Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Boos

Boos

27-02-2011 om 22:02

Tnt bezorging pakketten

Wij komen thuis van een vakantie en vinden in onze postbus een formulier met daarop de vermelding dat de TNT bezorger ee)n pakket in het speelhuis van de kinderen achterin de tuin heeft gelegd. Ik vind dit absurd (erg zwak uitgedrukt). Hier wordt wel eens vaker een pakketje in een fietstas of onder een afdakje gelegd. Ik begrijp ook wel dat de bezorger wel kon zien dat we op vakantie waren. Maar het is toch niet normaal dat de bezorger om ons huis loopt, tuinhek zijkant van huis opent (kun je gewoon van de straatkant openen) en dan 25 meter door onze achtertuin banjert om daaar het speelhuis van de kinderen te openen en daar iets in te leggen? Ik heb al een boze mail gestuurd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn moeder

Ik hoorde vandaag van mijn moeder dat ze een briefje in de bus had gehad van een bezorgdienst, niet TNT waarop stond "uw buren waren ook niet thuis, ik heb het pakketje in de papierbak gezet" Daar gaat ze ook nog even over bellen.

Balletmama76

Balletmama76

28-02-2011 om 08:42

Boos

Het komt denk ik erop aan waar je woont, maar hier (middelgroot dorp waar iederen iederen kent) laten mensen vaak hun garage of bijkeuken open voor de pakkettenjongens.

Pakkettenbezorging wordt hier ook niet door TNT direct gedaan,maar door een koeriersbedrijf die onder contract staat met TNT en het is zalig! Ik moet echt zeggen dat ik met hun klantenservice meer dan maar tevreden ben, en dat niet alleen omdat ik zelfst ook bij TNT werk...
Al voordat ik er begon te werken, was de service gewoon superieur, zo stopte een van hun zelfst naast school waar ik op dochter stond te wachten om mij een pakje te geven, echt geweldig!

Ze bezorgen mijn pakjes nu ook gewoon op het postkantoor en als het iets is wat ik niet met fiets kan transporteren, vragen ze mij waneer ik thuis ben en komen het dan afleveren.

Daarom let ik altijd erop dat het met TNT verzonden wordt als ik iets bestel.

Grappig!

Hier laten pakketbezorgers heel regelmatig pakketjes achter in het tuinhuisje, in de garage, of gewoon bij de achterdeur. Ik ben altijd blij als ze dat doen, want dan heb ik het tenminste. Anders komen ze pas de volgende dag (ook maar afwachten of je dan thuis bent) danwel moet je 3 dagen later zelf alsnog naar het postkantoor. Nee, volgens mij weten de pakketbezorgers (het zijn ook altijd dezelfde) hier precies de lay out van alle achtertuinen. Er is nog nooit iets zoekgeraakt of gestolen of wat dan ook. Ik vind het prima service...

Ingrid (idd uit een dorp...)

Oh...

en in de papierbak heb ik ook wel eens gehad. En ik ben ook wel eens op weg naar school naar huis achtervolgd door de TNT bus...had een pakje waar ik voor moest tekenen & had niemand thuis getroffen, maar hij herkende me op de fiets 3 straten verderop en reed even mee terug zodat ik het alsnog kon aannemen! Ja, superservice!

Ingrid

Door het raam

hier is ooit een pakketje via tnt door het slaapkamerraam naar binnen gegooid( een bovenraampje dus).
nu staat toevallig ons bed met het hoofdeinde onder het raam,dus ik moet er niet aan denken dat man daar had liggen slapen!(ivm nachtdienst slaapt hij vaak overdag).
bovendien was de inhoud van het pakje ook nog stuk gegaan( stijltang).
ik heb een klacht ingediend,de bezorger is aan de deur geweest met zijn leidinggevende ,heeft zijn excuus aangeboden,en de schade is vergoed.
Hoewel het absurd is om een pakje door het bovenraam te gooien,is het dus wel heel netjes opgelost.

vlinder72

vlinder72

28-02-2011 om 12:12

Onder de deurkruk

Echt waar. Een onbenul had een pakketje onder de deurkruk van de voordeur gepropt. Boos dat ik was. Stel nou dat wij een paar dagen weg waren geweest dan had al die tijd daar overduidelijk een pakketje gehangen.

Overigens was dit een bezorger van GLS. En het was niet de eerste keer dat een bezorger van GLS een pakketje op een rare plek neerlegt. Ik bestel daarom niets bij bedrijven die gebruik maken van GLS als bezorgservice.

Bij onze TNT bezorger hebben wij nou nooit dat soort rare fratsen. Integendeel. Die bezorger komt gewoon later nog even terug als hij niemand thuis aantreft. Hij rijdt toch rond in de buurt en hij weet inmiddels wel wanneer er wel of niet iemand thuis is (ik danwel een van de buren).

koentje

koentje

28-02-2011 om 12:27

Ik ken iemand

die op deze manier drie magnetrons 'gescoord'' heeft. Door te laten weten dat de magnetron niet aangekomen was, is er twee keer nog een gestuurd.
De magnetrons waren door de bezorgers tot twee keer toe in de hal van de flat voor de deur gezet...

Xanneke

op het moment dat ik het pakje op ons hoofdkussen vond was ik met stomheid geslagen.
later konden wij er ook wel om lachen,ging ik mijn man wakker maken : kom er nou uit,zometeen komt TNT langs

Balletmama76

Balletmama76

28-02-2011 om 14:51

Sus-anne

Will je aub niet zonder waarschuwing dat soort droge opmerkingen maken - heb net koffie door m'n neus geschoten!

Bij ons is het vooral een van de jongens van pakketservice die ik altijd waarschuw als ik een belangrijk pakje verwacht, houdt ie het lekker in de gaten voor mij en ik krijg m nog sneller.

GLS heb ik ook geen zo hoge mening van, ook niet van Selektvracht en DHL, ben dankzij onzere pakketservice toch een echte TNT-snob, haha! Sowieso spek ik liever m'n eigen volk dan de concurrentie!

Balletmama

*geeft balletmama een doekje om de koffie uit haar neus te vegen*

Balletmama76

Balletmama76

28-02-2011 om 15:16

Dank je, hihi!

Dat doekje heeft echt geholpen! Mijn neushaartjes zijn nu wel weg, maar dat geeft niet...

Vandaag nog!

Een briefje in de brievenbus: pakketje in garage, op de motor.
Fijn zo!! En ja, ik ben slordig met de deuren op slot doen.

Hmmm....

Het kan ook anders: een pakketje dat ik absoluut niet had willen aannemen was bij een buurtbewoner afgegeven waar ik ver bij uit de buurt wilde blijven.

Aardige gedachte hoor, van de TNT-bezorger, dat ik dan toch snel mijn pakketje zou krijgen.

Maar ik moest EN naar mensen waar ik absoluut geen contact wilde maken mijn pakketje ophalen EN ik wilde het pakketje niet eens.

Ach, ik heb me er gelukkig overheen kunnen zetten LOL

Jaymza

Jaymza

28-02-2011 om 18:02

Dhl

DHL kwam aan de deur en aangezien wij beiden werken was er niemand thuis. 's Avonds vind ik dus het briefje dat ze de volgende werkdag! nog een keer langskomen. Heel jammer, maar op zo'n korte termijn kunnen wij geen vrij nemen. Gebeld met DHL of ze op een andere dag, bij de buren of op mijn werk wilden bezorgen. Dit was allemaal onmogelijk, we konden het pakket afhalen op een adres ca 40 km verderop binnen x weken afhalen, wel voor 7 uur 's avonds. Anders ging het terug naar de afzender, een adres in het buitenland. Gelukkig kon mijn zoon het afhalen, maar deze service is werkelijk om te huilen.

Jaymza

Boos

Boos

28-02-2011 om 18:16

Nog steeds boos...

Ik ben nog steeds boos. Wij wonen ook in een groot dorp en ik vind het prima als een pakketje in fietstas wordt gelegd of bij de buren wordt afgeleverd. Maar ik blijf het heel erg vervelend vinden dat de bezorger in onze achtertuin rondstruint.

Tirza G.

Tirza G.

28-02-2011 om 19:10

Boos

Misschien de tuindeur op slot doen als je met vakantie bent? Wie weet wie er nog meer in je tuin rondstruint. De bezorger kwam in elk geval nog wat bréngen.

Tirza (met overal achtergelaten pakketjes, erg handig, dan héb ik het tenminste maar)

Tirza G.

Tirza G.

28-02-2011 om 19:11

Vlinder72

Ik zou als bezorger waarschijnlijk denken: ach, ze zijn vast niet op vakantie, want wie bestelt er nou iets wat precies in je vakantie wordt bezorgd.......

Tirza

Nou tirza

Ik bestel heel regelmatig dingen op Ebay en soms heb ik dingen uit het buitenland die er met een week zijn, soms duurt het een maand. Aangezien ik niet vooraf weet hoe lang iets er over doet kan het best aankomen als ik een paar dagen weg ben.
Overigens heb ik absoluut geen klachten over de TNT pakketbezorger hier. Ik heb al een keer een pakje gehad op de parkeerplaats bij de supermarkt en een keer terwijl ik onderweg naar huis was. Als ik niet thuis ben worden pakjes meestal bij de buren afgegeven, werkt hier prima, omgekeerd heb ik ook regelmatig pakjes voor de buren.
Ik zou het totaal niet waarderen als pakjes voor mij op straat worden achtergelaten, of dat nu aan de voordeur is of in een fietstas of papierbak, ik wil gewoon niet dat ze ergens liggen waar iedereen het zo mee kan nemen.

Boos

Boos

28-02-2011 om 21:06

Tirza

De tuindeur is een soort van halfhoog hekje. Het werkt met zo´n schuifconstructie. Omdat het niet zo hoog is, kun je er dus van buitenaf bij. Maar in mijn ogen is het een duidelijke grens. Tot hier en niet verder. We hebben namelijk een voordeur met een bel.

Ongewenst publiek, ja het kan gemakkelijk ´inbreken´ in onze tuin (huis is beveiligd met alarm). Maar daar gaat het mij niet om. Een postbezorger komt niet in een achtertuin. Ik vind dat meer dan onfatsoenlijk. Ik struin ook niet bij een wildvreemde in de achtertuin en ook niet bij de postbezorger.

Guinevere

Guinevere

28-02-2011 om 21:14

Hier gaat het heel netjes

"Mijn" postbezorger gaat heel netjes te werk. Alles wordt persoonlijk aan onze deur afgegeven, óf bij de buurhuizen waar ik dat graag wil. Inmiddels kent hij die wel, want ik heb de internet-koopziekte. Ik hoef niet eens meer een briefje op te hangen waar op staat op welk adres het pakket afgeleverd mag worden als er niet wordt opengedaan. En hij komt zo vaak aan mijn deur dat we vrolijk zwaaien als we elkaar elders zien.
In een speelhuis achterlaten van pakketten kan écht niet. Bovendien kan het dan ook nog beschadigen door vocht oid.

merel

merel

28-02-2011 om 21:21

Hier dan

Ik heb een keer iets verstuurd naar een klant, had de tnt het bij die mensen, die niet thuis waren in de garage gezet. Klant had hierover geen briefje in de bus gehad. Klant kwam pas na een dag of 4 erachter dat het pakketje in de garage stond (komt daar niet zo vaak) en het was ondertussen gaan regenen en het stond dus in een daar ontstane plas (net achter een garagedeur blijkbaar)
Klant was boos (niet op mij) maar wel op TNT omdat inhoud van pakket beschadigd was. Het is nog een heel gedoe geweest om alles weer in orde te maken.

Ik ontvang trouwens ook vaak dingen via GLS en heb daar wel goede ervaring mee. Maar heb zelf ook wel eens gedoe gehad met het ophalen, kon inderdaad hier ook alleen op een adres 40 km verderop... ja doeiii, dat vind ik te ver (nu heb ik toevallig een auto maar je zou dat maar niet hebben, moet je 40 km verderop naar een of ander industrieterrein iets ophalen, jeee wat een service zeg!)

Petra.v.S.

Petra.v.S.

28-02-2011 om 22:35

Wat asociaal van die magnetron

Dat vind ik nou echt heel erg asociaal van die mensen, dat ze dan gewoon zeggen dat ze de magnetron niet hebben ontvangen. Laat dan gewoon weten dat je er niet blij mee bent dat ze hem in de hal hebben achtergelaten. Maar om nou te zeggen dat je hem niet hebt ontvangen... daar heb je waarschijnlijk niet de bezorgdienst mee maar wel de internetwinkel waar je hem hebt besteld, en die kunnen er toch ook niks aan doen. Ik vind het heel raar.

Hier overigens slechte ervaringen met TNT (kwijtraken, bij verkeerde mensen bezorgen/afgeven en geen briefje door de bus doen enz.) maar wel goede ervaringen met DHL en Selektvracht, en ook GLS. Het is waarschijnlijk heel erg afhankelijk van waar je woont en wie de bezorger is.

Rieke

Rieke

28-02-2011 om 23:52

Ach ja

Het heeft ook wel wat. Onze bezorger legt ook wel eens iets in de schuur met een briefje in de bus. En pas hield ie me aan op straat, had een pakje en herkende me. Ook handig. Verder is ie soms zo amicaal dat ie zich laat ontvallen dat we wel erg vaak pakjes krijgen.
Wat we na de zomervakantie hadden en erg hinderlijk was; een boek van bol was gewoon voor de deur gelegd! Vonden we na onze vakantie doorweekt liggen. Dat kan echt niet.Toch?

Balletmama76

Balletmama76

01-03-2011 om 10:37

Rieke

Dat zeggt mijn lievelings-bezorger ook weleens, haha! Gezien het een collega is die nogal goed tegen een grapje kan, zeg ik dan gewoon: "Daar leef je van schatje!"

Of wat ook erg grappig is, als ik een discreet verpakkt pakje krijg (elke pakkettenman weet, dat dit meestal iets schunnigs is, nu bij mij is het gewoon mascara, maar laat ze maar lekker denken, hihi), de grijns die ik dan krijg is echt PRICELESS, haha!

Rieke

Rieke

01-03-2011 om 23:52

Oh dear

Nou dan heeft ie van mij een indruk! Mijn man krijgt heel vaak pakjes voor zijn werk zeer neutraal verpakt. Ik pak dat aan en leg ze ongeopent in zijn werkkamer. Nu ben ik toch benieuwd wat daar in zit. Electronica zegt mijn man. Ja ja. Wat spookt hij uit en met wie.
En onze TNT man weet er alles van blijkbaar.

Balletmama76

Balletmama76

02-03-2011 om 10:58

Wat denk je...

...hoe ze kijken als je een nogal zwaar pakkie uit de VS krijgt waar "underwear" op het douane-formulier staat?

Dat heeft mijn vriendin in de VS eens voor de grap gestuurd...

Daar waren ze dan toch wat onder de indruk van...

Fiorucci

Fiorucci

02-03-2011 om 11:14

Geen zorgen

Een postbode weet precies wanneer een pakje echt discreet is of wanneer het allemaal wel meevalt..

Klopt

ik wist destijds toen ik bij tnt werkte ook precies van welk bedrijf een pakje kwam,al was het nog zo discreet ingepakt.
en soms had ik het niet door,totdat een klant op het postkantoor zei: ik kom een pakje ophalen,maar het is niet voor mezelf hoor.
9 van de 10 keer betrof het dan ook een discreet pakje.
Door die opmerking verraadde die klant zichzelf

Oh jee

en ik maar denken dat mijn discreet verpakte pakketjes echt discreet waren, geen wonder dat de bezorger me steeds zo vreemd aankijkt
Nee hoor, dat doet hij niet en het interesseert me ook geen biet wat bezorgers denken van mijn pakjes.

Mijn moeder had trouwens nog een mailtje gestuurd naar het bezorgbedrijf dat haar pakje in de papierbak had achtergelaten. Ze kreeg mail terug dat de bezorger het volgens hem netjes had overhandigd en dat er voor getekend was. De handtekening was bijgevoegd en het was een totaal onbekende handtekening, waarschijnlijk heeft hij dus gewoon zelf een handtekening gezet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.