Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

27-10-2009 om 16:55

Tondeuse voor niet-stekeltjeskapsel kind

Ik overweeg een tondeuse voor mijn jongste (bijna 3), die niet geknipt wil worden.
Gebruikt er iemand hier een tondeuse voor z'n kind? Wat voor 1 is het? En hoeft het dan niet ultra-kort?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goedkoop is oké

Je kunt gerust een goedkope tondeuse aanschaffen, gewoon zo'n zware (schiet niet zo snel weg) degelijke. Bij ons op de markt verkopen ze er een voor 15 euro. Dan kun je opzetstukjes erbij aanschaffen die ongeveer de lengte van het haar bepalen. Moet best lukken dan.

Jakiro

Jakiro

27-10-2009 om 21:22

Zoonlief van bijna 4, gaat in de zomer onder de tondeuse op stand kort (14 mm) en in de winter bovenop stand 22 mm en achterop stand kort. Het kan via de opzetstukjes nog korter of langer.
Gewoon een goedkope tondeuse was het.
Jakiro

Nasha 1st

Nasha 1st

27-10-2009 om 21:54

Wij

hebben heeeeeeel lang een goedkope gehad, maar op een gegeven moment werd het toch wat minder....de haren zagen er niet meer zo mooi uit na het scheren, beetje gehapt.....Toen in overleg met onze kapster naar een winkel hier in de buurt die kappersspullen verkoopt, ook aan particulieren. Daar een iets duurdere gekocht, maar die heb ik er ook al dik uit met 3 koppies die ik regelmatig scheer (man en 2 zonen, voor iedereen denkt dat ik dochter ook milimeter hahahahaha)

ilsepilse

ilsepilse

28-10-2009 om 15:16

Mahl of zo?

Heet het merk van mijn man , is ook met 3 opzetstukjes , hij gebruikt het voor zichzelf en de kinderen.

Rafelkap

Rafelkap

28-10-2009 om 19:18

Tips hoe te gebruiken?

Dank! (moest even zoeken weer naar dit draadje)
Millimeteren wil ik niet, maar een kort koppie lijkt me wel leuk bij hem, beter dan nu in ieder geval (mislukte knippoging)
Ik weet niet of er een gebruiksaanwijzing bij is, maar hoe begin ik (zie er erg tegenop)?? Eerst achter, scheiding in het midden en dan links en rechts? Of maakt het niet uit? En vonden jullie kinderen het eng?

Ilva

Ilva

28-10-2009 om 21:58

Goede

Ik heb een goede gekocht ook via een kapperswinkel maar dan via internet. Weet helaas niet meer welke. Ik had toen bij een vrouwcentrum een knipcursus gevolgd en de lerares daar gaf aan dat het met kinderen heel handig is om een draadloze te nemen. En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden mee. Mijn jongste vindt haren op zich vreselijk en een cape om vind hij ook niets. Nu doen we het dus in het bad en spoelen we hem constant af als er iets op hem komt. Ik gebruik ook 18 mm voor m'n jongens lekker kort maar geen stekeltjes.

En je kan gewoon beginnen waar je wilt hoor. Aan het einde gewoon nog even overal langs gaan.

Nasha 1st

Nasha 1st

28-10-2009 om 22:07

Opzetstuk

2 gebruik ik hier altijd, en dan doe ik de zijkanten en achterkant nog even na met opzetstuk 1, lekker kort

Hier

Hier zo'n goedkope, van de Aldi ofzo meen ik. Inderdaad met een opzetstuk voor wat langer haar (zat erbij). Zoon is de laatste keren trouwens naar de kapper geweest. Als ik de tondeuse op m loslaat zet ik m voor een dvd naar keuze, dan blijft hij redelijk zitten.
Ik vind het tondeuzeren op zich goed te doen, maar ik doe wel alles op éen lengte (ik ben wat onhandig en waag mij maar niet aan ingewikkelder zaken). Wel is het zo dat er altijd haartjes zijn die de dans ontspringen, die moet je nadien afknippen met de schaar, en tegen die tijd houd ik zoon meestal niet meer zo goed in bedwang. Da's lastig.

Ook met de tondeuse in de buurt van de oren is gedoe bij mijn zoon, die een hekel heeft aan het geluid.

Ik zou de eerste keer iemand erbij laten staan om kind zonodig even vast te pakken. Maar verder is het eigenlijk verrassend makkelijk , voordat ik je nu schrik aanjaag

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

29-10-2009 om 13:35

Bedankt!

Verrassend makkelijk, dat klinkt goed! Bedankt voor de tips!
Pelle, ik heb zo'n kinderknipboek gelezen, heb zelfs een echte kapperschaar maar helaas geen talent. Met zo'n tondeuse is alles tenminste even lang en ziet het er vast beter uit dan nu (pony scheef, achter scheef)

Hee (o.t) rafelkap

....(pony scheef, achter scheef)...

Ik snap ineens hoe je aan je nick komt

Rafelkap

Rafelkap

30-10-2009 om 17:09

Mien (o.t.)

hahaha, blijkbaar goede nick gekozen Maar ikzelf durf wel naar de kapper!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.