Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mama

mama

31-07-2009 om 22:44

Tot welke leeftijd bloot in tuin/strand

Hopelijk in de juiste rubriek, maar dan toch in ieder geval maar even de vraag. Wij zijn momenteel op vakantie in een huis van bekenden (die er zelf niet zijn), en dat heeft een zwembad. Onze kinderen (m/j), net 2 en bijna 4, lopen daar met dit mooie weer zo'n beetje de hele dag bloot rond. Zwembroekjes, daar hebben ze gewoon geen zin in en kleding ook niet. Voor het huis moeten ze wel een onderbroek oid aan, achter laten wij ze lekker gaan. Wij lopen er zelf ook wel eens bloot rond, als we willen zwemmen en alleen wijzelf zijn er. We slapen ook bloot en doen daar verder tegen de kinderen ook niet moeilijk over. Ben zelf net als mijn man vroeger als kind vaak naturistisch op vakantie geweest, nu doen we daar niets mee. Laatst vond mijn schoonmoeder dat zoon ook op het strand geen zwembroek aanhoefde, ik vond dat een beetje een twijfelgeval.

Wat vinden jullie nu eigenlijk? Wat is de mores? Toen er laatst vrienden waren met kinderen in diezelfde leeftijd wilden die allemaal zwemkleding aan en ook mijn neefjes van dezelfde leeftijden trekken snel een zwembroek aan (de oudste van 5 wil al niet meer bloot door mij gezien worden...). De meisjes van 5 droegen zelfs bovenstukjes! Ik was echt verbijsterd, ik liep vroeger op 11-jarige leeftijd nog in een zwembroek zonder bovenstuk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

ik vind dat zeker op de leeftijd van jouw kinderen ze prima in hun blootje buiten in het badje kunnen spelen. Voor zou ik ze inderdaad ook een broekje laten aantrekken, maar in de tuin, prima. Ik zie het probleem niet.

Goed, ik sta er precies hetzelfde in als jij. Verbaas me soms ook dat kinderen op jonge leeftijd al niet meer bloot gezien willen worden.

groetjes van Purk

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2009 om 00:21

Waar je jezelf prettig bij voelt

Ik vond het prettig om mijn kinderen iets aan te trekken, maar stiekem ook omdat ik die kleine kleertjes zo schattig vond staan. Als jij het leuk en goed vindt om ze lekker bloot te laten rondlopen in de tuin dan vind ik dat helemaal niet raar als ze zo klein zijn. Wanneer je ze dan wel iets aan moet gaan trekken vind ik lastig. Gevoelsmatig zou ik zeggen vanaf 6 jaar als er vreemd gezelschap bij is en zonder vreemd gezelschap tot ze het zelf niet meer willen.

Suus

Suus

01-08-2009 om 08:12

Kan

hoi
Voor mij zit het verschil in of er anderen bij zijn of dat je alleen in de achtertuin bent.

Ik heb 2 dochters, een van 7 en een van net 5.

Sinds oudste zo'n 5 jaar was heb ik haar een zwembroekje aangetrokken op het moment dat er anderen bij waren. Ze is erg lang, met 5 jaar al zo'n 1.20 dus leek wel ouder.
Jongste is net 5, die heeft afgelopen jaar nog in haar blote billen rondgelopen maar nu krijgt ze toch ook wel een zwembroekje aan.

anders vind ik het als er niemand bij is. Wij hebben ook een zwembadje achter in de tuin en daar zwemmen ze regelmatig in hun blootje als er niemand anders bij is.

het blijft persoonlijk, er is denk ik geen vaste leeftijd te trekken wanneer het 'netjes' is om niet meer bloot te zwemmen waar anderen bij zijn. Als jij er een goed gevoel bij hebt, zou ik het niet laten.

Suus

Hier

beslist ze (6,5) daar al een tijd zelf over, ze wil in elk geval nu niet meer zonder bovenstukje (ze draagt bij voorkeur bikini's). Dat is indd anders dan toen ik jong was, toen had ik alleen een zwembroekje aan.

Vic

Vic

01-08-2009 om 14:44

Leuk

Ik ben niet zo'n voorstander van bloot lopen. Niet vanwege overdreven preuts, maar ik vind het gewoon niet nodig. Mijn dochters hebben een bikini of badpak aan. Ook de jongste (4,5) met bovenstukje. Het staat haar erg leuk.

mama

mama

01-08-2009 om 20:35

Onpraktisch?

Volgens mij is bloot niet echt onpraktischer, ikzelf vind zand in een zwembroek altijd veel vervelender dan zand dat ik er gewoon af kan vegen
Het is zo begrijp ik uit de reacties wel opmerkelijk dat onze kinderen gewoon echt liever geen zwemkleding dragen. Ikzelf had dat vroeger ook, dus dat is wel grappig. Insmeren en verbranding vind ik niet echt een issue, piemel smeer ik hier niet in, die verbranden volgens mij echt niet hoor. En de billen worden net zo snel bruin als de ruggetjes, dat is puur een kwestie van gewenning. Het is volgens mij dus vooral smaak.
Heb dochter haar bikinibroek vanochtend nog aangeprezen, maar nee hoor. Toen zoon zijn nieuwe zwemshort nat was geworden, wilde hij hem uit.

Blunder van de dag: Dochter van net twee trok vandaag in de bakkerszaak waar ik op brood wachtte ook ineens haar korte broek en onderbroek uit, ik lag echt in een deuk en heb haar snel naar mijn man gebracht. Ze is net zindelijk, dus volgens mij heeft het daar ook mee te maken. Het is ineens allemaal erg interessant!

Piemels verbranden ook, hoor

Natuurlijk verbranden piemels ook... hoezo niet, inderdaad Pelle!

Hier een oudste van 10 die nog graag in zijn blootje in het badje in de tuin gaat, 2 meiden van 6 die allebei vanaf hun 4e een bikini met topje dragen, want dat vinden ze 'groot' staan en een knul van ruim 3 die wisselt af. Hij vindt een broekje interessant omdat hij meestal een luier droeg, maar sinds hij zindelijk is maakt het eigenlijk niets uit.

Op strand vind ik vanaf een jaar of 4 een broekje wel een must, met vrienden in onze tuin vraag ik oudste ook wel een broek aan te doen, maar jongste mag het nog zelf weten.

Jons

Ellen

Ellen

03-08-2009 om 00:58

Niet bloot

Bij mij hebben mijn kids altijd een zwembroek of bikini gedragen. Niet uit preutsheid maar ik vind het gewoon veel leuker staan.

En Jons: 10 jaar en dan nog bloot in een zwembadje? Dat ga je toch niet menen he?

Groet

Linda99

Linda99

03-08-2009 om 08:17

Ook niet

Hier nooit bloot op het strand. Waarom eigenlijk wel? En in de tuin eigenlijk ook niet. Mag wel maar hebben ze zelf geen behoefte aan.

Anonix

Anonix

03-08-2009 om 08:32

Hier ook hoor

Mijn oudste van (bijna) 10 loopt ook graag in z'n blootje. Waarom niet? Hij heeft echt nog een kinderlijfje, de tuin is bovendien nagenoeg besloten. Fijn juist als een kind niet onzeker is over z'n eigen lijf en nog geen gene heeft 'aangeleerd'.

Ellen, heb het verzonnen

hoe bedoel je Ellen, 'dat meen je niet'? Natuurlijk meen ik dat wel, ik schrijf hier geen verzinsels, hoor.

Ik moet er zelf wel vaak om grinniken als ik hem zie in de tuin. Misschien dat het het voor jou acceptabeler is als je weet dat hij licht (!) autistisch is en adhd heeft, qua emotionele leeftijd zeker 1 a 2 jaar achterloopt?

Maar al zou hij dat niet hebben en hij wil graag in zijn blootje, van ons mag het. besloten tuin, inderdaad, een vrij kind, geen aanstoot van zijn zusjes, niemand heeft of krijgt er wat van, dus waarom niet?

Ben benieuwd waarom je erover viel...
Jons

Tineke

Tineke

03-08-2009 om 09:38

Bloot

In eigen omsloten tuin is natuurlijk alles oké, maar in het openbaar is het wel ff anders. Ooit aan een plas werden ouders van blote kinderen gewaarschuwd, pedofielen vinden het nl. te leuk, blote kinderen. Sindsdien werd ik een stuk terughoudender, schattige blote dreumesjes heb ik voortaan toch maar schattige badkleding aangegeven.
Overigens was ik laatst op het strand stomverbaasd over alle topless zonnende dames, knalrode tieten, en de compleet verbrandde basten van mannen. Niemand lijkt bang voor huidkanker. Kinderen leken beter beschermd te worden, niks bloot en veel met swimsuits aan (of hoe heten die dingen), jongeren jagen er ook liters zonnebrandcremes door.
Piemels die niet verbranden? Groeit er dan al zo'n weelderige haardos ter bescherming dan? Het lijkt mij niet de fijnste plek voor huidkanker.

Bastet

Bastet

03-08-2009 om 09:59

Gisteren nog

Komt mijn buurmeisje thuis,met werkelijk een lichtgevend rood hoofd,helemaal verbrand....ik snap het niet hoor.
Ik smeer me suf,en zoek zelf graag de schaduw op.
Bastet

lili

lili

03-08-2009 om 12:16

Bloot is toch niet raar?

Ik ken mensen met een eigen zwembad, die zwemmen daar allemaal graag bloot in, in hun eigen beschutte tuin. Ook dochter van 13. Trekt tegenwoordig wel een zwempak aan als wij erbij zijn, maar kleed zich dan wel publiekelijk om in de tuin

Heb man eens geïnformeerd naar die verbrande piemel en heeft daar geen ervaring mee, ook niet uit zijn naturistentijd.

Pedofielen op het strand, dat vind ik een plausibel antwoord, maar toch zou me dat bij de kleinsten niet weerhouden. Liever dat ze daar kijken dan dat ze hun behoeftes bevredigen door een kind gedwongen te fotograferen of erger. Er zijn vast ook pedofielen die opgewonden raken van kinderen in zwembroekjes, vrees ik.

Ellen r

Ellen r

03-08-2009 om 13:15

Jons

Jons,

Sorry dat je je aangevallen voelt, zo is het van mijn kant niet bedoeld. Misschien had ik me beter moeten verwoorden.

Ik vergelijk jouw zoon met de mijne. Mijn zoon is ook 10 (weliswaar bijna 11) en heeft nu echt niet meer zo'n kleine-jongetjes-piemeltje. De boel is aardig "in de groei" momenteel en ook de beharing begint nu te komen.
Het is hier bij mij in te tuin een komen en gaan van kleine kinderen (van 2 t/m 11 jaar) die komen spelen of badderen en ik zou het niet gepast vinden dat hij dan daar zo bloot tussen loopt. Hijzelf moet daar al helemaal niet aan denken!
Maar ieder moet zelf doen waar hij/zij het prettigst bij voelt.
Maar ik blijf er bij dat IK een zwembroek, bikini of badpak veel leuker vind staan ook bij hele kleine kinderen.

Groet

Fraz

Fraz

03-08-2009 om 19:38

Eigen tuin

Hier komt het in eigen tuin nog wel eens voor dat ze (bijna 10 en 7.5) bloot een zwembadje in duiken of elkaar natspuiten met een supersoaker. Hebben ze gewoon geen zin om badkleding te halen of ze beginnen met kleding aan maarja dat wordt nat en gaat uit. Dit gebeurt echter alleen in eigen tuin zonder vreemden erbij. Jongste zou het liefst ook bloot een rondje om het huizenblok heen rennen maar daar hebben we een stokje voor gestoken. Hij is wat dat betreft helemaal nog niet preuts. Buiten de tuin gewoon badkleding aan, waarbij oudste altijd wel bovenstukje ook aan doet maar dit niet perse moet van ons.

Aangeleerd preuts?

Beeetje kortzichtig!
Mijn oudste die wil al vanaf zijn 2e ofzo niet meer zonder zwembroek, terwijl mijn jongste dat veel later had. En preuts? Sommige mensen (waaronder ik) vinden het gewoon prettiger om "wat" aan te hebben. Heeft niets met preuts te maken!
Bovendien vind ik met de naaktheid van vreemden geconfronteerd worden gelijk staan met iemand die in de trein tegen een onbekende zijn hele levensverhaal gaat lopen vertellen. Dat wil ik namelijk ook niet weten!

Gr. Poezie.

Tirza G.

Tirza G.

05-08-2009 om 16:00

Gene aangeleerd

Nou, hier niet hoor. Dochter (19) loopt gerust spiernakend door het huis en als je er last van hebt, kijk je maar een andere kant op. Zoon (15) gaat het liefst nog met kleren aan onder de douche.
Zelfde ouders, zelfde huis, zelfde opvoeding. Volgens mij bestaan er gewoon zich sneller generende persoonlijkheden.

Tirza

Anneke Boerma

Anneke Boerma

08-08-2009 om 20:41

Andermans/vrouws naaktheid

Wat volwassenen betreft sluit ik me aan bij Poezie: Vanmorgen fietste ik richting stad en mijn blik valt op een man van middelbare leeftijd, blote bast, flink behaard en een buik die ver over zijn spijkerbroek blousede. Yuk! Andere kerels die me tegemoet komen fietsen met een ongezond verbrande bast + bierbuik vind ik ook de grenzen van fatsoen gepasseerd. Pardon hoor, maar ik vind dat onsmakelijk.
Net zoals in de zee zwemmen en bijna tegen een paar meloenen van borsten aangolven, of al die roze en bruine ogen die je aan blijven staren, waar je ook kijkt. Jemig, daar hebben we 100 meter verderop toch het naaktstrand voor? Dames en een enkele heer die slechts in een string gekleed gaan kunnen dat touwtje van mij ook wel uittrekken, maar dan graag op het daarvoor bestemde deel. We zijn niet allemaal even vrij & blij.
Maar kinderen in hun blootje vind ik allerschattigst en ik denk dat het moeilijk is een vaste leeftijdsgrens aan te geven waarna ze niet meer bloot mogen. Hangt er maar helemaal vanaf waaruit 'het publiek' bestaat, vind ik. En wat ze zelf willen.
Wat ons betreft kan ons dochtertje ook wel zonder bovenstukje, maar dat wil ze zelf niet en ons zoontje wil thuis ook best nog bloot, hoewel liever niet, maar er hoeft maar bezoek te gloren of hij weet niet hoe snel zich te bedekken.
Ieder z'n meug, zullen we maar zeggen. Maar inderdaad, al die verbrande kindertjes gaan me wel aan het hart. Maar zoals gezegd, dat kun je allemaal insmeren en dat heeft niets te amken met al dan niet de billen bloot.

Bastet

Bastet

09-08-2009 om 17:49

Ligt eraan

Ik vind het in een winkel een stuk minder passend,dan in de sauna..
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.