Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Toetje

binnenkort komen vrienden langs met 2 kinderen (6 en 8jr) en blijven eten. Ik wil een super-toetje maken, echt iets bijzonder lekkers....maar ik heb geen idee wat. Heeft iemand een leuk idee? recepten kan ik evt wel op internet vinden maar er is zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nu echt een super-lekker toetje? zo een waar ze je 's nachts wakker voor kunnen maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pavlova!

Niet eens zo heel veel werk, maar het ziet eruit alsof je uuuuren bezig bent geweest. Heel erg lekker, ik heb ze met framboosjes gemaakt, maar ook wel met aardbei, bramen... Framboos was toch wel de favoriet. lekker zacht en zoet.

Echt, google op het recept, hier zou ik het wel elke dag mogen maken van het gezin (doe ik niet, overigens!)

Jons

Margriet*

Margriet*

15-03-2011 om 21:45

Trifle

Neem een glazen schaal. Laag cake, dun laagje jam, laagje vruchten (uit blik of vers bijv. aardbeien of ander rood fruit), laag custard (handig is al het hard wordt), laag jelly pudding (in deze volgorde anders vedwijnt de jelly pudding in de cake, versieren met slagroom en andere versiersels.
Niet te grote glazen schaal nemen omdat je anders de lagen niet goed ziet. Kinderen vinden dit altijd lekker.

Jolanda123

Jolanda123

15-03-2011 om 22:21

Pavlova

ziet er idd indrukwekkend uit...

Hier zou je je toch misselijk in eten?
http://vijfeurominder.dalanjo.nl/2010/06/voorbereiden-op-de-zomer/

Hibiscus

Hibiscus

15-03-2011 om 22:35

Eton mess

Nog makkelijker dan pavlova is Eton mess. In principe hetzelfde, maar dan door elkaar.

Als je het jezelf makkelijk wilt maken koop je kant en klare meringues en die breek je in stukken. Slagroom en aardbeien erbij en de kinderen kunnen zelf het bord volscheppen.

het lekkerste is natuurlijk zelf de meringues maken en zelf de slagroom kloppen. Dit recept is net wat handiger dan Pavlova als je niet goed bent in het maken van meringue, ze worden toch stuk gemaakt.

Een pavlova is wel net iets sjieker.

Hibiscus

Hanne.

Hanne.

16-03-2011 om 09:15

Chocolademousse taart

hier staat chocolademousse taart met stip op nr 1 (Gevolgd door apple crumble met vanille ijs).

150 gr boter met 150 gr chocolade au bain marie smelten.
5 eieren splitsen.
Eiwitten stijf kloppen en dan 75 gr suiker er door kloppen
eigeel met 75 gr suiker opkloppen.

Dan chocolade/boter mengsel met eigeeel mengsel mengen en dat weer door de eiwitten mengen (niet te hard kloppen, want dan is de lucht er weer uit).

In een met bakpapier beklede springvorm (24 cm) 40-50 minuten op 180 graden bakken en dan aflaten koelen.

Ondertussen maak je chocolademousse (om rauw ei te vermijden gebruik ik een half zakeje van de oetker chocolademousse). Als de taart koud is (hij zakt wat in) de chocolademousse over de taart verdelen en in de koelkast op laten stijven.

Taart is genoeeg voor 12 (kleine) puntjes. Maar is erg machtig, dus 1 puntje is een prima toetje.

Jamies pana cotta met basilicum

Ooit bij Jamie Oliver Pana Cotta gegeten met daarin basilicum. Was heerlijk! Ik maak hem nu regelmatig en ik serveer hem dan met aardbeien met balsamico. Kun je voorbereiden en vlak voor serveren hoef je het alleen nog maar 'op te maken'.

Dorry

Hibiscus

Hibiscus

16-03-2011 om 11:43

Cobi

Dit vond ik op internet:

History tells that the dish came about after a Labrador dog sat on a picnic basket and crushed the content.

Eton is inderdaad die sjieke school, als ik de verhalen van kostschool vrienden moet geloven, is het nog een heel stuk erger daar dan bij een gemiddeld nederlands corps feestje.... En ik vond dat al zo vreselijk.

Maar dit toetje staat bij ons met stip op 1!

Hibiscus

gruffalo

gruffalo

16-03-2011 om 22:00 Topicstarter

Lekker!

lekkere gerechten dank je wel!!!

het grappige is dat ik eton mess met kerst heb gemaakt, samen met mijn oudste dochter. Was heerlijk! de trifle en de chocolademousse taart vind ik net iets minder dan de pana cotta en de pavlova. Ik twijfel tussen de pavlova met frambozen en de pana cotta met basilicum en aardbeien in balsamico (ooit eens gehad en dat vond ik zoooo lekker!!).

bedankt voor de tips!

Gruffalo

Wanneer?

we willen (of laat ik voor mezelf spreken...) natuurlijk wel weten wat je gemaakt hebt en hoe het smaakte! Dus, wanneer krijg je je vrienden over de vloer?

groetjes,
Jons

gruffalo

gruffalo

20-03-2011 om 17:15 Topicstarter

Volgend weekend

en ik zal je laten weten wat het is geworden en hoe het was

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.