Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Evelien

Evelien

26-10-2010 om 10:37

Tips restaurant lunch a'dam omgeving cs?

Ik ga binnenkort met mijn nicht uit het buitenland lunchen in Amsterdam. We zijn beiden begin veertig.

Wie weet een leuk lunch tentje op loopafstand van CS (beetje leuke omgeving ook)? Misschien Zeedijk of zo? Maar mag ook iets anders zijn.

Alle tips welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm

Ik weet niet of de Zeedijk nu zo veranderd is dat er ook wat valt te lunchen. Als amsterdammer zou ik of naar de eerste klas restauratie gaan (dat was voorheen wel aardig, weet niet of dat nog zo is). Anders naar de Bijenkorf of even de Warmoesstraat door lopen (zitten wel 2 aardige (lunch)tentjes geloof ik). Eerlijk gezegd zou ik zelf eens navragen of De Brakke Grond geen lunch doet. Dat zit prettiger, rustiger en je krijgt ook iets behoorlijks.
Maarja misschien is dat helemaal niets voor jullie. Eventueel De Jaren .. maar de twee laatsten moet je wel een paar haltes met de tram (Rokin en Munt).

Cobi - en evelien

Cobi, heb jij aan de Uva gestudeerd ofzo?

Toen ik daar studeerde (aan de nabijgelegen rechtenfaculteit) zat op vrijdagmiddag geloof ik de halve vakgroep Privaatrecht in het Gasthuys.

Lunchen kan je op de Zeedijk in elk geval bij de Chinese restaurants. Nam Kee en New King zijn goed, Nam Kee is recent heringericht en daarmee is de formica-sfeer er wat af.

Er zitten veel eettentjes op de Zeedijk, maar in hoeverre die lunch serveren weet ik niet. Behalve dus van die Chinezen, daar weet ik het wel van.

Maar nu bedenk ik me, als je die Zeedijk toch al zover bent afgelopen dat je bij Nam Kee bent beland ofzo, dan kan je ook doorlopen tot de Nieuwmarkt en bij De Waag lunchen. Het gewone Nederlandse aangeklede-broodjes-en-warme-happen-assortiment.

Wat ook leuk schijnt te zijn, schiet me nu te binnen, maar ik weet niet hoeveel eten die hebben, is Latei. Zit ook op de Zeedijk vlakbij de NIeuwmarkt. Is een soort cafeetje-annex-curiosawinkel geloof ik, ik heb er goede dingen over gelezen maar ben er zelf nooit geweest. Zo, even het net op: ze doen ook lunch, lees ik net.

Groeten,

Temet

liora

liora

26-10-2010 om 14:30

Cobi

Dank! Dan heb ik ook dankzij jou heel vaak genoten van het lekkere eten bij het Gasthuys, waar je tenminste betaalbaar kon eten!

Liora

Kobalt!

Kom ik weer met mn cafe Kobalt, maar het is daar gewoon leuk. En lekker! Op de hoek van het Singel. 5 minuten lopen vanaf CS en daarna kun je zo door nog even de Haarlemmerdijk/straat in. Reuze!

Het Gastuys vind ik persoonlijk wat studentikoos... Wel lekkere sate!

Oh oh cobi (o.t.)

Ik ben aangekomen in 87 ... niet zo vaak uit eten geweest maar wel gestudeerd in de Poort.

Margriet*

Margriet*

26-10-2010 om 19:57

bij het Gasthuys hebben we menigmaal ons bootje aangelegd. Prima terras aan het water. Ook ik heb in de Poort vele colleges gehad alleen gingen wij de andere kant eruit en zitten bij de Staalmeesters op het terras op een zonnige dag (ipv colleges te volgen).

Margriet*

Margriet*

26-10-2010 om 19:58

Oeps sorry eetadres

Ik zou richting de Haarlemmerstraat lopen. Ook in de zijstraatjes zit daar van alles. Of in de negenstraatjes, zitten ook heel veel lekker lunchadressen.

rozenstruikje

rozenstruikje

26-10-2010 om 21:55

Vlakbij cs

Je kunt naar Latei op de Zeedijk. Ben er zelf nog niet geweest maar staat al een poosje op mijn lijstje.
Leuk is de bakkerswinkel op de Warmoesstraat. Reserveren is wel aan te raden.
Of in La Place op de 7e van de centrale bibliotheek. Buiten zitten is nu wel te koud maar het terras zal nog wel open zijn.
Of ergens in de Negen Straatjes: Mokka of Nielsen of eigenlijk zijn er daar heel veel. In Nielsen had ik laatst hele lekkere citroencake!
Of twee haltes de tram en dan in de Staalstraat op het hoekje voor de brug naar het Waterlooplein; ik kan nu even niet op de naam komen maar er zit eerst een bonbonwinkel en dan 4 deuren verderop een klein cafe/ lunchroompje met dezelfde naam.

Rozenstruikje

Biene M.

Biene M.

27-10-2010 om 09:52

Wellicht ten overvloede

Er zijn al veel tips gegeven, maar ik vind het hier erg lekker eten, opvallend vriendelijke bediening ook: http://www.caferestaurantvankerkwijk.nl/nl/where_when_nl.html

Biene

Oh ja, Van Kerkwijk. Heerlijk daar!

Puccini

Rozenstruikje, je bedoelt denk ik Puccini.

Oorspronkelijk familie van de bonbons, maar inmiddels gebrouilleerd geloof ik.

Groeten,

Temet

Evelien

Evelien

31-10-2010 om 10:17

Bedankt voor alle tips!

We zijn bij Latei geweest, vonden we erg leuk! En ook nog even bij de Waag wezen kijken.

Leuk alle tips, onthoud ik ook voor een andere keer!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.