Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

15-07-2010 om 09:16

Tip voor fruitvliegen enzo

Bij de Action kwam ik een blauwe lamp tegen. Voor nog geen drie euro wilde ik het wel proberen aangezien het bij ons al weer barstte van de fruitvliegjes. Het werkt fantastisch. De lamp hangt bij ons in de keuken en 's ochtends is er geen vliegend wezen meer te bekennen. De lamp is wel dag en nacht aan maar ik had niet verwacht dat het zó goed zou werken (maar voor die paar euro wilde ik het wel proberen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk

Hé, leuk berichtje. Ik dacht dat dit het jaarlijkse 'help, het barst hier van de fruitvliegjes, hoe krijg ik ze weg'-draadje zou worden, maar kennelijk is er dus inderdaad een oplossing. Ik heb er nog geen behoefte aan, maar wie weet komt dat nog (maar dan zal Action die dingen wel niet meer hebben

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

15-07-2010 om 09:38

Temet

Eerlijk gezegd had ik niet echt het idee dat het zou werken maar voor die paar euro..... Als de levensduur van dit exemplaar maar kort is vind ik het ook niet zo erg om hierna een duurder exemplaar aan te schaffen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2010 om 12:52

Goeie tip

Ik hoef hier maar een banaan neer te leggen of we worden weer overspoeld door die irritante vliegjes. Op naar Action dus

Tihama

Tihama

15-07-2010 om 15:00

Andersoortige oplossing

Ik heb sinds een half jaar een koelkast met biofreshladen. In de zomer ligt het fruit dus niet meer op de fruitschaal, maar in de biofresh. Ik kan het bijna niet geloven, maar ik heb nu helemaal geen last meer van fruitvliegjes. Ik geef toe: het is een wat omslachtige manier, maar hij werkt wel

Tihama

Gewoon goed door-eten!

Ik snap er niks van. Ik ga maar 1 keer per week naar de groenteboer, en haal daar voor een week fruit 9en groente natuurlijk). Alle fruit ligt bij mij op de fruitscha(a)len. Maar ik heb echt nooit fruitvliegjes. Ja, okee, als het 30 graden is moet je geen halve citroen of doorgesneden tomaat laten liggen. Maar verder zie ik echt nooit fruitvliegjes. Wat zou ik dan 'goed' doen? Is het idd gewopon goed dooreten? (de aardbeien zijn hier altijd in no time verdwenen, die hebben echt de kans niet om overrrijp te worden)

In de koelkast is overigens vast een goede tip, maar op meloen na vind ik fruit op kamertemperatuur een stuk lekkerder dan gekoeld (of is biofresh iet bijzonders qua temperatuur?) Ik weet zeker dat de fruitconsumptie hier drastisch zou dalen als fruiot koud bewaard werd en uit het zicht lag...

Ingrid

Ook tegen gewone vliegen?

Want ik word helemaal gek van de vliegen die hier door de schuifpui naar de keuken komen. Ik gruw echt van die beesten die constant op mijn eten dreigen te zitten, rond mijn hoofd zwieren en pas na dagen dood neervallen voor het raam...

Op naar de Action!

Woutje

Daar helpen ze ook tegen (als we het tenminste over zo'n UV-lamp hebben). Het is een beproefde methode, ik wist alleen niet dat ze tegenwoordig al zo goedkoop te krijgen waren.

Leenbakker

ik kocht laatst bij Leenbakker van die plug in stekkertjes, nog niet uitgeprobeerd, mijn blauwe lamp (vorig jaar voor 12 euro gekocht, kweeniemeerwaar) doet het prima, tegen fruitvliegjes, maar ook tegen die dikke blauwe brommers..

Puck

Puck

17-07-2010 om 23:00

Eigenzinnige fruitvliegjes

Wij hebben ook zo'n blauwe lamp, een vrij grote zelfs. Alle vliegende beeten worden er met veel gespetter en geknetter in gegrilld, maar op de één of andere manier komen de fruitvliegjes niet bij het ding in de buurt. Die moet ik dus nog steeds met het elektrische tennisracket te lijf

bibi63

bibi63

18-07-2010 om 15:55

Alternatieve tips

Zet een schoteltje met een klein scheutje azijn en een drupje vloeibare zeep in de buurt van je fruitschaal. Je zult zien dat veel fruitvliegjes daar na korte tijd als lijkjes in liggen.
Je kunt ook een paar blaadjes bassilicum in de fruitschaal leggen, van die geur houden ze helemaal niet. Als je weinig verse bassilicum gebruikt is het natuurlijk zonde om telkens een bosje te kopen, want als de blaadjes in je schaal uitdrogen heeft het geen effect meer. Een alternatief is om wat zaadjes in een potje te kweken. Daar doe je een hele tijd mee voor pakweg 1 euro.
Groetjes,
Bibi

Puck

Puck

19-07-2010 om 08:47

Sorry bibi

De fruitvliegjes hier zijn heel eigenzinnig kennelijk. Vorig jaar heb ik alle tips die ik op internet tegen kwam zo ongeveer uitgeprobeerd en echt niets hielp! De tip van de basilicum ben ik nog niet tegen gekomen, die ga ik eens uitproberen. Basilicum bij de Aldi kost niet zoveel en ik vind het zelf heerlijk ruiken dus als het dan niet helpt heb ik er zelf tenminste nog plezier van

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.