Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cecile_s

cecile_s

06-06-2009 om 17:28

Tips voor selectie schilder?

Wij willen ons huis buiten en binnen laten schilderen.

1) Iemand tips hoe ik aan een goede schilder kom?

Nb. Ik probeer al schilders te vinden via via waar de mensen tevreden waren, maar omdat het nog niet heel lang geleden is weet ik natuurlijk niet of hij het echt goed gedaan is (er is nog niet genoeg tijd geweest om te gaan bladderen..).

2) En hoe ik weet of hij goed werkt (kwaliteit vinden wij belangrijker dan prijs, maar alleen hoge prijs is natuurlijk ook geen garantie!)?

Oftewel: wat moet ik vragen/verlangen om (een beetje) zekerheid te hebben dat hij zijn werk grondig doet. Vb. eentje is al langs geweest en had het over schoonmaken met amoniak, schuren, weer schoonmaken met amoniak, grondverf en dan de echte kleur (1x of evt. 2x). Hoe weet ik of wat hij zegt goed is of dat het sowieso 2x in de goede kleur moet, bijv. Iemand tips op dit technische vlak?

3) En wat is een goede uurprijs?

4) Concrete tips voor goede schilders zijn natuurlijk ook welkom. Wij wonen omgeving Zeist.

Alle tips welkom! (ook als ze misschien niet precies een antwoord op deze vragen zijn, maar toch handig zijn om rekening mee te houden).

Alvast bedankt.
Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

06-06-2009 om 19:21

Mijn man is schilder

en heeft net ons eigen huis boven weer gedaan....wat hij doet, als de onderlaag nog goed is, schoonmaken met amoniak inderdaad, daarna schuren, stofvrij maken en aflakken....bij een goede ondergrond en dezelfde kleur is 1 keer aflakken echt genoeg. Gronden is alleen nodig als je op het kale hout begint of als er nu een andere kleur opzit dan er op komt.....anders is het echt onzin. (zegt man dan he!)....Maar ja, een schildersbedrijf rekent natuurlijk anders, en in uren, dus ik snap wel die extra tussenstappen van hen....Oh ja, hier heeft de verf er 7 jaar opgezeten zonder noemenswaardige problemen....nu was het wel echt nodig om aan de slag te gaan, maar het bladderde absoluut niet. Ter vergelijk, huis buurvrouw is nog huur en is door de huisbaas en door een schilder gedaan....vorig jaar....het ziet er nu al niet meer uit.....

Rondvragen

ik heb nu een schilder gehad waar ik super tevreden over ben, iemand die zelf eer uit zijn werk haalt.

Die kreeg ik getipt van de kozijnenman en hij kwam met een redelijke prijs. De overburen waren ook tevreden over hun schilder, anders had ik die dus genomen.

Daarvoor had ik een schilder die op het eind niet meer kwam opdagen en slecht werk leverde, die had ik geselecteerd op prijs. Achteraf is dat duurkoop geworden.

Net offerte gekregen

Wij hebben net een offerte opgevraagd voor buitenschilderwerk benedenverdieping. Het gaat om voordeur+kozijn+afdak met boei, woonkamerraam (voor+zij), dubbele terrasdeuren+kozijn, keukendeur+kozijn, schuttingdeur+kozijn (2-zijdig), garagekanteldeur, boei met oversteek garage, raam+kozijn garage, zijdeur+kozijn garage, schuurdeur+kozijn, raam+kozijn schuur. De geoffreerde prijs is EUR 1.971,60 incl btw (incl materiaal) en met 2 jaar garantie.

Deze schilder heeft ook de bovenverdieping geschilderd vorig jaar en daar zijn we vooralsnog zeer tevreden over. Zo strak krijg ik het zelf niet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.