Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tips magnetron?

de magnetron heeft het na 12 jaar trouwe dienst begeven.
op zoek naar een nieuwe,maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
ik zoek een combi magnetron,de grill wordt nooit gebruikt,de oven des te meer.
welke magnetron heb jij,wat is een goede? ik had nu een whirlpool,beviel prima.
wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

26-05-2009 om 10:45

Wij hebben...

Wij hebben een paar maanden geleden een nieuwe combi-magnetronoven gekocht, een bosch. Ik ben er super tevreden mee: het uiterlijk is sowieso beter als je een ouwe bak mag vervangen, maar ook het gebruik is veel beter.

Mijn tip: kijk of je overgebleven modellen van vorig jaar kunt vinden. Dat scheelt alleen al een paar honderd euro. Wij hebben een model 2008, verschil zit hem alleen maar in een zilverkleurige handgreep of een zwart-emaillen knop ofzo. En ik ben niet zo modegevoelig, wel gevoelig voor kortingen!

succes, Mamvantwee

sus-anne

sus-anne

26-05-2009 om 11:34 Topicstarter

Prijs?

ik zie inderdaad grote prijsverschillen,ze bestaan van 100 tot 1000 euro.
degene die ik had kostte indertijd duizen Gulden,maar wel 12 jaar plezier van gehad.
ik weet niet of ik er zoveel geld voor over heb,ik gebruik de magnetron alleen voor opwarmen (nooit koken)of ontdooien,de grill gebruik ik helemaal nooit,alleen de oven wordt dagelijks gebruikt.
ik zal eens op de site van Bosch gaan kijken.

Mamvantwee

Mamvantwee

26-05-2009 om 11:43

800 euro

Wij hebben zo'n 800 euro betaald voor onze combi-magnetron. Er zitten geen gekke fratsen op, wel een grillstand en natuurlijk oven en magnetron. Maar ook standaard een aantal programma's, en die gebruik ik nooit.

Ik moet wel zeggen dat ik sinds deze oven de grill opeens wel ontdekt heb. De vorige combi had ook een grill, maar die deed weinig en daarom gebruikte ik hem nooit. In deze nieuwe heb ik tot mijn verbazing al een heerlijke gegrillde zalm gemaakt. En ook de oven doet het veel beter: nu wordt een cake gaar, ook van binnen en blijft hij van buiten goudgeel en niet zwart...

Een combi is gewoon veel duurder dan een magnetron alleen. Dat scheelt echt een paarhonderd euro. En let ook op de inbouwmaten, als je een inbouwmodel hebt. Die prijzen verschillen ook nog wel eens.

Op de site van de leveranciers zie je alleen de nieuwste modellen, hoogstens met een adviesprijs. Je kunt beter naar een keukencentrum in de buurt gaan, of op hun website kijken, en zoeken/vragen naar de restjes van vorig jaar.

succes. Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.