een recept voor pasta met oesters in cognacsaus, ik noem maar iets? Of pasta met knolraapjuliënne en saffraan? Wat is jouw bijzondere recept?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

26-01-2009 om 12:25

Kerrie en prei

Maar misschien vind jij deze 'gewoon'

Guinevere

Guinevere

26-01-2009 om 13:12

Ja...

...da's inderdaad een gewone, zoiets staat wel in mijn kookboek. Ook best wel eens aardig trouwens...

Deze?

Macaroni met room en kaneel.
Macaroni bijna gaar koken, afgieten, melk erbij, opnieuw aan de kook brengen met flink veel suiker, kaneel en rozijnen, serveren met stijfgeslagen slagroom.

Zoiets?

Guinevere

Guinevere

26-01-2009 om 15:13

Iets nieuws gevonden met pistachenoten:

Ik heb iets nieuws gevonden op de site van Sophie: Penne lisce with pistachios
For 4 people: 500 g di Penne lisce, 100 g pistachos, 1 soft cheese, 250 cl single cream, 50 g grated parmesan cheese, butter, salt

Shell and finely chop the pistachios. Melt bain-au-marie the knob of butter and cheese, add the cream and the pistachios and season with salt and pepper. Cook the pasta in boiling salted water and drain al dente. Then toss it in the pan with the sauce and sauté for a few minutes. Sprinkle with grated parmesan and serve immediately
Toch maar even in het engels gedaan. Ik moet nog steeds een spoedcursus Italiaans doen, haha.
Haha Dirksmama, die is zéker anders, eten jullie die als toetje? Ik zal er eens over nadenken, ik eet zelf bijna nooit toetjes...

Rembrand

Rembrand

27-01-2009 om 08:50

Dirksmama.

Mijn moeder noemde dat vroeger altijd pijpjespap.
M.

~~esther~~

~~esther~~

27-01-2009 om 14:57

Sardientjes en rozijnen

Siciliaans recept, aangepast door Nigel Slater (in The 30-minute Cook).

voor 2 pers:
200 g bliksardientjes
75 g venkel (~halve knol), dun gesneden
250 g spaghetti
1 ui, gesneden
4 eetl olijfolie
beetje saffraan
4 eetl pijnboompitten
3 eetl rozijnen, geweekt
4 ansjovisfilets, kleingesneden

Venkel 4 minuten koken in het water waar daarna de spaghetti ingaat.
Ui glazig bakken. Rest erbij en nog 5 minuten bakken.
Gekookte spaghetti erbij. Klaar.

In Happy Days van Jamie Oliver staat ook een leuke met venkel en salami en gebakken broodkruim.

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 17:14

Lekker esther

mmm, dat spreekt me wel aan Esther! Vooral de combi ansjovis-rozijnen is wel apart. Die komt op mijn lijstje!

Suzanne

Suzanne

28-01-2009 om 09:12

Spaghetti met zuurkool

Toevallig had ik het er gisteren over met een vriend van me. Eén van zijn favoriete recepten was.. spaghetti met zuurkool! Verder deed hij er appel en ananas door. Verder weet ik het niet. Op google vond ik deze, met banaan:
Spaghetti met zuurkool
(hoofdmaaltijd, 5 personen)
Ingrediënten:
500 g spaghetti
500 g zuurkool
250 g champignons
250 g spekblokjes
250 g geraspte oude kaas
1/8 l zure room
3 uien
(verse) knoflook
(verse) basilicum
(olijf) olie of boter
1 bouillonblokje
2 à 3 bananen
Bereiden:
Breng een pan met ruim water met bouillonblokje aan de kook. Kook hierin de spaghetti bijna gaar. Na afgieten wat olie of boter toevoegen, omscheppen en laten staan tot verdere verwerking.
Bak in een koekepan de spekjes in eigen vet uit. Maak de champignons schoon en snij ze in partjes. Snipper de uien. Snij de bananen in plakjes. Bak de uien en champignons in de uitgebakken spekjes.
Verwarm de oven voor op 175°C (gasoven stand 3 - 4, elektrische oven stand 4 - 5).
Zet de koekepan op een heel laag pitje (evt. vlamverdeler) en voeg de zuurkool en zure room toe. Laat het geheel onder regelmatig roeren op temperatuur komen en maak het op smaak met knoflook, peper, basilicum (veel) en eventueel wat zout.
Voeg de spaghetti toe, schep het mengsel goed door en doe het in een vuurvaste ovenschaal. Leg de plakjes banaan erop en strooi de kaas erover. Zet de schotel vervolgens 15 minuten in de oven

Gegeten in parijs

Pasta met kerriesaus, ananas en garnalen. En lekker....
Jonne

Spaghetti met zuurkool (en bananen...)

brbrbrbr. Dat klinkt vies!!

Ingrid

Guinevere

Guinevere

28-01-2009 om 21:16

Ieks

Ja, van het idee zuurkool met bananen te eten krijg ik ook de griebels. En al helemaal met pasta. Misschien is het juist daarom goed het te proberen. Vroeger dacht ik tenslotte ook dat patat pinda een oneetbare combinatie was, en dat vind ik nu zóó lekker!
Pasta met kerrie kan natuurlijk ook maar dan kom je als snel in de oosterse noedels-hoek he.

J o l a n d a

J o l a n d a

28-01-2009 om 23:16

Dit eten wij graag

kipfilet in stukjes snijden en kruiden en bakken
macaroni koken
ondertussen twee komkommers in blokjes snijden,
een bakje cherrytomaatjes halveren,
een blik perzik in stukjes snijden (de perzik)

de groente en de kipfilet in een schaal mengen
de macaroni apart serveren

dressing maken van perziknat met een lepel halvanaise, peper en zout, goed mengen

Eet smakelijk (en gezond en vrij licht)

Jolanda

Andere manier

Oud recept dat mijn moeder wel eens maakte, het lijkt een beetje op wat Jonne in deze draad schrijft:
* spaghetti koken (macaroni kan ook)
* bananen bakken (hele banaan dus, per persoon eentje)
* schijven ananas bakken
* gehaktballetjes (kant en klaar of zelf maken)
* kerriesaus

Wij noemden het altijd 'spaghetti Hawaii' . Ik krijg er meteen al zin in, zal het weer eens maken binnenkort.

En macaroni à la genista, ook heerlijk

Pasta met spinaziesaus

nodig:
pasta naar keuze (Bob de Bouwer pasta is leuk )
450 g diepvriesspinazie
250 g champignons
1 bakje spekjes
150 g Boursin
nootmuskaat

Laat de spinazie ontdooien. Snijd de champignons in dunne plakjes. Bak in een pan de spekjes en de champignons (spekjes in hun eigen vet en dan de champignons erbij). Verwarm in een andere pan de spinazie met de Boursin en nootmuskaat naar smaak. Kook de pasta.
Roer de spinazie + Boursin tot een egale saus en giet het overtollige vocht van de champignons + spekjes af. Roer de spekjes + champignons door de spinaziesaus.

Eet smakelijk!

Hmmm

Die zuurkoolbanaanpasta valt voor mij duidelijk in de catagorie Lasagne met satevulling (heb ik eerlijk eens voorgeschoteld gekregen, gelukkig zat er een ruime salade bij). Zelf aten we gisteren tagliatelle met een zelfgemaakte saus van kip/ham/prei/bechamel. Ruim oude kaas erover strooien en salade erbij.

Guinevere

Guinevere

29-01-2009 om 12:42

Lasagne met sate

Oh! Vreselijk! Dat doet met denken aan een krantenadvertentie voor een bezorgpizzeria. Die hadden....Pizza Saté op de lijst staan. Gewoon een basispizza kaas tomaat en daarop satévlees en pindasaus. Viezer dan dat bestaat volgens mij niet :-p

Iiiieeekkksss....

spaghetti/zuurkool/bananen. En dan had ik de basilicum nog gemist. Hoe bedenk je het....

Heb je dit echt gegeten Suzanne??

Ingrid

aggie

aggie

29-01-2009 om 19:30

Corsicaanse spaghetti en dan anders

Een heel simpel recept, maar ontiegelijk lekker. Mijn kinderen van 2 en 5 eten het zelfs heeeeeel graag! Kijk naar de ingredienten en begrijp dat dat best bijzonder is

Spaghetti
makreel (2 of 3 blikjes op olie)
olijven (handvol)
blikje pizzatomaten
oregano
ui
3 knoflooktenen
chilipoeder
1 tl suiker

Snipper de ui en fruit deze met de knoflook in olie. Voeg chilipoeder toe.
Voeg de tomaten toe, de olijven (in ringetjes gesneden) en twee theelepels oregano en 1 tl suiker. Breng aan de kook en laat dit tien minuten pruttelen zonder deksel.
Daarna de makreel erbij. En nog goed doorwarmen.

Kook ondertussen de spaghetti. Alles door elkaar....mmmmm

Groetjes,

Aggie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.