Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marlou H.

Marlou H.

10-09-2010 om 16:21

Tips voor dagje rotterdam

Hoi, we gaan met onze (dorps)kinderen 1 keer per jaar een dagje naar de grote stad. Dit jaar staat Rotterdam op het programma. Ik wil zelf graag een rondvaart in de haven doen. Dierentuin valt af dat doen we al zo vaak. Wie heeft goede tips die voor zowel ouders als kinderen (7 en 10) leuk zijn.

Ben benieuwd naar jullie suggesties.

Marlou

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jetske

Jetske

10-09-2010 om 16:34

Tips

Kubuswoning van binnen bekijken, Euromast, lopend door de Maastunnel, Kunsthal eventueel (weet niet of daar nu wat leuks is), winkelen op de Nieuwe Binnenweg (aparte winkeltjes, anders dan in het centrum), over de rommelmarkt lopen (even ervan uitgaand dat jullie op zaterdag gaan). Ik denk verder nog even na. Veel plezier: Rotterdam is prachtig!
Jetske

Guinevere

Guinevere

10-09-2010 om 16:47

Ook gedaan

Ah, dat heb ik een jaar geleden ook gedaan met mijn zoon.
Wij deden: rondvaart met Spido, over de Willemsbrug lopen, Euromast, naar het Natuurmuseum (dat ligt naast de Kunsthal). Daarna gingen we dineren en overnachten in een hotel.
Wat je ook kunt doen: wereldmuseum, lunchen bij New York en er met het kleine bootje naartoe, op dat grote schip (als het al af is, ja toch??), daar zitten ook restaurants in. Maritiem museum schijnen veel kinderen ook leuk te vinden, maar die van mij dus niet.

Inge M

Inge M

10-09-2010 om 20:24

Neem de waterbus naar rotterdam

Je kunt vanaf Alblasserdam heel makkelijk met de waterbus naar Rotterdam. Dan heb je het varen alvast gehad en je parkeert gratis.
Dit kan ook vanaf H.I. Ambacht of Dordrecht.
Maar ik denk dat Alblasserdam en H.I. Ambacht het makkelijkst bereikbaar zijn per auto.

Speciale bus

ik kreeg laatst een filmpje toegezonden van een bus in Rotterdam die van de kade kan afrijden en dan verder gaat als boot. In ieder geval zeer verrassend voor de mensen die er niet op voorbereid zijn.

Nasha 1st

Nasha 1st

10-09-2010 om 21:42

Die bus

is de splashtour: http://www.splashtours.nl/ en die wil ik ook nog een keer met de kinderen gaan doen....

Marlou H.

Marlou H.

13-09-2010 om 17:20

Leuk!

O, heb er al helemaal zin in. In elk geval gaan we varen, lunchen bij hotel New York, met de metro, euromast. Museum zijn we nog niet uit maar gaan we ook doen. Kortom de dag zal waarschijnlijk te kort zijn. Dank voor de tips allemaal.

Marlou

Hendrika64

Hendrika64

14-09-2010 om 09:57

Alphen ad rijn

Hoi, wij gaan ook naar Alpen ad Rijn, in de buurt van Rotterdam...... Archeon, geschiedkundig museum. Onze meiden in dezelfde leeftijdscatogorie kijken er al maanden naar uit.

Fast ferry enzo

Als je met de auto gaat is de Waterbus inderdaad leuk. De beste parkeergelegenheid heb je bij de aanlegplaats in Ridderkerk. Dat is ook makkelijker te vinden vanaf de snelweg (op de ANWB-borden op de A15/16 staat al 'Fast Ferry').

Met de trein is als je vanuit het Zuiden komt ook een belevenis, een hele lange tunnel! Als je dan op station Blaak uitstapt kun je meteen de boom(woning) in.
CS wordt grondig verbouwd, maar op loopafstand van CS heb je Railz-Miniworld, met allemaal landschappen met modeltreinen. Heel leuk om te zien.
Iets buiten het centrum heb je Delfshaven, met een oude haven, en mooie oude huisjes. Daar is ook Museum De Dubbelde Palmboom, historisch museum, met veel kinderdingen.
Wereldmuseum is minder leuk dan het vroeger was, het is nu meer een soort elitaire uitstalling geworden, met een restaurant dat een Michelinster wil halen, dus vergeet de traditionele ranja met roze koeken daar maar. 't is wel op loopafstand van de aanlegplaats van de Fast Ferry (Waterbus).
Maritiem Museum heeft leuk kinderspeelgedoe, Professor Plons, en aan de overkant van de weg ligt historisch museum het Schielandhuis. Mooie afdeling met oud speelgoed en op het moment leuke tentoonstelling over de iPod van opa.
Verder is het Onderwijsmuseum erg leuk. En de Ontdekhoek.

En wat ook leuk is is eten in het restaurant van de Bijenkorf, vooral als je bij het raam gaat zitten. In het laatste deel van de week hebben ze daar ook lekkere sushi die ze per stuk verkopen.

De Euromast is natuurlijk ook een belevenis (moet het niet te hard waaien, want dan kan het flink koud zijn. En je kunt boven ook eten en drinken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.