Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

03-11-2009 om 12:02

Tnt zending waarvoor getekend moet worden

Ik bestel de laatste tijd regelmatig bij Esprit.nl. Alleen, ze versturen de pakketten zodanig dat ervoor getekend moet worden. Vind ik op zich best begrijpelijk. Maaaaarrrr de pakketauto komt áltijd op het moment dat ik een kind uit school aan het halen ben. Dan komen ze de volgende dag nog een keer, en die dag ben ik aan het werk. Gevolg is dat ik het pakket alsnog bij het postkantoor moet ophalen, dagen later.
Kan ik een briefje ophangen dat ze het pakket bij de buren moeten afleveren, of mag de bezorger hier niet in mee gaan? Of moet ik dan op het briefje zetten dat ik zélf bij de buren ben (en dan de buurvrouw laten tekenen alsof ze mij is)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

03-11-2009 om 12:14

ik hang "vaak" een briefje op met de vraag of ze het af willen geven op een ander nummer. Tot nu toe gaat dat goed.

Guinevere

Guinevere

03-11-2009 om 14:48

Probleem opgelost

Het probleem is opgelost, ze waren vandaag voor het eerst "op tijd", in elk geval voordat ik naar de school moet.
Toch vraag ik me af of zo'n zending waar een handtekening bij moet wel bij iemand anders bezorgd mag worden. Dom, had ik aan de bezorger moeten vragen.

amk

amk

03-11-2009 om 15:31

Hangt af

van welke dienst de zender heeft gekocht.

Het ene pakketje mag het wel aan een ander aangeboden worden terwijl er getekend moet worden, het andere niet. Dat weet de bezorger ook pas op het moment dat hij het pakketje in zijn handen heeft en op zijn lijstje/ het label kijkt.

Margriet*

Margriet*

03-11-2009 om 20:33

want ik hoef nooit te tekenen voor de Esprit post, maar goed de meneer komt ook regelmatig bij ons aan de deur en bij de buren.

Margriet en guinevere

Even iets heel anders, jullie schrijven dat de bezorger regelmatig aan de deur komt om online bestellingen af te leveren. Ik bestel zelf ook regelmatig iets op internet omdat ik weinig tijd heb om irl te gaan shoppen en het is heel vaak dezelfde (aardige) bezorger die hier aanbelt. Maar ik dan toch mutserig genoeg dat ik me afvraag of hij niet zal denken dat ik wel koopziek moet zijn ofzo. Ik maak er niet echt een probleem van, maar op internet kopen is dan niet zo anoniem als het lijkt.

Hebben jullie dat gevoel ook wel eens, of interesseert je dat totaal niet?

Chris

Guinevere

Guinevere

10-11-2009 om 21:35

Haha

Euh, ja, de bezorgers denken ongetwijfeld dat ik koopziek ben, die gedachte speelt inderdaad wel eens door mijn hoofd...
En een aanmaning oid krijg ik ook wel eens in de bus, dan vraag ik me wel af wat de postbode van me denkt. Volgens mij kunnen postbodes met een vaste wijk heel wat leuke verhalen bedenken bij de klanten die ze bedienen, haha. Die Guinevere is koopziek en betaalt vervolgens niet, dat zal wel een hopeloos geval zijn! Soooo...die krijgt veel blauwe enveloppen, zeker problemen met de belasting.

Bastet

Bastet

11-11-2009 om 13:40

Pabo

En elke postbode weet precies wat er in de zeer neutrale bruine pakketjes zit...juist,spullen van pabo,of Christine le duc!!
Bastet

Tihama

Tihama

11-11-2009 om 13:48

Bastet

Hoe weet jij dat die pakketjes bruin zijn....?

Tihama

Bastet

Bastet

11-11-2009 om 14:59

Tihama

Mijn man is parttime postbode..
Bastet

Tihama

Tihama

12-11-2009 om 09:33

Bastet

Grin. Mijn man was dat ooit ook. Hij was uitermate goed op de hoogte van iedereen in het dorp waar we toen woonden.
Ik geloof dat postbodes de best geinformeerde mensen in de stad zijn. Zo vertelde de postbode me een paar jaar geleden dat de zus van mijn man verderop in de straat kwam wonen. Ik was stomverbaasd en vroeg hem hoe hij dat wist. Wij wisten het namelijk wel, maar verder nog niemand. Nou simpel: er woonde iemand met dezelfde achternaam in straat X en dat huis was verkocht. Ze kregen nu echter post van de makelaar van het huis in onze straat, dus het was waarschijnlijk dat ze dit huis gekocht hadden. En op mijn vraag hoe hij wist dat het de zus van mijn man moest zijn, per slot van rekening was de naam niet zo zeldzaam: nou, hij had onze auto wel eens bij dat andere adres voor de deur gezien. Dit is dus een stad van bijna 200.000 inwoners.

Slik. Mijn man was echter niet verbaasd. Als postbode wéet je dat soort dingen.

Tihama

Bastet

Bastet

12-11-2009 om 11:09

Ja,klopt

Een postbode weet,heel heel veel!
Bastet

Sinterklaas

Sinterklaas

12-11-2009 om 17:42

Beste alwetende postbodes

Zouden jullie mij kunnen vertellen waar de drie lootjes zijn gebleven die mijn zus afgelopen zondag op de post heeft gedaan?

Met vriendelijke groet, Sinterklaas.

Nely

Nely

12-11-2009 om 18:35

Spreken is zilver

en zwijgen is goud. Dat telt toch ook voor postbodes en postbezorgers lijkt me. Zelf zie ik, als postbezorgster, ook genoeg dingen onderweg, zie vaak aan de post voor welk adres het dan wel zal zijn enz enz maar daar zwijg ik toch echt wel over.

Bastet

Bastet

12-11-2009 om 18:54

Nely

Ik zeg ook niet dat mijn man dingen doorverteld?
Bastet

Bastet

Bastet

12-11-2009 om 18:54

Nely

Ik zeg ook niet dat mijn man dingen doorverteld?
Bastet

Sinterklaas

Sinterklaas

12-11-2009 om 20:10

Beste pelle

Ik kom niet uit de 21e eeuw. Ik ben al honderden jaren oud! Maar ik geef toe dat ik erg modern ben en veel met computers werk. Dat geldt helaas niet voor een van de deelnemers aan het betreffende feest. Een aardige dame van 63.
En eigenlijk heeft het wel zijn charme, een lootje per post. Als ze ooit aankomen...

Sinterklaas.

Guinevere

Guinevere

12-11-2009 om 20:30

Sint (o.t.)

Maar Sint, hoe oud is uw zuster dan wel niet? Ik heb mijn zoon van 7 verteld dat uw hoge leeftijd (hoe oud?) bereikt kon worden vanwege uw heiligverklaring. Is uw zus dan ook heilig?

familiepiet

familiepiet

12-11-2009 om 20:33

Nee guinevere

Mamaklaas (van nature heilig) kreeg gewoon nog een nakomertje na een paar 100 jaar.

Sancy

Sancy

12-11-2009 om 21:38

Oh jee pelle

Niks voor mij dus, postbezorger of postbode. Ik weet alles ook, maar laat dat dan ook veel te graag weten

Puck2

Puck2

13-11-2009 om 09:21

Sinterklaas

Sinterklaas, ik wist niet dat u een zus had?

Puck2

Puck2

13-11-2009 om 09:23

Ik word postbezorger

Ik geloof dat ik postbezorger ga worden. Ik wil graag altijd alles weten en heb het idee dat de sappige roddels mij altijd pas laat bereiken.

Tihama

Tihama

13-11-2009 om 10:28

Tuurlijk pelle

Dat was helemaal niet netjes van die postbezorger. Hij hield ons trouwens ook altijd op de hoogte van waar er nu weer ingebroken was en zo. Ik dacht dat ik best in een veilige wijk woonde, maar na een babbel met deze man was ik helemaal van de wijs.

We hebben tegenwoordig een andere. Die is veel minder spraakzaam.....

Tihama

Balletmama76

Balletmama76

13-11-2009 om 17:24

Ook postbezorger en vraagje aan jullie...

...maar ik zwijg als een graaf over wat ik waar in de brievenbus gooi. Ik zal ook niet willen, dat mijn collegas over mijn post zitten te roddelen.

Natuurlijk weet je als postbezorger bij sommige mensen, dat ze diep in de problemen zitten, als iemand bv vaak post krijgt van deurwaarders, ministerie voor justitie, incassobureau justitie, laatste betalingsherinneringen van energiebedrijven etc. Maar ik zal het niemand vertellen.

Het enigste stille pleziertje, dat ik me gun, is effe stiekem te glimlachen, als ik iets van boven genoemde post bij mensen in de bus gooi, die ik niet zo aardig vind.

Wat mij als postbezorger interesseert: Voor het geval, dat jullie geen NEE/NEE-sticker op de deur hebben - lezen jullie de ongeloofelijke hoeveelheiden reclamefolders wel, die wij door de bus gooien? En zo wel, welke lezen jullie het meest en waaran hebben jullie een hekel? AH-folder lijkt bij sommigen echt cultstatus te hebben.

Want soms is het best frustrierend als wij folders hebben, denkend dat het toch meteen in het oudpapier belandt...

Puck2

Puck2

13-11-2009 om 17:56

Troost je balletmama

Hier worden de meeste folders wel gelezen. Niet ieder gezinslid leest alles, ieder heeft zijn eigen voorkeur. Mijn favorieten: Kruidvat, Trekpleister, Aldi, DHZ-zaken. De folders die ik oversla zijn van (dure) interieurwinkels, Mediamarkt, supermarkten die niet in mijn woonplaats zijn.
Trouwens, leuk spreekwoord: ik zwijg als een graaf. Veel eleganter als zwijgen als het graf. Ik hou 'm erin.

Balletmama76

Balletmama76

13-11-2009 om 18:12

Whhaaaahhhaaa

Grappig, want het was maar een spellingsfout...

Wij hebben zo'n sticker op de brievenbus, maar er blijven elke week genoeg folders over, dus ik pik eruit, wat ik nodig heb, vooral de AH-folder en soms de Blokker (Gamma is gevaarlijk, dan krijgt manlief pretogen en "moet nog effe weg", hihi!)

Bastet

Bastet

13-11-2009 om 18:12

Balletmama

Ik weet dat mijn zoon,die op zaterdag post loopt,echt klachten aan zijn broek heet als hij bijvoorbeeld te weinig AHfolders meekrijgt en dus niet bij iedereen zo'n folder in de bus kan mikken!Dus ja,je doet het kennelijk niet voor niks.
groetjes,bastet

Bastet

Bastet

13-11-2009 om 18:14

Overigens...

Ik zat samen met manlief ook weleens te giebelen als een niet nader te noemen vervelend persoon dagvaardigingen en boetes in de bus kreeg ..)Maar het bleef wel altijd onder ons!
Bastet

Balletmama76

Balletmama76

13-11-2009 om 18:18

Puck 2

Ik weet niet of je figuurproblemen heb, maar zowel, ben je deze gauw kwijt als je bij TNT begint - ben er al 17kg van afgevallen en heb een broekmaat nu, waar ik eerder nooit van durft te dromen...
Nu moet ik juist oppassen, dat ik niet teveel afval, een hele nieuwe probleem voor mij...

Sinterklaas

Sinterklaas

13-11-2009 om 20:41

Oeps

Door de mand gevallen.
Vandaag heeft mijn zwager nieuwe lootjes in de bus gedaan. Hijzelf in onze brievenbus. Zelf bezorgd dus, voor alle zekerheid.
Maar normaal gesproken ben ik heel tevreden over tante post hoor!

(Eigenlijk niet) Sinterklaas.

Puck2

Puck2

14-11-2009 om 13:41

Balletmama

Als ik nog eens 17 kg afval dan kán ik niet eens voor TNT werken omdat ik dan boven windkracht 3 wegwaai. Vorig jaar ben ik door ziekte 12 kg afgevallen en dat blijft eraf en met mijn nu heerlijke maatje 36/38 wil ik eigenlijk niet minder. Heb vanmorgen van de cassière van de plaatstelijke supermarkt gehoord dat ze ook altijd alles weet. Is ook een alternatief.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.