Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anonymous

Anonymous

13-09-2009 om 19:50

Tips voor kerstmaal

Dit jaar komt met kerst de familie bij ons. We zijn dan met 8 volwassenen, 2 jongens in de basisschoolleeftijd en 4 kinderen onder de 4. Ik wil geen stress en niet lang in de keuken staan. Ik denk bijv. aan het laten bezorgen van een buffet. Lang tafelen is er met die kleintjes niet bij. Alle leuke tips zijn welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

13-09-2009 om 20:07

Nou

Het is vandaag 13 september. Ik zou nog even wachten en lekker genieten van de nazomer/ beginnende herfst. Iets laten bezorgen is in tien minuten wel geregeld over een paar maanden.

mee1977

mee1977

13-09-2009 om 20:29

Ik lees mee

en dan hoop ik dat er voor jouw wel echte tips komen..

Ik heb mijn draaiboek altijd graag optijd klaar

Als we nu al weten hoe onze kerst gaat verlopen waarom dan nog niet denken over het eten??

Rosy

Rosy

13-09-2009 om 20:42

Nou2

Ik heb net nog tegen mijn dochter gezegd dat ze niet van het één in het ander moet vallen. Ze is nu al een half jaar zenuwachtig (bij wijze van spreken). Eerst is het voor de schoolvakantie, dan voor haar verjaardag (in de vakantie), dan voor haar kinderfeestje over 2 weken en nu begon ze over sinterklaas. Pff, even uitblazen en dan weer verder denken. Het is nu zo ver weg. De pepernoten liggen nog maar een paar weken in de winkel .

Maar om je een tip te geven: Iedereen een deel van het eten laten voorbereiden. De ene de soep en de ander het nagerecht. Zelf zorg je voor de drank en alles erom heen. Geen gestress en reuze gezellig en een zeer gevarieerde maaltijd. Voor de kleintjes zet je op een gegeven moment de kerstfilm van Mickey op en iedereen is tevreden. Veel plezier.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-09-2009 om 20:48

Of de techniek inschakelen

Voorgerecht: een soepje dat je kun invriezen, dat maak je dan een tijdje vantevoren.
Hoofdgerecht iets dat in de oven gaat, en wat je evt met marinade en al een dag vooraf kunt maken.
Dessert maak je dan 's middags, iets simpels zoals trifle (spectaculair met weinig moeite) of iets waarbij de kinderen zich kunnen uitleven met versieren. Pudding of zo.
Iedereen iets laten meenemen is ook een optie, maar ik vind het zelf altijd wel leuk om de regie in handen te hebben en met de eer te gaan strijken

Guinevere

Guinevere

14-09-2009 om 09:09

Kerst met kinderen

't Is inderdaad nog wat aan de vroege kant, maar goed.
Ik vrees dat honderd procent stressvrij niet gaat lukken met zoveel gasten. Wel kun je zoveel mogelijk voorbereiden, de tafel kun je 's morgens al dekken (of nu al, lekker vroeg!). De basisschoolkinderen laat je meeëten aan tafel en voor de kleintjes een aparte peutertafel, en als ze uitgegeten zijn idd een filmpje of spelen, terwijl de groten nog zitten te eten.
Je kunt één (of 2) van de volwassenen vragen om het eten voor de peuters te organiseren, dat scheelt jou weer stress! Prettige kerstdagen (en een goed 2010)!

Suus

Suus

14-09-2009 om 16:07

Buffet laten bezorgen

Als je een cateringbedrijf/partyservice in de arm neemt om een buffet te bezorgen, is het grote voordeel dat tafellinnen, borden en bestek vaak bij de prijs in zitten. De vaat wordt vuil weer bij je opgehaald, hoef je zelf niets aan te doen.
Je kunt kiezen voor een warm en koud buffet, zo'n bedrijf levert soepen in van die 'hotpots' die aan de stroom kunnen. Ook krijg je dan van die grote bakken met bijv. aardappeltjes, vlees, pasta - net wat jij wilt - op branders geleverd. Kun je zo duur en uitgebreid maken als je zelf wilt.
Helemaal niet zo gek om daar nu al aan te denken, je wilt niet weten hoe'n gekkeboel het is rond die tijd bij zulke bedrijven! (Ik werk bij een goedlopende partyservice en ruim 3 maanden van tevoren bestellen is echt niet raar)
Vraag wel even of je ook voor een minimum aantal personen moet bestellen, of bij minder personen de prijs ook hoger is! Bij ons is het minimum aantal 10, daar zou je met die schooljongens erbij precies op zitten. Niet goedkoop, wel stressvrij.

Fiegel

Fiegel

14-09-2009 om 20:15

Chinees buffet

De chinees bij ons in de buurt verzorgt ook van die buffetten aan huis. Ik weet alleen niet of daar ook de borden enzo bij horen. Misschien zijn er meer restaurants die buffetten aan huis verzorgen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.