Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ilva

Ilva

23-09-2009 om 14:22

Tips voor nieuwe keuken

Wij gaan waarschijnlijk binnenkort een nieuwe keuken koken. Nu hebben we nog gewoon de keuken die er van de bouw in zat. Ik heb er dus geen verstand van. Ik ben dus op zoek naar goede tips. Wat tips die ik al heb gehad zijn: kastjes tot het plafond, 5-pits gasstel (maar is gas op glas een goed idee?), een grote gootsteen (en niet zo'n apart bakje ernaast). Dus wie o wie heeft er nog meer tips (materiaal bijv. glanzend wit vinden we wel mooi met zwart composiet blad, is dat praktisch?)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uittrekpannenrek

Wij hebben een hoekopstelling en in het hoekkastje (dat dus twee keer zo breed is als het deurtje breed is) zitten de pannen, op een uittrekbaar pannenrek. Hij komt van de dure keukenboer, maar Ikea heeft ze ook, een soort Barbapappa-vormig (een beter woord heb ik er niet voor) geval van twee verdiepingen dat je helemaal uit de kast trekt (en er ook zo weer in terugschuift) en waar dan je pannen op staan. Zodat je dus niet op je kop achterin die hoekkast naar je pan hoeft te graaien.
Handig!!

Verder hebben wij geïnvesteerd in een extra grote vriezer. Dus ipv een dubbeldeurskoelkast hebben wij nu een 'side by side'' - een helft koel, een helft vries. Erg handig als je graag voorraden aanhoudt. We hebben niet zo'n Amerikaanse koelkast gekozen, ik vind ze wat protserig en ik had het idee dat zo'n ijsblokjesmachine weinig nut zou opleveren maar wel veel stroom zou kosten (en je moet er een wateraansluiting voor hebben).

Tot zover mijn 2 centen. O ja, denk bij het kiezen van de kookplaat ook aan de plaats van de pitten. Bij sommige modellen staat de sudderpit vooraan, dat vind ik dus enorm onhandig.

Groeten,

Temet

Roos Vicee

Roos Vicee

23-09-2009 om 14:53

Woow! kan dat? (beetje flauw)