Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tips voor lunch gevraagd!

Op de school van mijn dochter is het gebruik dat de kinderen uit groep 2 + juf een afscheidslunch hebben. Ik had aangeboden dat ik dat wel wilde regelen. Beetje enthousiast, ik wist namelijk niet dat het bij mij thuis is en dat het ook voor de ouders is . Ben inmiddels van de schrik bekomen en ben nu aan het nadenken wat ik kan gaan doen.

Het gaat om 9 kinderen van 6 jaar dus, met ouders, ik neem aan 9 ouders (of minder) en de juf. Het duurt ongeveer 2 uur.

Het kan bij mij thuis, maar dan wel gewoon een buffet-idee, ik heb niet zoveel stoelen. En ik zat te denken om evt te gaan picknicken in het bos of op het strand.

Ben niet zo'n culinair wonder. Wat zou leuk zijn om te serveren? Ik denk dat er ook nog wel ouders willen helpen.

Graag wat inspiratie!!
Dank alvast,
Wiggie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

09-06-2010 om 22:56

Tips

Ik zou in ieder geval met het voorstel komen dat het veel gezelliger is om het op school te organiseren. Ik snap echt niet waarom dat bij jouw thuis zou moeten. En die ouders erbij; zonder is écht veel leuker
Ik zou de kinderen een papieren bordje meegeven om te versieren. Je kunt de andere ouders vragen om ieder één gerecht te maken (beetje coordineren zodat je niet 5 schalen gevulde eieren krijgt). Of je mikt broodjes, krentebolletjes, ontbijtkoek, hagelslag, plakjes kaas, vruchtenhagel, knakworstjes, melk en sap in je booschappenkarretje en klaar ben je. Je kunt het opleuken met bv fruitprikkers (prikker met komkommer - ananas - kaas - aardbei - poffertjes - etc). Het gaat niet om een culinair hoogstandje.
Tja, je kunt het jezelf ook heel moeilijk maken...

angela

angela

10-06-2010 om 09:25

Niet eens

Het is juist wel leuk met ouders omdat het een afscheid is ...toch? ik zou er al helemaal niet op zitten wachten om dan ook nog de 'zorg' over 9 kinderen te hebben ha ha. Beter dat die ouders erbij zijn
Picknick is super natuurlijk als het weer meeweerkt.
Ik zou niet kiezen voor een mand met broodjes en beleg en gedoe. Dat wordt weer een troepie. Lekker eenvoudige dingen smeren gewoon. Harde broodjes met plakjes tomaat en mozarella en een dotje pesto erop. Dat soort dingen. Eventueel wrapjes met zalm en bieslookkaas.
Voor de kids knakworsten en wat poffertjes.
Feestelijke champie glaasjes erbij (je hebt bij de xenos wegwerp glaasjes) met appelsap om te toosten op het afscheid.
Suk6! Leuk zoiets!
(ps ik neem aan dat je het kan declareren

wiggie

wiggie

10-06-2010 om 13:04 Topicstarter

Ouders

Chippie, ik vond het inderdaad ook niet echt nodig om de ouders uit te nodigen. Maar juf zei dat dit (afgezien van dat het gebruikelijk is) wel op prijs wordt gesteld door ouders. Sommige hebben natuurlijk 2,5 jaar een kind in deze klas gehad en ze vinden het dan prettig om een echt afscheid te hebben.

Champagne vind ik erg leuk idee, ik zal bij de Hema het J&J bubbelsap kopen en bij de Xenos glazen. En ik ga denk ik inderdaad uit van een picknick en als het slecht weer is dan bij mij thuis buffet. De fruitstokjes zijn dan ook leuk natuurlijk.

Domme vraag misschien, maar kun je poffertjes en knakworstjes ook koud eten? En moet je ze dan nog eerst opwarmen?

Tips nog steeds welkom

amk

amk

10-06-2010 om 13:34

Ja kan

je kunt ze beiden koud eten, maar mijn dochter zou je in beide gevallen niet blij maken. Doe haar maar die mozarella/tomaat bollen.
Houd er ook rekening mee dat er best veel kinderen zijn die niet van prik houden.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-06-2010 om 15:58

Ik zou

ook voor de picknick gaan met mooi weer, misschien is er een leuke speeltuin in de buurt waar jullie heen kunnen om te picknicken? Of een park of zwembad ofzo...

Verder zou ik vooral coördineren: alle ouders iets lekkers te eten mee laten nemen (krentenbolletjes, wraps, sandwiches, fruitsalade, waterijsjes). Die champagne erbij voor het feestelijke effect vind ik ook een leuk idee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.