Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lady Grey

Lady Grey

19-02-2009 om 14:33

Tnt wil post niet meer bezorgen

(over drie maanden) omdat onze brievenbus meer dan 10 meter van de openbare weg ligt. Maar al sinds die wet in werking in (1989) wordt de post zonder morren hier bezorgd, ook de laatste 8 jaar dat wij hier wonen is er nooit wat van gezegd????

En nu een boze brief. Het gaat om een brievenbus opzij van het huis in de voordeur op 11,5 met van de weg. Maar, de voorste strook van wat eruit ziet als onze tuin, schat ongeveer anderhalve meter, is niet van ons maar van de gemeente die daar meer dan 40 jaar geleden nooit een stoep heeft aangelegd met als gevolg een verwilderde strook, die door iedereen in de loop der jaren als tuin is aangelegd. Moet wel de kadaster tekening erbij pakken om die exacte afstand uit te kunnen rekenen

Maar waarom na al die tijd een brief? Wat is er hier veranderd? Niets. Wat is er in de wet, die dus hier door TNT zelf nooit gehandhaafd werd, veranderd? Niets.

Kunnen we hier met redelijke kans bezwaar tegen maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merla

Merla

19-02-2009 om 15:06

Waait wel over

Een paar jaar geleden hebben wij precies zoiets gehad. Ook hier zou de post niet meer bezorgd worden om dezelfde reden. Wij hebben gewoon de postbezorger er zelf over aangesproken en die zei notabene zelf ook dat het grote onzin was, die anderhalve stap extra maakte niets uit. We hebben dus nooit een buitenbrievenbus geplaatst en tot dusverre nog altijd onze post gekregen.
Hebben jullie buren en andere mensen uit de straat ook zo'n brief gehad of zijn jullie de enige? Dat maakt wel uit misschien. Als de rest van de straat hem ook gehad heeft zou ik me niet zo'n zorgen maken. En net als wij gedaan hebben, gewoon de postbezorger er zelf even over aanspreken. Wie weet maakt het hem/haar ook niets uit en dan is er niets aan de hand. Per slot van rekening is hij/zij verantwoordelijk voor het bezorgen van jouw post, toch?

MaximeM

MaximeM

19-02-2009 om 15:07

Weg of strook?

Hoi,

Misschien kan de TNT gaan beweren dat jullie brievenbus sowieso 11,5 meter van de WEG ligt, die strook (ookal is ie niet van jullie) is ook geen weg, en daar gaat het hun om?

Oh en ik googlede even en vond een forum op tros radar met hetzelfde probleem, misschien heb je er wat aan: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=63394&sid=96768b67ae4b7058900f6b6837c3aca3

Maxime

Praten met de postbezorger

Merla, leuk die tip om te praten met de bezorger, maar is dat dan jarenlang dezelfde?

Thuis heb ik er weinig zicht op, maar hier op het werk hebben wij in enkele maanden geloof ik wel vier verschillende bezorgers gehad. Reorganisatie: de vaste bezorger moest ergens anders heen, en zijn opvolgers knapten de een na de ander af (binnenstad Amsterdam).

In zo'n situatie loop je het risico dat je een afspraak maakt met Jantje, 4 maanden later wordt die vervangen door Pietje en dan zit je zonder post...

Groeten,

Temet

Bezorger

Sterker nog, je hebt best kans dat je op verschillende dagen van de week verschillende bezorgers hebt. Theoretisch kan het zo zijn dat er per week 6 verschillende postbezorgers langskomen. De postbezorger aanspreken lijkt me weinig nut hebben.

Merla

Merla

19-02-2009 om 15:57

Postbezorger

Ok dat is waar natuurlijk. Wij hadden dus blijkbaar geluk, want 'onze' postbezorger van destijds was elke dag dezelfde (alleen op zaterdag niet). En onderhand al meerdere keren gewisseld maar nooit meer problemen gehad.
Maar als er weinig wisseling in de week is, vind ik dit toch nog een tip want momenteel blijkt dit dus nu even een hot item te zijn. Als de bezorger van nu (tenminste als het steeds dezelfde is, maar als het twee verschillende zijn, waarom dan niet alletwee aanspreken?) er geen probleem mee heeft, ben je nu van het probleem af. En de eventuele opvolger neemt mogelijk alles gewoon over zoals haar/zijn voorganger het ook deed. Tot dat er ooit weer eens iemand begint te klagen idd. Maar ja, dat kan hierna nog jaren duren dus. Neem ons als voorbeeld, want het is geloof ik onderhand al 7 jaar geleden dat wij dit probleem hadden. Nooit meer wat gehoord.

Lady Grey

Lady Grey

19-02-2009 om 15:59

Buren e.d.

direct naast ons hebben de buren de brief ook gehad, de anderen daarnaast staan een meter naar voren, ik weet niet of de brief daar ook bezorgd wordt.

Het is geen besluit van TNT, ben ik achter, die tienmetergrens, maar een echte wet. Maar die is al sinds 1989 niet op onze straat toegepast kennelijk, verjaart zoiets dan niet?

Enne, juist de nieuwe postbezorger die hier bijna elke dag komt ´verdenken´ wij van deze brief.

Over de brievenbus hebben we nog niet nagedacht, als we er echt niet onderuit kunnen wordt het er een op 10 meter van de openbare weg. Onder openbare weg vallen wegen, voetpaden, bermen en taluds. Misschien is de voorste strook van onze tuin een berm? Dat was het wel, een groenstrook die ooit eens door de gemeente gemaaid werd maar ook al tientallen jaren niet meer, rommel dus.

Bedankt voor het meedenken alvast

Sja

Je kunt natuurlijk met kadastertekening aantonen dat jouw brievenbus minder dan 10 meter van de openbare weg af zit en dat die verwilderde strook niet tot jullie grondgebied behoort.

MaximeM

MaximeM

19-02-2009 om 17:28

Lady grey

Hoi,

Ik zou toch bewijs gaan vinden dat je brievenbus echt niet verder dan 10 meter van de openbare weg staat, want anders moet de losse bus dus echt aan de rand van de weg gezet worden:

De regels volgens een of ander postbesluit zijn:
- losse brievenbus zo dicht mogelijk bij openbare weg
- indien vaste brievenbus (dus onderdeel van een pand zeg maar) dan max 10 meter van openbare weg.

Dus als je vanwege die afstand een losse buitenbus moet, dan kunnen ze inderdaad eisen dat deze aan de openbare weg staat. Dus niet 1,5 meter van je huis en 10 van de openbare weg.

Nogmaals, ik zou bewijs zoeken voor die berm, dat ie niet van jou is en de post gewoon weer bezorgd wordt.

Maxime

MaximeM

MaximeM

19-02-2009 om 19:02

Ja en?

Wat er volgens mij bedoeld wordt is, dat als de bus dus los op een paaltje in de tuin wordt gezet, dat dat niet mag. Dus zo dicht mogelijk bij de weg, maar niet op 10 meter vanaf de weg, zomaar op een paaltje in de tuin. Wat wel weer mag, maar ik weet niet of dat bij Lady Grey kan, is nog wel aan het huis bevestigen maar dan meer naar de weg toe zodat ze binnen de 10 meter valt. Maar volgens mij is dit helemaal niet aan de orde want de brievenbus IN de deur ligt niet verder dan 10 meter vanaf de weg, alleen rekent de TNT de berm erbij en dan komen ze op 11.5 meter.
Ik zou die berm nog eens goed opmeten, straks is deze berm maar 1.30 breed en ben je dus voor 20 cm de pineut

Maxime

Merla

Merla

19-02-2009 om 20:30

Maxime

Wat Pelle denk ik bedoelt is dat een berm niet bij openbare weg gerekend wordt. Dus als er voor je tuin/huis geen stoep langs loopt maar wel een groenstrook van zo'n 10 meter breed waar je voortuin aan grenst, dan mag een brievenbus in de deur ook niet.
Het gaat dus niet om openbare grond maar om openbare WEG. (als ik het goed begrijp)

marie

marie

19-02-2009 om 20:42

Op tv

Hallo
Een tijd geleden heb ik een keer een item op tv gezien. Daar volgden ze iemand die als beroep had het opmeten van afstanden tussen brievenbussen en de openbare weg.
En al die gegevens werden genoteerd. En mensen met de bus te ver van de weg kregen inderdaad een brief.
Misschien is dat item nog wel ergens op te duikelen?
succes

trijntje71

trijntje71

19-02-2009 om 21:33

Al drie keer brief gekregen

in 4 jaar tijd. Twee keer dat het te ver lopen was en de laatste was dat de brievenbus te klein was (blijkbaar was het verre lopen geen punt meer). De post blijft gewoon bezorgd worden (tegenwoordig wel 3 keer per dag dankzij al die bezorgorganisaties). Nu al weer een tijd geen brief meer gehad (wat ik me nu ineens bedenk: het is tot nu toe altijd TNT geweest, van Sandd hebben we nog nooit een brief gekregen).

MaximeM

MaximeM

19-02-2009 om 21:53

Berm = openbare weg

Hoi,

Als ik het goed begrijp vallen bermen enzo ook onder openbare weg, alles zeg maar wat niet de tuin van Lady Grey is. (in haar geval dus)

maxime

Nou hier andere ervaring

wij hebben hetzelfde akefietje gehad met tnt. en ook hier 2 meter gemeentegrond+9,5 meter eigen oprit.en situatie al 25 jaar zo (!!!!).
we hebben het een half jaartje volgehouden. met de hele buurt (die allemaal een brief hadden) ong. 30 huizen. 1 buurman die er tijd en zin in had heeft allerlei bezwaren ingediend. met noppes resultaat we kregen gewoon nog tig keer dezelfde brief inclusief 'bezwaar afgewezen'. op 1 week kregen we soms 4 keer de post in de bus en 1 keer een brief dat we 't moesten ophalen op postkantoor. (erg lastig dat moet op naam, dus hele buurt moest zelf gaan). verbazingwekkend want schijnbaar kon die brief dat je 't op moest halen wel de grote 'afstand' overbruggen. soms kwam die ophaalbrief ook vaker. tot iedereen er vervelend van werd. en zo nam buur 1 een bus en toen buur 2 en afijn na een tijdje waren er nog maar 5 over ofzo....(inclusief die actieve buurman). wij hebben 't toen ook maar opgegeven en hebben de bus precies op 10 meter áan het huis gemaakt. (ja ben daar gek nog verder te lopen..). en het allerraarste is dat op sommige dagen de post in de oude bus ligt en sommige dagen dus in de nieuwe.
ik zou zeggen: doe je best!
groeten albana

Lady Grey

Lady Grey

19-02-2009 om 22:10

Berm

He wat een reacties.

De berm is hier dus wel overal als tuin ingericht, sommigen hebben dus een lantaarnpaal in de tuin staan ) want de gemeente onderhoudt dat stuk grond niet, maar heeft het vanwege de leidingen in de grond ook niet te koop. Grensgevalletje qua openbare weg dus, denk ik.

Zal binnenkort eens bij de buren informeren. Overigens is de situatie hier dus al vanaf de jaren zestig zo, maar die wet is uit 1989.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

20-02-2009 om 20:25

Zelfde

ik heb het zelfde meegemaakt bij mijn ouders, maar omdat zij op leeftijd zijn heb ik het een beetjegeregelt met tnt. Het liep daar allemaal zo hoog op dat ze ook geen post meer zouden krijgen, er is zelfs iemand geweest om op te meten waar de brievenbus precies geplaatst moet worden, Nu is de situatie daar zo dat de brievenbus op een vrijstaand erf is waar de postbode met zijn brommertje op rijdt post in de bus brommer keert op het pad en weer vertrekt. Brievenbus staat ongeveer 15 meter van de weg af en 5 meter van de deur van het huis. Omdat deze hele sitautie zo vervelend on nutteloos en onnodig is hebben wij het volgende gedaan, de brievenbus staat nu in de voortuin, 7 meter van de weg af, uitgemeten door de meneer van tnt dus met toestemming zo geplaatst, postbode moet nu van de brommer af, langs een smal paadje door de voortuin zo ook weer terug... de andere brievenbus staat nu pal naast de deur geplaatst zodat mijn ouders zo uit de deur vandaan de post uit deze brievenbus kunnen pakken, de postbode komt aan rijden, rijdt dus naar die brievenbus, want ook zij hebben echt geen zin om van de brommer af te stappen hoor als het niet nodig is en gooit de post gewoon in de makkelijkst bereikbare brievenbus... origineel opgelost vinden wij zelf...en eerlijk is eerlijk,er staat een brievenbus op minder dan 10 meter van de openbare weg...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.