Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur Mas

Fleur Mas

14-03-2011 om 13:43

Tips gevraagd om wakker te worden

Hallo, ik ben op zoek naar tips om iemand wakker te maken die niet zelf wakker wordt, wekker wordt niet gehoord, schudden en schreeuwen helpt even om vervolgens weer in slaap te vallen en water roept agressie op, vroeger naar bed wil ze niet,maar opstaan is echt een drama,trouwens lekker laten liggen kan gewoonweg niet,
wie helpt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

14-03-2011 om 13:57

Wake up lamp?

Zo'n wake up lamp van bijv Philips, is dat niets? Of een aantal wekkers zetten, maar dan verspreidt over de kamer. Moet je steeds uit bed om er 1 uit te zetten (al denk ik dat dat ook agressie oplevert, haha)
Of de tv aanzetten? Werkt bij mijn zoon prima.

Hibiscus

Hibiscus

14-03-2011 om 13:58

Geeff haar de tijd?

Hier is zoon niet uit bed te krijgen. Ik geef hem daarom altijd wat tijd. Om 7 uur gordijnen open, licht aan, soms radio aan en zachtjes toespreken. Zijn kamerdeur goed open zodat hij ons hoort. Na een kwartiertje weer en dan een paar minuten later weer. Om 7.30 moet ie er dan uit, direct onder de douche zodat hij ook echt wakker wordt. Ik heb dan thee voor hem gezet.

Beetje verwennerij is het wel, maar ik was de ruzie iedere ochtend zo ontzettend zat. Op deze manier gaat het goed. Hij heeft toch het idee dat hij even kan blijven liggen maar ik heb hem wel uit de diepe slaap gehaald.

Nu is nog maar af en toe bonje. Meestal omdat zus (die dan al tijden wakker is) hem lastig valt.

Hibiscus

Vic

Vic

14-03-2011 om 14:06

Van alles geprobeerd

Zo'n wake-up lamp werkt echt niet bij zware gevallen. Als ik het licht aandoe, slaap ik daarna gewoon verder. Het enige wat hier werkt is een heel irritante wekker. Ik denk dat mijn overburen hem zelfs horen. Helaas komt het zelfs dan nog wel eens voor dat ik hem uitdoe, en dan weer in slaap val. Mijn jongste kan 's morgens ook zo goed slapen. Ik ga meestal met een 'goedemorgen' haar kamer binnen, dan gromt ze en draait zich om. Vervolgens doe ik het licht aan en ga ik douchen. Als ik terug kom moet ik nog een beetje aandringen om haar uit bed te krijgen.

annavd

annavd

14-03-2011 om 14:13

Wekker voor slechthorenden

Hallo,

Mijn (slechthorende) zoon heeft een wekker die je op 3 standen kunt instellen: lichtflitsen, trillen (onder kussen) of een heel hard geluidsignaal. Een combinatie van deze 3 is ook mogelijk. Als je de wekker dan ook nog op zo'n afstand zet dat je je bed uit moet om hem uit te zetten, moet je wel kunnen opstaan.
Zoon gebruikt trouwens de trilfunctie. De flitsen en het geluid zijn echt heel hard.
Groet, Anna

Vic

Vic

14-03-2011 om 14:18

Combi

Twee wekkers werkt vaak ook wel. Als ik écht op tijd op moet staan, zet ik vaak mijn wekker en ook nog het alarm van mijn telefoon. Dan gaat de wekker, die mag ik 1x op snooze zetten. Dan gaat de wekker weer, en 3 minuten later het alarm van mijn telefoon. De telefoon staat op trilstand en ligt op het nachtkastje, dus geeft een héél irritant geluid.

Maxime.M

Maxime.M

14-03-2011 om 14:58

Herkenning

Ik heb een soort wake-up lamp (van nafnaf) en hiervan gaat het licht in een half uur tijd geleidelijk aan, het wordt steeds lichter in de kamer. Ik heb het idee dat dat op zich toch wel werkt, de slaper heeft een half uur de tijd om te blijven liggen en het wordt steeds lichter. Ikzelf wordt dan wakker met vogeltjesgeluiden, het lastige is alleen nu wel dat ik nu ook in het weekend zomaar wakker word in de ochtend van echte vogeltjes
Mijn zoon wordt ook niet wakker van de wekker, die laat hem gewoon door piepen zodat ik vanaf de eerste verdieping naar zolder moet om hem uit te zetten. Gelukkig heeft ie dat niet iedere dag, vaak wordt hij gelukkig wel wakker van de wekker. Licht vol aan werkt bij hem ook, hij moet echt zijn bed uit om het licht uit te zetten, dus dat werkt wel, hij blijft dan wel uit bed.

Ik denk dus dat een half uur de tijd geven om wakker te worden in combinatie met licht aan en geluiden van jullie en de radio ofzo misschien wel helpen?

Primavera

Primavera

15-03-2011 om 16:13

Kat als wekker

Neem een exemplaar wat van eten houdt, een gecasteerde kater werkt het beste. Laat die kat 's ochtends altijd eten krijgen van degene die het moeilijkst wakker wordt zodra die zijn of haar bed uitkomt. Zorg dat die kat 's nachts vrije toegang tot de slaapkamers heeft.
Succes verzekerd. Als wij in het weekend uit wiilen slapen moeten we onze kat de avond ervoor op sluiten anders komt hij geheid om 6.29 (1 minuut voor de gebruikelijke wekkertijd) net zolang kopjes geven en rond onze hoofden spinnend rondjes draaien tot we met een zucht op staan om het beest van eten te voorzien.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maxime.M

Maxime.M

15-03-2011 om 17:00

Primavera wij ook

Oh onze poes hoeven we niet op te sluiten, die gaat dan gezellig aan de andere kant van de deur krabbelen. Hier dus ook een wek-poes, ze gaat voordurend mauwen omdat ze altijd een schoteltje melk krijgt in de ochtend. Of ze wil de badkamer in (ze denkt dat ze daar drinken kan, want ze likt wel eens druppeltjes van de badkamervloer op, maar dat kan alleen natuurlijk als er iemand net gedoucht heeft)... dat is dus wel eens lastig, gelukkig doet ze het niet iedere dag ))

Clocky

Mijn man wordt niet wakker van de wekker en het typische is dat ik ook niet wakker wordt van zijn wekker, terwijl mijn wekker hetzelfde geluid maakt en ik daar wel wakker van word. Ik kan hem dus ook niet uit bed duwen als de wekker gaat.
Ik heb voor hem jaren geleden een Clocky besteld en dat werkt heel aardig. Je kan 1 keer op de snooze knop drukken, dan gaat hij na 3 minuten weer af en dan gaat de wekker ervandoor.
Zie: http://www.nandahome.com/products/clocky/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.