Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fladderbeestje

fladderbeestje

04-02-2009 om 20:34

Tl-buis-vraagje

Ik heb een tl-balkje (nr.827) onder een keukenkastje, dat niet lekker meer aanging. Dus kocht ik een nieuwe lamp.

Die draai ik er net in (pootjes erin schuiven en een beetje draaien, maar meer dan een paar keer knipperen krijg ik niet voor elkaar...

Zou er iets zijn met de "houder" van die tl-lamp en hoe kom ik daar achter? Hoe los ik het op? Het is allemaal ingebouwd en ik ben een absolute nono van het soort "een lamp indraaien is een eng"...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MLN

MLN

04-02-2009 om 22:36

Antieke lamp

De enige tl die wij in huis hebben is ook in de keuken en daar zit een starter in. Nu is dit een keuken uit eind jaren zeventig, dus geen idee of er nu nog tl-lampen met starters bestaan.... Maar hier ook wel eens de starter moeten vervangen, omdat zelfs nieuwe tl-lamp bleef knipperen of helemaal niets meer deed. Starter is een klein rond gevalletje wat naast de lamp zit. Een soort zekeringetje wat je er zo uit kan draaien. Misschien bij jou ook aanwezig en aan vervanging toe???

amk

amk

05-02-2009 om 10:08

Let wel op

dat je de goede starter mee neemt. Er zijn verschillende typen en zonder doet zo'n lamp niets.
Probleem alleen is dat bij oudere armaturen (ding waar je die lamp dus in doet) wel eens geen nieuwe starters meer zijn. Dus zul je het armatuur moeten vervangen.

Neem dus de starter mee als je naar de gamma gaat.

reina

reina

05-02-2009 om 19:53

Ook hier

Wij hadden een tl in de keuken boven het aanrecht, ook daarvan is de starter een paar keer kapot geweest. Een paar maanden geleden gaf ie definitief de geest, lag niet aan de starter (mocht ik eindelijk nieuwe lamp kopen van mezelf , maar de starter is idd een kwetsbaar deel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.