Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Loesewoes

Loesewoes

07-05-2009 om 19:25

Tips voor tijdelijke verhuizing

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met een tijdelijke verhuizing? Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht, maar het duurt nog even voordat dit klaar is. Dit betekent dat we minstens een half jaar een huis moeten gaan huren. We hebben al een huurhuis op het oog, dus so far, so good. Mijn vraag betreft voornamelijk de adreswijziging. En familie en vrienden maak ik me niet zo druk om, maar meer de officiële instanties, ga je die twee keer een adreswijziging door laten voeren? Ik houd mijn hart vast met de verwerkingstijd van sommige van die instanties in mijn achterhoofd….als ze de eerste wijziging hebben verwerkt, woon ik al in mijn nieuwbouwhuis…

Verder hebben we nu te maken met drie (zo niet meer) verschillende postbedrijven..pff.. Ik vraag me af hoe anderen dat doen. Alle huizen bevinden zich trouwens in dezelfde plaats, en daarbij hebben we ook de beschikking over een postbus in deze plaats. Maar ik heb geen idee of instanties/bedrijven een postbus accepteren als adres…

Ervaringen en tips gevraagd dus. Alvast ontzettend bedankt!

Loesewoes
p.s.Zie dat ik vergeten ben te zeggen dat ons huidige huis verkocht is (waar we heeel blij mee zijn), dus vandaar dat we een half jaar moeten gaan huren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Postbus

Je kan je niet op een postbus inschrijven in het bevolkingsregister, voor zover ik weet, maar daar is het jou ook niet om te doen. Bij andere instanties is een postbus als postadres geen probleem. Ik zou inderdaad nu de postbus - want die heb je al, begrijp ik - doorgeven als nieuw adres, kan je zien of het goed gaat, en dan na de laatste verhuizing pas het nieuwe adres doorgeven ipv de postbus.

Succes ermee

Temet

Risama

Risama

07-05-2009 om 22:54

Wij...

... hebben vorig jaar wel beide keren de boel gewijzigd. We wonen nu ruim een jaar in ons definitieve huis en nog altijd komt er post op het tussenliggende tijdelijke adres en vermoedelijk ook nog op het eerste adres. Situatie was overigens exact hetzelfde als de jouwe. Uiteindelijk hebben we toch nog 12 maanden gehuurd, omdat een opgeleverde nieuwbouwwoning toch nog erg bewerkelijk bleek te zijn. Al met al zijn we nog een klein half jaar aan het klussen geweest voor we voor de 2e maal verhuisden.

Maar to the point: wellicht is die postbus wel een goed idee....

Risama

angel3

angel3

07-05-2009 om 23:53

Wij ook

een half jaar naar een huurhuis. Ik doe alle officiele instanties gewoon 2 keer wijzigen. Een heel aantal bedrijven kan online en dat is meteen verwerkt. Ook via DIGID komt er een hoop meteen in het systeem. Tja en dan een aantal zal wel mis gaan en ik zal er wel een aantal vergeten zijn maar ik doen 3 of 6 mndn doorstuur service en dan zal het wel goed komen.
Verhuise!

Mamba

Mamba

08-05-2009 om 09:11

Hier ook

Ik ben twee keer verhuisd in bijna een jaar tijd. Beide keren officieel gedaan met een formulier van de TNT en doorstuurservice. Het enige wat mis ging is dat de Hypotheker de hele mikmak (salarisopgave, hoeveel eigen vermogen) naar het oude adres blééf sturen.

Nivea

Nivea

08-05-2009 om 14:15

Wij...

Wij hebben een postbus bij ons nieuwe huis gezet (waarschijnlijk is dat met een projectwoning veel lastiger) en de wijzigingen al maanden van te voren doorgegeven. (Voordeel: Zo konden we precies zien welke instantie nog een adreswijziging moesten krijgen).

Dus - als het mogelijk is - een postbus bij je nieuwe huis zetten en alle officiele instanties nu alvast een adreswijziging toesturen (wel van nieuwe huis, niet van huurhuis).
Voor vrienden, kennissen etc zou ik één adreswijziging maken: "wij gaan op 1 december verhuizen naar ons nieuwe huis, pinksterbloem 3, etc. Tot 1 december wonen wij aan de margrietstraat 15, etc." En dan straks niet meer...

Ook

hoi
wij hebben ook vorig jaar in deze situatie gezeten. bij ons duurde de oplevering uiteindelijk nog wat langer, we hebben net iets meer dan 1 jaar in het huurhuis gezeten.

we hebben 2 keer een adreswijziging via de kpn gedaan, via internet. Dan heb je al veel bedrijven geregeld en tot onze verbazing ging dat beide keren bij alle bedrijven prima. Binnen no time was het geregeld, de verwerkingstijd bij de meeste bedrijven is minimaal daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Wel hebben we bij het huurhuis nog 3 maanden laten doorsturen omdat er geen nieuwe bewoner was voor het huurhuis en er een plank tegen de brievenbus ging.

naar vrienden/kennissen hebben we bij de verhuizing naar het huurhuis iedereen een email gestuurd. Bij de 'echte' verhuizing naar het nieuwbouwhuis hebben we een leuke fotokaart gemaakt en die verstuurd.

groetjes
Gruffalo

Loesewoes

Loesewoes

08-05-2009 om 20:22

Bedankt voor de tips

allemaal! Ik ga er eens even goed over nadenken. Ben al een heel stuk verder!

Loesewoes

P.S. Ik hoop echt dat de bouw bij ons niet ook zoveel uitloopt dat we een jaar moeten huren....al twee van jullie hebben dat meegemaakt, dus dat belooft wat!

MM.

MM.

08-05-2009 om 21:54

Pelle, tnt en etiketjes

Hier een TNT-collega van je
Wij mogen de door nieuwe bewoners doorgestuurde post niet op het nieuwe adres bezorgen, alleen de doorzendservice waarbij het complete nieuwe adres + postcode door de sorteermachine (of weet ik veel welke machine) geprint is. Dus geprinte postcode/huisnummer komt niet overeen met adressering = retour afzender. Dat schiet dus niet op met die goed bedoelde etiketvellen. Is dat bij jullie niet zo dan??

MM

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.